Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen szerencsétlen eset...

Milyen szerencsétlen eset (ek) történt veled valaha, bicajozás közben?

Figyelt kérdés

Emlékszem, nekem egyszer az erdő kellős közepén fogta magát és leesett a lánc a fogaskerekek közé, ráadásul beszorult így csak gyalog tudtam hazamenni.


Másik durrdefektet kaptam, külső-belső gumit átszúrta a 65mm szög. Tolhattam megint a biciklit, 3 km-t.


Szintén bicajozás közben történt, hogy haladok nyugis tempóban, hátsó kerék felől, ropogás, kattogás majd egy nagy csattanás és nem lehetett tekerni a biciklit! Szervízben kiderült, hogy a csapágyban az egyik golyó egyik pillanatról a másikra megrepedt és eltört, így akadályozva a többi golyó mozgását. Természetesen megint tolhattam a biciklit.


4. eset: Éppen a zebránál állok, zöld a lámpa indulnék elfele, megugrott a lánc amikor tekerni kezdtem volna a pedált, én meg hirtelen elvesztettem egyensúlyomat és leestem a zebrára.


5: eset: Kanyarban jött velem szembe egy fickó aki hátrafelé integett, előrenézett és nagy nehezen kikerültük egymást.


6: eset erdőben egy lejtőn gyorsulok, jön egy idős bácsi velem szembe biciklivel. Néhány másodpercen belül a szembejövőt elkezdik megelőzni vagy 3-an, rám meg a szívbaj jött, hogy úristen mindjárt nekik megyek 40-nel mi lesz? Végül mind a 2-en vészfékezteünk, így elkerültük a balesetet. Bár hátrafordulva a 2 földbe húzott csík keresztezte egymást!



2014. aug. 3. 20:53
1 2 3 4 5
 21/42 A kérdező kommentje:

Én a múltkor galambot csaptam el! Nagy sebességgel mentem, és halk volt a bicikli! A galamb farktollára ráment a kerék, én ugyan nem borultam, de a galamb elrepült és hullottak utána a fehér tolldarabok!


Most jut eszembe! 3-4 hónapja, egy kis tó mellett haladok el biciklisávban, előttem egy fiatal házaspár teker. Mivel eddig nagyon tekertem, ezért gondoltam, hogy nem előzöm meg őket, megyek mögöttük, tartom a jó tempót. Volt egy sugallatom, hogy baj lesz, ezért a lány mögött hagytam egy kis távolságot. Nemsokára pedig "kacsák az úton" kiabált fel az előttem tekerő hölgy! Én félrerántottam a kormányt, és dudáltam A nő persze azonnal fékezett. 1cm-en múlott, hogy nem ütöm el a bicikliúton átkelő kiskacsákat. A nő mögött aki fékezett legalább még 3-an húzták félre a biciklit!


Másik esetem: Tekerek a kerékpárúton 30-35 km/h tempóval. Baloldalt házak, kapubeállók. Kinézek a fejemből, gondolkodok, élvezem a tekerést. Egyszer csak a semmiből kihajt elém egy kisgyerek, (olyan 2-3 éves lehetett), az ő kis elektromos kocsijával, aminek sebessége maximum 10km/h. Dudáltam, jeleztem neki, mindenhogy, hogy gáz van. A gyerek megdermedt szegény, teljesen lefagyott. Én azonnal fék, hátsót húztam be, mert tudtam, hogyha a hátsó kerék csúszik akkor tudok korrigálni! Be is jött. Én a 1.5m-es vízgyűjtő árok peremén álltam meg, hátam mögött vagy 6-7 m-es féknyom elkanyarodva az árok felé. Azonnal rohantak a gyerek szülei, hogy nem esett-e bajod mi van veled kisfiam, a gyerekre rájött a sírás. Utána még engem is lecsesztek, hogy miért kell nekem ilyen gyorsan mennem? Mondanom sem kell elküldtem őket a fr@n cba.


Másik eset, tekerek és egy kisgyerek elém hajt, kikerültem elég nagy ívben, de a padról odaszólt az anyuka! Ejnye ejnye fiatalember lehetne lassabban is menni! Lassabban? Könyörgök! (10km/h-val mentem), de sebaj válaszom erre: Ha nem tetszik el lehet menni!



Másik eset: Tekerek egy döcögős, földútun. Belemegyek véletlenül az egyik gödörbe, és az úgy megdobta a hátsó kereket, hogy a levegőben elmozdult, és amint a földreért, kirántotta alólam a biciklit!

2014. aug. 5. 20:35
 22/42 Wadmalac ***** válasza:

"Pedig a meztelen csiga aranyos, Wadmalac! :D"

Egészen addig, amíg nincs kifordítva, mint a zokni. :S


"Hogy tudtok ti ilyen gyorsan menni? Letraffipaxolt 70-nel??? Hogy gyorsultál be annyira? Vagy elég egy orsazáguti kerékpár meg egy jó kondi?"

