Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért tesznek ki indokolatlanu...

Miért tesznek ki indokolatlanul egy csomó helyre 30-as táblát?

Figyelt kérdés

Én alapvetően szabálykövető vagyok, de városom tele van ilyen sebességkorlátozó táblákkal olyan helyeken, ahol forgalommentes időszakban még akár 50-nel is balesetmentesen lehetne haladni.

30-cal nem életszerű a közlekedés átlag városi utcákon, ez a sebesség lakóövezetekbe való, ahol parkoló autókat kell kerülgetni, házak között kanyarogni.

Megfigyelésem szerint a 30-as korlátozó táblával ellátott helyeket valójában a 40 km/h a reális sebesség.



2023. máj. 27. 11:25
1 2 3 4 5
 21/41 anonim ***** válasza:
65%

Én mondjuk országúton 80-90 között szoktam menni, mert ennél a sebességnél érzem jól magam, így a kényelmes. Ha jönnek mögöttem, akkor tartom a 90-et, amíg olyan szakasz nem jön, ahol tud előzni, és segítem az előzést.

Járok ugyanakkor 30-as táblás városi részen, ahol ha nincs senki, akkor 40-nel megyek, mert ott még nem büntetnek. De közben meg belátom, hogy nem az én szivatásomra vannak ott a 30-as táblák, hanem a gyalogosok érdekében.

2023. máj. 27. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/41 anonim ***** válasza:
47%

Azért teszik ki, mert indokolt.


Nem az alapján lesz indokolt vagy indokolatlan, hogy az autóban ülő mennyivel tud állítólagos biztonsággal haladni.


"Megfigyelésem szerint a 30-as korlátozó táblával ellátott helyeket valójában a 40 km/h a reális sebesség."


Jó, és mennyivel mész 30-as táblánál? 35-40-el? Mennyivel mennél 40-es táblánál? 50-el? Na ugye.


"Ha ésszerűbb korlátozások lennének, többen betartanák, ebben biztos vagyok."


Most is észszerűek, mégis szarik rá a sok agyatlan. Aki most nem képes betartani, az később is találna kifogást, hogy rá miért nem vonatkozik a szabály.

2023. máj. 27. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/41 A kérdező kommentje:

Látod-látod. 40-nel, én is ezt mondom.

Biztos vagyok benne, hogy nem akarsz rosszat a gyalogosoknak. Azt mondod, belátod, hogy a 30-as tábla az ő érdekükben van, mégis 40-nel mész.

Ez inkább azt jelenti, hogy mégsem gondolod, hogy szükséges ez az alacsony sebesség. Ha szükségesnek gondolnád, annyival mennél.

2023. máj. 27. 16:00
 24/41 anonim ***** válasza:
66%

"ti mindig annyival mentek, mint a megengedett?"


Nem mindig annyival megyek, de mindig "büntetéshatáron belül" közlekedem és a korlátozó 30-50-70 táblákat mindig szigorúan veszem, pont azért, mert azt tőlem okosabb emberek azért helyezték ki, hogy ne nekem kelljen "gondolkodni" hanem csak követnem kell a szabályokat.

2023. máj. 27. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/41 A kérdező kommentje:

Oké, közben válaszoltál.

De úgy tűnik, inkább a büntetés miatt, nem meggyőződésből.

2023. máj. 27. 16:04
 26/41 anonim ***** válasza:
66%

#25


28-35 között ahogy éppen gurul a kocsi. Mondjuk én sosem kaptam agyvérzést attól, hogy 1-2 percet elveszítek az életemből, több időbe telik egy hülye kérdés megválaszolása.

2023. máj. 27. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/41 A kérdező kommentje:
Az is elkerülte a figyelmeteket, hogy útépítéskor ugyanannyi volt a megengedett sebesség, mint utána. Ezt mivel tudjátok magyarázni?
2023. máj. 27. 16:05
 28/41 anonim ***** válasza:

"De úgy tűnik, inkább a büntetés miatt, nem meggyőződésből."


De milyen meggyőződésről beszélsz?


A meggyőződésem az, okkal van a sebességkorlátozás, ami egyben felhívja a figyelmet arra, hogy ott fokozott figyelemmel, csökkentett sebességgel kell haladni. Ennyi a történet.


A büntetés meg nyilván pont azok miatt kell, akik "meggyőződésből" szarják le a szabályokat ezzel veszélyes helyzeteket teremtve.

2023. máj. 27. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/41 anonim ***** válasza:
100%

Nézd, én tudok olyan esetről , ahol egy hegyi úton a 60-as táblát az enyhe kanyar előtt nem érezte fontosnak egy járművezető , így 90 körüli tempóról kellett volna megállnia, amikor váratlanul előtte termett egy mèreténél fogva lassan manőverező rönkszállító.


Évente talán 2-3 ilyen fuvar ment arról az erdészeti útról, de ez ugye nem egy előre paraméterezhető dolog: mivel a rálátás 90-nél nem biztosított, muszaj levenni a megengedett maximumot. Igen, évi néhány manőver miatt.


Az illető nem élte túl a balesetet.



És akkor vannak ezek a szuper széles, sima városi utcák , ahol viszont egy-egy csúfos baleset után cselekszik a közút kezelője. Lehet ezért haragudni? Hogy egy megelőzhető súlyos baleset után olcsó, de mindenképp a túlélés esélyeit javító intézkedésként mondjuk házak bontása meg sarkonkénti körforgalomépítés helyett inkább leveszik a limitet 30-ra, nagyon max 1-2 kilométeren? Na nehogy már ez probléma legyen!

2023. máj. 27. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/41 A kérdező kommentje:

Nem ezekről van szó, hanem az értelmetlen korlátozásokról.

Ám látom, részetekről a lényeg az ellentmondás.

Legközelebb, ha városi 30-as és közúti 70-es tábláknál haladtok el, pillantsatok rá a kilométerórátokra, és szálljatok magatokba.

2023. máj. 27. 17:59
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!