Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Keresztények miből gondolják...

Keresztények miből gondolják hogy Jézus hozzájuk fog visszatérni?

Figyelt kérdés

Keresztények szerint Jézus Isten, aki majd vissza fog térni a Földre. Az iszlám vallásban is szerep Jézus, de mint próféta és egyes muszlim források szerint szintén visszatér.

Ha valóban visszatér Jézus, kihez megy majd? Keresztényekhez vagy muszlimokhoz?

Összegyűjtöttem néhány fontosabb szempontot ami alapján el tudjuk dönteni:


1,

Ha Jézus visszatér, az első hogy köszöntjük. Biblia szerint Jézus így köszönt: "Békesség néktek!"(János 20:26). Keresztények viszont nem így köszönnek, hanem: Dicsértessék!, Dicsértessék a Jézus Krisztus!, Dicsőség Jézus Krisztusnak.

Arámi nyelven ami Jézus anyanyelve a "békesség néktek" úgy hangzik hogy Shlama allawkhon. A muszlim köszönés: Salamu alaikum. Tehát egyértelmű hogy muszlimok úgy köszönnek ahogy Jézus, keresztények viszont nem. Ha Jézus meghallja a keresztény köszöntést, nem fogja érteni, de ha a muszlim köszöntést hallja, egyből tudni fogja hogy jó helyen jár mert ez az Isten által elvárt köszöntés.


2,

Kérdés hogy ki mivel kínálná Jézust? Tudjuk hogy Jézus csak kóser ételeket fogyasztotta. Nem evett sem disznót sem vért, de keresztények megeszik ezeket és nem érdekli őket a kóser törvény. Az iszlámban a kóser megfelelője a halal, így Jézus gond nélkül fogyaszthatná a muszlimok ételeit, de ha a keresztények disznóval kínálnák, biztosan visszautasítaná, nem értené keresztények miért eszik meg és lehet felfordulna a gyomra.


3,

Isten neve. Keresztények God-nak vagy egyszerűen Istennek szólítják a Teremtőt, de Jézus nem. Anyanyelvén Jézus Elah-nak szólította Istent muszlimok pedig Allah-nak. Tehát ha muszlimok azt mondják Jézusnak hogy Allahban hisznek, Jézus tudni fogja hogy ugyanabban hisznek mint ő. De ha keresztények mondják hogy Istenben hisznek, Jézus nem fogja ebből tudni kit is imádnak a keresztények.



4,

Jézus neve. Keresztények Jézusnak, vagy Jesusnak nevezik, de nem ez a valódi neve. Utánanéztem és arámi nyelven, ami Jézus anyanyelve, Eesho vagy Ísho. Az iszlám szerint pedig Jézus neve Ísa.

Tehát keresztények nem ismerik a valódi nevét. Ha Jézusnak szólítanák, lehet fel sem ismerné, de ha muszlimok szólítanák tudná hogy róla van szó.



5, Következő fontos kérdés hogy Jézus templomban vagy mecsetben imádkozna. Egy keresztény templom tele van szentnek nevezett emberek képeivel, szobraival akikhez keresztények imádkoznak, és mégtöbb esetben Jézus képeihez, szobraihoz imádkoznak. Ez a Biblia szerint is bálványimádás.

Egy mecsetben viszont nincsenek képek vagy szobrok. Muszlimok csakis Allah-hoz imádkoznak, tehát Jézus szívesen bemenne egy mecsetbe imádkozni, de keresztény templomba be nem tenné a lábát vagy ha igen, Jézus saját kezűleg dobálná ki a képeket, szobrokat és a többi bálványt.

Azt is tudjuk a Bibliából hogy Jézus arccal a földre borulva imádkozott (Máté 26:39 Egy kissé továbbment, arcra borult, és így imádkozott), de keresztény nem így imádkoznak. Muszlimok imádkoznak így.



6,

Másik fontos kérdés a böjt. Muszlimoknak egy hónapos böjtöt kell tartaniuk ami alatt hajnalhasadástól naplementéig tartózkodniuk kell az evéstől és ivástól. Biblia szerint Jézus 40 napig böjtölt és keresztény források szerint eredetileg a keresztények is naplementéig nem ettek és nem ittak. Ma már viszont csak annyiból áll a keresztény böjt hogy egy két napig nem esznek húst.