Nem árt még hozzá némi szélárnyék vagy enyhe lejtő. Mezőnyversenyeken, még amatőr szinten is a rajt után igen sokáig 70-80 közt megy a mezőny. Én akkor jó kondiban voltam, szembeszél sem volt és ez a vasúti átjáró egy 3 km hosszú, átlagosan 5%-os lejtő végén volt, előtte 100 m-rel még 80 volt a tempóm, csak a vasúti átjáró 40-es táblás S-kanyar közepén van, úgyhogy kicsit lassítottam, hogy ne érjen le a térdem a döntésnél. :D

2014. aug. 6. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/42 anonim ***** válasza:
alföldõn sem lehetetlen, pont pár hete dolgoztam ott, siettem kocsival, szembejövõ sávban folyamat jöttek szembe, én meg utolértem egy bojt, ideges is voltam, hogy a bringások mögött ragadtam, de az aktív 60 as tempójuk némileg megnyugtatott, 4 km-t cammogtam mögöttük, mire elõzni tudtam...
2014. aug. 6. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/42 A kérdező kommentje:

Tehát ha 70 hez kell egy kis lejtő meg szélárnyék, akkor egy sík terepen simán el lehet érni az 50km/h is? És milyen biciklivel csináljátok? Milyen tipusúval gyorsultok fel ennyire? fixi országuti? MTB-kal be lehet annyira gyorsulni?

A fék az hogy bírja nektek? Mert én egyszer 30-al jöttem le egy 50%-os lejtőn elkezdtem fékezni, mert meg kellett állnom. 4 másodperc múlva nyikorog az első fék, és fekete füst jön felőle.

2014. aug. 6. 09:35
 25/42 Wadmalac ***** válasza:

"Tehát ha 70 hez kell egy kis lejtő meg szélárnyék, akkor egy sík terepen simán el lehet érni az 50km/h is?"

Némi kondival igen. A mostani punnyadt állapotomban tutira légszomjrohammal haldokolnék utána percekig. :D

"És milyen biciklivel csináljátok? Milyen tipusúval gyorsultok fel ennyire? fixi országuti? MTB-kal be lehet annyira gyorsulni?"

Nekem spec országútim van, 8 barra fújt 20 mm széles gumikkal. Aki ugyanezt hurkagumis montival kitekeri, arra meredek szögben felnézek. :)

"A fék az hogy bírja nektek? Mert én egyszer 30-al jöttem le egy 50%-os lejtőn elkezdtem fékezni, mert meg kellett állnom. 4 másodperc múlva nyikorog az első fék, és fekete füst jön felőle."

Nekem kéttengelyes 600 Ultegra fékpatkóim vannak és fékbetétben is válogatós vagyok. 90-ről kb. 30-40 m-en megállok, de ilyenkor bizony szokott égett gumi maradni a felnin, meg szaga is van. :D

2014. aug. 6. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/42 A kérdező kommentje:
8 bara fújt 20mm-es gumi? Az én gumim 60mm-es és 4 bar-t lehet bele nyomni!
2014. aug. 6. 12:06
 27/42 A kérdező kommentje:
90-ről? Te jó ég! Én mondom 25-30 km/h-val közlekedek. 90-re hogy a jó égbe gyorsulsz be? Az oké, hogy 2x annyi a nyomás a kerékben de hát akkor is. Ha én 90-nel mennék a főút melletti bicikliúton, néznének rám! Egyszer sikerült elérnem a 45 km/h-t és tartottam is vagy 1 km-ig. Az összes araszoló kocsis meresztette rám a szemét!
2014. aug. 6. 12:09
 28/42 Wadmalac ***** válasza:

Azért a 90-hez nagyon jó bitumenes, nem túl hajtűkanyaros meredek lejtő kell. 70-75 fölött már nemigen tudok beletekerni, kipörög az 53-12 áttétel is. Tojáspóz, kormány tövénél, belül alulról fogva, mint a sílesiklók és harcoljon a légellenállás a gravitációval.

De mondom, ehhez nagyon jó út kell. Ha nem az, akkor legalábbis nálam ez nem működik, ott már az életösztön az akadály. :D

2014. aug. 6. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/42 Wadmalac ***** válasza:
100%

"8 bara fújt 20mm-es gumi? Az én gumim 60mm-es és 4 bar-t lehet bele nyomni!"

Te is beleestél az általános tévedésbe, hogy a nagyobb nyomás nagyobb gumiba "fér bele".

A nyomás erő/felület, tehát épphogy a vékonyabb gumi bír jóval magasabbat és oda kell nagyobb a keménységhez.

