Hány éves korig adnátok jogosítványt?
Állapothoz kötném, van, akitől már 50 évesen el kéne venni, míg van, akinek 75-80 évesen is simán elfogadhatóak a reflexei. Nem, nem biztos, hogy tökéletesek, de ez kortól függetlenül igaz még rengeteg emberre, elvégre vannak tehetségesek és kevésbé ügyesek mindenhol.
És igen, az bezzeg látom, nem probléma, mikor takony 18-20 évesek keménykednek. Őket miért is nem szidod és tartod felelőtlennek, alkalmatlannak? Az emberi agy bőven nem ért még be akkorra, olyan 25-35 éves kora között képes valaki a legnagyobb fizikai és szellemi teljesítményre, na meg akkorra érik meg sok ember olyan téren is, hogy felfogja, nem, nem rajkodunk meg keménykedünk, mert életekbe kerülhet. Ennyi erővel az alsó korhatár is legyen minimum 25 év.
"Tényleg, a 70 éves csak forgalommal szemben hajt fel az autópályára meg virágot szed mellette. Tényleg sokkal jobb..."
Mindig vicces, amikor kiemelnek a millióból egy esetet amit éppen idős sofőr csinált és azt ráhúzzák az összes idős közlekedőre.
Csak mellékesen megsúgom, korosztálytól függetlenül hajtanak az emberek szembe a forgalommal, vagy megállnak leállósávon mert csak.
A kérdező egy előítéletes alak, akinek nincs jobb dolga, mint a gyakorin osztani az észt arról amiről láthatóan alig tud valamit. Kiemel pár médiahírt ami nagy port kavar fel, de nem vesz tudomást a fára buli után felcsavarodott fiatalokról akiből szerintem sokkal több van. Az sem a véletlen műve(vagy igen?) hogyha megkímélt autót akarnék venni akkor nem a kakasfrizurás 25 éves Józsika Golf Gti-ét veszem majd, hanem az öreg fazon Suzukiját.
Lehet laposföldes is vagy. Azok szoktak ilyen alaptalan konteókat építeni pár hír köré.
Igen, egyértelműen csak okoskodik a kérdező. Sajnos, az okosság meg az okoskodás nem egy...
Ha tényleg az életkorok érdekelnék, akkor azt is megkérdezné, hogy nem csak 35 éves kor után kellene-e jogosítványt adni, mert annál fiatalabbak közt rengeteg az alkalmatlan, száguldozó, KRESZ-re nem adó hülyegyerek.
Erre is az lenne az egyetlen okos és értelmes válasz, hogy nem, hanem egyénileg kell dönteni. Hogy a háziorvosok döntése tekinthető-e helyesnek és elegendőnek, azon lehet vitatkozni, de hogy a vezetési tudás nem korfüggő, azon nem.
Igaz, hogy az idősebbek reflexei és gondolkodási képességei csökkennek, de a tapasztalatuk meg nő, sokan csak jól ismert és rövid útvonalakon közlekednek, és alapból még mindig megbízhatóbb vezetők, mint a fiatalok.
A biztosítók is csak valami 75 éves kor után kezdik felnyomni a KGFB-tarifákat, egy 70 éves embertől sokkal kevesebbet kérnek, mint egy 22 évestől. Nem véletlen.
Érdekes ez a minduntalan feldobott áltéma. A gépjárművezetői engedély egészségi alkalmassághoz kötött, és nem életkorhoz. A figyelmetlenségből bekövetkező baleset (pl. tilos jelzésű sorompónál vonattal ütközés) nem betegségi tényező, de az elalvás miatti árokparti landolás sem.
Az említett pár balesetfajta okozói és elszenvedői többnyire a fiatalabb (65 év alatti) korosztályból kerül ki. A 65+ -os korcsoport az összes közúti balesetnek a 10-11%-os elkövetője. A biztosítók adatai szerint a 46-64 évesek okozzák a legtöbb balesetet, a legkevesebbet a 25-30 éves korosztály. Talán ez utóbbinál bejátszhat az is, hogy nekik talán a lakás megszerzése a fontosabb az autónál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!