Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Klánalapítás mmo játékokban....

SpilerHUN kérdése:

Klánalapítás mmo játékokban. Mit csinálok rosszul?

Figyelt kérdés

Segítsetek nekem tanácsokkal. Játszottam több mmoval is már életem során (swtor, gw2, teso, newerwinter, wow, sto, stb) sok helyen voltam klántag de sok klán nem tetszett mert nem voltak ott jó arcok és vagy kiléptem v kirúgtak.


után azt találtam ki h saját magam fogok klánt csinálni bele is kezdtem meg is alakult de úgy néz ki h befullad a dolog.


Ez a mostani klánom oldala: [link]


volt sok tag de főleg csak túl fiatalok jöttek 15-18 évesek de én volt a guild mester az elején hallgattak rám de utána nem tudtam őket irányitani és leléptek máshová.

próbáltam más nagyobb klánok példáját követni lemásolni a szabályzatukat v több szabályzatot összegyurni de még igy sem akart müködni hosszú távon.


aztán felvetettem magamat más klánokba és próbáltam infokat gyüjteni meg a régi klánom vezetőitöl kértem tanácsot akik azt mondták h legyen egy fix officeri réteg és ne 14 évesekből csináljak klánt mert az szét fog esni. de én csak azt szeretném ha lenne hatalmam ha a tagok tisztelnének és úgy müködne minden mint más profi klánokban.


most azt találtam ki h a régi klánom nevét felhasználva (innen kirugtak mert nem úgy viselkedtem ahogy kellet volna) több helyen az ö nevüket felhasználva csináltam klánt és több magyar azt hitte h ez az eredeti klán és többen is csatlakoztak hozzám csak félek h ki fog derülni az igazság és megint lelépnek az emberek.


az igazi klán vezetöinek persze nem mondtam el h mit csináltam csak attól is parázok h ki fog derülni. nekik egy több éve müködö ilyen multi klánjuk van ami több mmoban ott van és én is ilyet szeretnék majd.


mit csináljak h az én klánom is sikeres legyen? Mi a sikere mmo klánok titka? Minden ötletet szivesen várok!


Ja és nem vok 15 éves, 24 vok és tegnap óta már melóm is van, nem vok kis hülyegyerek!



2015. máj. 8. 11:08
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 11/85 Badgio a kemény válasza:

a 7.et nyílván viccnek szántam amit nem értesz, a gondok itt kezdődnek veled

eleve a gyíklényes marhaságot TE kezdted meg az apple baromságot is arra utaltam, hogy értsd hogy vicc, de sajnos kevés vagy hozzá


a Reso baráti társaság és mint ilyen nem igényel komolyabb vezetést, moderálást és ügyintézést igen de nem olyan jeleggű vezetést amit te vízionálsz

ha olyat szeretnél akkor az 1-6 működik, de a "semmiből" nem lesz multi mmo közösség mert ahhoz bizony BARÁTOK kellenek,és nálad ez hiánycikk úgy meg nehéz

2015. máj. 8. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/85 anonim ***** válasza:
Így a leírásod alapján egy kisebbségi komplexusos lúzer vagy. Lehet az a probléma.
2015. máj. 8. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/85 anonim ***** válasza:

Azért akarsz klánt, hogy mindenáron legyen hatalmad mások felett és irányíthass másokat? És még csodálkozol, miért mennek el a klánodból az emberek.


A probléma gyökere mélyen benned és a hozzáállásodban van.


A baráti társaság, stb is jó, de alapvetően tapasztalataim szerint azokkal jó egy klánban lenni, akikről tudod, hogy szeretik a játékot és hajlandók rá időt/energiát/egyéb mást áldozni. Én biztos nem mennék olyan klánba, ahol a vezető csak dirigál, mint valami elme roggyant, de egy nyomorult klán instát nem tud megszervezni, vagy valami közös programot. A játék nem munkahely, hogy esetleg gyomorgörccsel kell bemenned, csak pénzed legyen. A jelenlegi hozzáállásoddal nem csoda, ha menekülnek előled.