2014. aug. 6. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/42 anonim válasza:

Elég sok kaland történt sajnos velem - viszonylag kevés tekerés alatt:


1: az országútizást hamar jegelnem kellett sajnos. Volt 3 is, csak aszfaltos úton használtam, mégis mind3 darabokra törve a kukában végezte. Volt egy Peugeot meg egy Puch vagy mi, mindkettő egy esésnél a kormányát törte, ami javíthatatlan - illetve kormány cserével orvosolható, de a kerékpáros boltban azt mondták, többe kerül, mint maga a bringa (ilyen 10-12k-ért szereztem mindhárom oútit, az őj kormány, a csere díja, meg a kormőánycsapágyak cserével mindennel ennél többe fájtak volna)

Aztán lett egy Csepel oúti, annak az első villája törött. Persze a 3 bringa alkatrészei még véletlenül sem csereszabatosak, nem lehetett belőlük egy bringát összerakni.

Elegem lett hogy minden 2.-3. nagyobb borulásnál bringát vegyek, mert iszonyatosan gyönge alkatrészekből voltak összerakva ezek, így abbahagytam (minden esést úgy képzeljetek el, hogy megyek, valami miatt kátyú vagy járdaszegély - vagy járdáról lecsúszó kerék, én meg repülök, de hát ez ezzel jár, ez benne van a dologban, motort, autót is törtem már, pedig némileg masszívabb cuccokból vannak összerakva)


2: MTB, szerencsére nem terepen, hanem utcán, egyszer csak gondolt egyet, és menet közben a hátsó váltót felhajtogatta a hátsó lánckerekekre... Nem is kell mondanom, tekerek ahogy csak tudok, majd nagy meglepetésemre bringa megáll, és nem kis fájdalmak közepette a lábam közé vettem a kormányt...


3: Csepel összecsukható kemping bringa. Fogalmam sincs hogy mi hogy történt, de valahogy úgy estem vele, hogy ráharaptam a járdaszegélyre, és két fogam kettétört. Ez volt az egyetlen szerencsétlen eset amikor tört valamim eséstől, de elég szar érzés volt, 15 éves koromban


4: Valami Tesco gazdaságos MTB-nek csúfolt szörnyeteggel tekerek lejtőnek lefelé elég komoly tempóval, majd koppan valami a napszemövegemen. Próbálok megállni: a jobb első fékpofa esett ki, majdnem kiverte a szemem, jó hogy ott volt a napszemüveg. Alig tudtam megállni első fék nélkül.

(Motornál is volt hasonló, ott egy enduróval terepen a gyújtáskapcsoló szerkezet kompletten, kulcsostól esett ki a házból. a szemüvegem tropa lett.)


5: Iszonyatosan sok bringával megtörtént, de még nem találtam meg az ellenszerét: hegymenetben felállok a pedálra, és taposom neki állva teljes erőből, majd a hátsó kerék szépen keresztbe fordul, a lánc szabályosan közelebb húzza a kereket a pedál tengelyéhez. Próbáltam már rugós alátéttől a 200Nm-re meghúzott csavarig sok trükköt, de elég gyakran előfordult. :( Értem én hogy nem az én 110-120kg-os testtömegemhez van méretezve a bringa, de ezt imádom, egyedül a lábizmomon van komoly izomtömeg, ami hatására olyan hegyekre is fel tudok tekerni, hogy... Már, ha a bringa is azt akarja.



6: Váltó a küllő közé. Na, ilyenhez is volt már párszor szerencsém. Amikor megőrül a váltó, és nem utaztatja tovább a láncot a kerék felé, hanem a legalsó láncfeszítő kerék valamiért nincs egy vonalban a felső feszítő kerék-lánckerék kombóval, hanem elkezd csak a legalja begyalogolni a küllők közé. Akkor jön a recsegés, majd nehéz tekerés, majd váltó elhajlás és kidobás.



Kb. ezek voltak a durvább élmények. Most van egy jobb XC/DH féle félszerzet, az még egyenlőre jól bírja, bár elég jó cuccokból is van összerakva (mármint inkább nem Tesco gazdaságos, hanem komolyabb belépő szintű cuccokból), de ez is művel fura dolgokat. Cseréltem külső gumit, és azóta lett egy 8as a felniben. Visszatettem az előző gumit, azzal is mutatja a dolgot, tehát jól láttam, nem a gumi hanem a felni ment el. De hogy mitől...

Olyan vastag a kormánycső, hogy nem tudok lámpát felfogatni. Feltettem a villa csövére (duplavállas teleszkóp, és a két váll közé felfogattam), az meg nem tetszett a rendőrnek, hogy az eget világítom a lámpával...

A marokváltó néha gondol egyet, és amikor csavarom, körbefordul mindenestől a kormányon váltás helyett. Olyankor jön a meglepődés. (Vettem már új váltókarokat, csak még fel kell rakni.)



Még sorolhatnám estig, de nem teszem. Voltak nagyobb meglepik is, meg kisebbek. Valahogy úgy jön ki a lépés, hogy minden nyáron 1 komolyabb balesetem van - ennek 90%-a út közben történik. Idén nem, mert munkahelyi balesetem volt, ráesett egy elég nehéz "szerszám" a lábamra, és eltört egy lábujjam. Így talán nagyobb bringás esés idén már nem lesz.

2014. aug. 6. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!