Ezek alapján szerint egyértelmű hogy ha Jézus visszatér a Földre, muszlimokhoz menne és jól érezné magát. Keresztények között viszont kifejezetten rosszul érezné magát, így szerintem eszébe nem jutna hogy keresztényekhez menjen.



2020. nov. 24. 08:55
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 11/309 anonim válasza:
100%

1. Jézus Isten fia, és az emberiség bűneinek megváltója. Feltámadásakor egyesült Istennel, tehát Jézus egylényegű Istennel. Miből gondolod, hogy csupán a köszönéseddel át tudod verni őt? Miből gondolod, hogy nem fog megérteni téged? Szerintem nyugodtan köszönhetsz neki úgy, hogy szia.


2.Nem hiszem, hogy kínálgatni kellene bármivel is egy olyan lényt, aki Istennel egylényegű. Különben meg, mivel tudnád megkínálni, amit ő maga nem tud létrehozni? Ha emberi alakban fog visszatérni hozzánk, akkor nem lesz lényeges a kóser étel, hiszen pontosan tudni fogja, hogy mire kell számítania.


3.Nyelvi problémák nem hiszem, hogy Istennél valaha is léteztek volna. Ez az emberek problémája.


4.Jézus egylényegű lett Istennel, és nem hinném, hogy a muszlimok jobban tudnák Isten nevét.


5.Nem kellene általánosítanod, amikor keresztényekről beszélsz. Nem minden keresztény templomban vannak képek és szobrok. Amelyikben vannak, azokban is inkább csupán illusztrációként szolgál, mint bálványként. A keresztények nem ezekhez imádkoznak, hanem Istenhez. Ezeknek az alkotásoknak az elkészítésével áldozatot mutattak be Istennek, hogy közelebb érezzék magukat hozzá. Aki ezeket az áldozatokat teszi tönkre, az az Istennek bemutatott áldozatot semmisíti meg. (Nem hiszem, hogy jó néven veszi.)

Az imádkozás módja a lélekből jön. Ha valaki ezt arccal a földre borulva tudja megtenni, akkor úgy tegye.


6. A keresztény vallás az idők során sokat változott, ahogy a vallási előírások is. A változás maga az élet, és nem hinném, hogy Isten azt akarná tőlünk, hogy mindig ugyanúgy böjtöljünk. Jézus 40 napig böjtölt, de mivel ő Isten fia volt, tőlünk nem várja el senki, hogy ugyanannyi megpróbáltatást kibírjunk, mint ő. A keresztények böjtje emiatt csupán szimbolikus, megemlékezünk rá, hogy a megváltónk mennyi mindent kibírt.


Ha Jézus visszatérne a földre, nem hiszem, hogy a muszlimoknál jól érezné magát. És úgy hiszem, hogy sajnos sok kereszténynél sem. A sok ájtatoskodót biztosan nem szeretné, aki Isten segítségét olyan célokra akarja felhasználni, amit ő nem szeretne megvalósulva látni.

2020. nov. 24. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/309 anonim ***** válasza:
100%

"Hogy miért választaná a muszlimokat felsoroltam a kérdés alatt 6 pontban."

Igen, és most mit csináljak vele? El se olvastam a pontjaidat, újat nem tudsz írni bennük.


"Muszlimok is elé gyűlnek ha visszajön, mert az iszlám szerint Jézus próféta. Sőt, lehet az ateisták is odagyülnek majd."

Igen, a minden az minden. Legalább ennyit sikerült felfogni. A mindenbe az ateista és muszlim is beletartozik. Isten mindenki felett ítéletet mond.


Ezen a "mindenen" belül a megkeresztelt emberek egy külön csoportot alkotnak, ők a keresztények. Ez nem azt jelenti, hogy minden keresztény üdvözülni (mielőtt valami ilyet olvasnál ki), hanem csak arra céloztam, hogy ők Krisztus választott népe. Mert az imádkozás testtartására nincs parancs, de azt Jézus elég határozottan parancsba adta, hogy követőit meg kell keresztelni.

2020. nov. 24. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/309 Andizsuzsi ***** válasza:
100%
Annyi tárgyi tévedés van a kérdésedben, hogy vagy egyáltalán nem ismered, amiről vitatkozol, vagy csak kimondottan vitatkozni jöttél.
2020. nov. 24. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/309 anonim ***** válasza:
100%

"Muszlimok is elé gyűlnek ha visszajön, mert az iszlám szerint Jézus próféta. Sőt, lehet az ateisták is odagyülnek majd. Tehát ez semmit nem jelent."

Így van. Mindenki elégyűlik majd. Nem "lehet", hogy az ateisták is, hanem biztosan őt is. De te azt kérdezted, hogy kihez megy majd Jézus: muszlimokhoz vagy keresztényekhez. A válasz: senkihez. Ő maga gyűjt össze mindenkit és szétválasztja a jókat és az igazakat: a jók mennek az örök üdvösségre, a gonoszok meg az örök kárhozatra. Krisztus az Igazságos Bíró: nem mi döntjük el, hogy ki üdvözül, hanem majd ő dönti el, mert ismeri mindenkinek a szívét, szándékait, tetteit.

2020. nov. 24. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/309 A kérdező kommentje:

"Jézus Isten fia, és az emberiség bűneinek megváltója. Feltámadásakor egyesült Istennel, tehát Jézus egylényegű Istennel. Miből gondolod, hogy csupán a köszönéseddel át tudod verni őt? Miből gondolod, hogy nem fog megérteni téged? Szerintem nyugodtan köszönhetsz neki úgy, hogy szia."


A félig ember félig istenség Jézus aki eljött megváltani azt a bűnt amit el sem követtem úgy hogy ehhez öngyilkosságot kell elkövetnie, egy pogány mese. És egyébként nincs egy olyan vers a Bibliában amiben Jézus maga jelenti hogy ő Isten. Sokkal inkább hihető próféta Jézus. Ha pedig úgy köszönsz ahogy Isten elvárja, az nem átverés. Jézus úgy köszönt hogy Shlama allawkhon, a muszlimok pedig úgy hogy Salamu alaikum, tehát ugyanaz.



"2.Nem hiszem, hogy kínálgatni kellene bármivel is egy olyan lényt, aki Istennel egylényegű. Különben meg, mivel tudnád megkínálni, amit ő maga nem tud létrehozni? Ha emberi alakban fog visszatérni hozzánk, akkor nem lesz lényeges a kóser étel, hiszen pontosan tudni fogja, hogy mire kell számítania."


Akkor is úgy illik ha megkínálod igaz? Elég nagy bunkóság lenne a keresztényektől ha nem kínálnák meg semmivel. Mivel Jézus ember, így emberként fog visszatérni, ha tényleg visszatér, és akkor pedig ennie kell. A keresztények ételeit nem fogja menni az biztos, de a muszlim ételeket igen, mert a halal és kóser lényegében megegyezik.



"3.Nyelvi problémák nem hiszem, hogy Istennél valaha is léteztek volna. Ez az emberek problémája."


A 3-as pont szerinted nyelvi problémákról szól? Mert akkor nem érted egyáltalán. Isten nevéről van szó. Keresztények nem úgy szólítják Istent ahogy kinyilatkozta magáról, de muszlimok igen és Jézus is így szólította. Elah = Allah Tehát muszlimok jobban tudják.



"4.Jézus egylényegű lett Istennel, és nem hinném, hogy a muszlimok jobban tudnák Isten nevét."


Ja csak felcserélted a két pontot. Jézus neve sem csak nyelvi probléma. Keresztények nem tudják Jézus valódi nevét.



"5.Nem kellene általánosítanod, amikor keresztényekről beszélsz. Nem minden keresztény templomban vannak képek és szobrok. Amelyikben vannak, azokban is inkább csupán illusztrációként szolgál, mint bálványként."


Nem minden keresztény templomban vannak képek és szobrok, de szinte minden keresztény Jézust imádja mint Istent ami bálványimádás. Jézus egy teremtmény és ember. Sokan pedig szentekhez könyörögnek, például katolikusok tehát nem csak illusztrációként szolgálnak a képek szobrok.


"Ezeknek az alkotásoknak az elkészítésével áldozatot mutattak be Istennek, hogy közelebb érezzék magukat hozzá. Aki ezeket az áldozatokat teszi tönkre, az az Istennek bemutatott áldozatot semmisíti meg. (Nem hiszem, hogy jó néven veszi.)"


Ezek az alkotások bálványok amit Isten szigorúan tilt. Ha Jézus tényleg visszatér, valószínűleg saját kezűleg fogja ezeket eltávolítani.



"Az imádkozás módja a lélekből jön. Ha valaki ezt arccal a földre borulva tudja megtenni, akkor úgy tegye."


Az imádkozás módja a Biblia szerint is rituális ima.



"6. A keresztény vallás az idők során sokat változott, ahogy a vallási előírások is. A változás maga az élet, és nem hinném, hogy Isten azt akarná tőlünk, hogy mindig ugyanúgy böjtöljünk. Jézus 40 napig böjtölt, de mivel ő Isten fia volt, tőlünk nem várja el senki, hogy ugyanannyi megpróbáltatást kibírjunk, mint ő. A keresztények böjtje emiatt csupán szimbolikus, megemlékezünk rá, hogy a megváltónk mennyi mindent kibírt."


Ez sem igaz. A keresztény böjt eredetileg teljes megvonással járt és naplementéig tartott, mint a muszlim böjt, de keresztények ezt megváltoztatták. Amit keresztények ma böjtnek neveznek az a böjt kigúnyolása.



"Ha Jézus visszatérne a földre, nem hiszem, hogy a muszlimoknál jól érezné magát."


Miért nem?

2020. nov. 24. 12:36
 16/309 anonim ***** válasza:
100%

"Miért nem?"

Ez kicsit elgondolkodtatott. Valószínűleg azért, mert a visszatérése azt jelentené, hogy Mohamed egy hamis próféta, amit sok muszlim nem bírna elfogadni, s mindenáron meg akarnák ölni Krisztust. Én nem érezném magam olyanok közt jól, akik fel akarnak robbantani vagy éppen lefejezni.

2020. nov. 24. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/309 A kérdező kommentje:

"Ez kicsit elgondolkodtatott. Valószínűleg azért, mert a visszatérése azt jelentené, hogy Mohamed egy hamis próféta, amit sok muszlim nem bírna elfogadni, s mindenáron meg akarnák ölni Krisztust. Én nem érezném magam olyanok közt jól, akik fel akarnak robbantani vagy éppen lefejezni."


Szerintem nálad komoly szövegértési gondok vannak. Leírtam hogy az iszlám vallásban Jézus próféta akit minden muszlim tisztel, és egyes források szerint vissza fog térni. Erre az a válaszod hogy muszlimok meg akarnák ölni? :)

2020. nov. 24. 13:30
 18/309 A kérdező kommentje:

"Igen, és most mit csináljak vele? El se olvastam a pontjaidat, újat nem tudsz írni bennük."


Ha nem olvastad el akkor ne s válaszolj.



"Ezen a "mindenen" belül a megkeresztelt emberek egy külön csoportot alkotnak, ők a keresztények."


Tehát szerinted Jézus ez alapján fog választani? Akit lefröcsköltek vízzel az vele lesz mindenki más ellene? :)

2020. nov. 24. 13:33
 19/309 A kérdező kommentje:

"Annyi tárgyi tévedés van a kérdésedben, hogy vagy egyáltalán nem ismered, amiről vitatkozol, vagy csak kimondottan vitatkozni jöttél."


Ha megfigyelted, szépen kifejtettem. És ha csak ennyit tudsz hozzászólni akkor inkább ne is szólj hozzá.

2020. nov. 24. 13:34
 20/309 A kérdező kommentje:

"Így van. Mindenki elégyűlik majd. Nem "lehet", hogy az ateisták is, hanem biztosan őt is. De te azt kérdezted, hogy kihez megy majd Jézus: muszlimokhoz vagy keresztényekhez. A válasz: senkihez. Ő maga gyűjt össze mindenkit és szétválasztja a jókat és az igazakat: a jók mennek az örök üdvösségre, a gonoszok meg az örök kárhozatra. Krisztus az Igazságos Bíró: nem mi döntjük el, hogy ki üdvözül, hanem majd ő dönti el, mert ismeri mindenkinek a szívét, szándékait, tetteit."


Igazából nem annyira lényeges hogy Jézus megy-e az emberekhez vagy az emberek mennek Jézushoz. Meg mi van ha nem akarnak menni? :) De a kérdés szempontjából igazából mindegy. Akkor úgy mondom hogy a fenti 6 pont alapján hogy szerintem Jézus a muszlimokat választja, nem a keresztényeket.

2020. nov. 24. 13:37
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!