A jó vezető segíti a többieket (nyilván kell hozzá az adott játékban egy eléggé széleskörű tudás/tapasztalat), tanácsot ad, belátja, ha téved és megfontolja a mások nézőpontjait, észrevételeit is.

A tisztelet ebből ered, hogy tudják, rád lehet számítani, ott vagy, tudod és tisztában vagy vele mit csinálsz, te is megadod a tiszteletet másoknak, stb. Ez nem fog varázsütésre megjelenni.

Nekem pl nagyon csípős a modorom mind való életben, mint játékban. Sokan zavarónak találják, azokkal nem játszom, istenem, ennyi. Van aki megszokja, sőt találkoztam olyannal, aki megkedvelte és miután otthagytam a játékot hiányzott is neki ez a fajta stílus.


Ami a szabályzatot illeti: lehet válogatni, de teljesen lemásolni értelmetlen. NEKED kell legyen elképzelésed, mit hova hogyan akarsz megvalósítani.


Ez a másik klánt lemásolok (vezetői nevekkel, stb) meg kb a legalja, amit tehettél. Ha eddig nem tiszteltek, akkor most még jobban meg fognak vetni. Komolyan, ennyire szánalmasnak lenni már bűn. Azért akarsz embereket, hogy megmondhasd nekik, mit csináljanak? Csak a játékosok száma számít neked? Így soha a büdös életben nem lesz belőled jó vezető. Mert a vezetés nem erről szól.


Elképesztően el vagy te tévedve itt a klánok vezetését illetően, és majdhogy nem 180 fokos fordulat kell a TE személyiségedben, hogy valaha is elérd a normális vezető szintjét.


Röviden:

- tudás az adott játékban

- hírnév, ha van tudásod, jól csinálod, látják mások is (pl insták, pvp, egyéb közös akciók) és így ez idővel kialakul

- ne görcsölj rá erre a mindenképpen híres klán kell, ebből semmi nem lesz

- erőszakos, megalomániás, énközpontú hozzáállást el kell felejtened. Jól írták előttem, a vezető gyakran másokért van, nem pedig a tömeg azért az egy emberért.

- érettség viselkedésben (megfelelő hangnem, stílus mind írásban, mind szóban, tisztelet megadása másoknak, nem kényszeríteni mások valamire, amit ők amúgy nem szeretnének, stb.)

- normális hozzáállás

- aktivitás ,ez nagyon fontos. Ha kell, legyél ott, nem pedig eltűnsz mondjuk 2 hétre szó nélkül, aztán mikor visszajössz "ja vakáción voltam X helyen".

- NEM a tagok létszáma fog arról dönteni, jó-e egy klán vagy sem. Láttam már hulladék klánokat, akiknél 100+ fő volt meg jártam olyanban is, ahol csak 13-an voltunk de több mint egy évig működött a klán, mentünk együtt játszani, sőt offline kerti grillpartik is voltak.

- kapcsolat tartás. Ide vehetjük akár ismét a "lelépek szó nélkül X időre és b*szok jelezni előtte" dolgot. De fontos lehet akár szóban is beszélgetni, Team Speak, Skype, offline találkozók, ha már összebarátkoztatok a játékban, stb.

- Sok egyéb apróság. Az ördög a részletekben rejlik, hatalmas személyiség változásra lesz szükséged, ha vezető akarsz lenni, és az apró, szinte mindennapos dolgokra kell figyelni, mint köszönés, meghallgatod mások baját, beszélgettek, nem feltétlenül csak játékról, hanem milyen napod volt stb. Ezek mind-mind az alapjai egy jó, normális klán feltételének.

2015. máj. 8. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/85 anonim ***** válasza:

Nem kell neked MMO, amúgy is fantáziavilágban élsz.

A tisztelet azon dolgok egyike, amik nem járnak automatikusan, csak kiérdemelni lehet.

2015. máj. 8. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/85 Plata ***** válasza:
38%

Álljon meg a nászmenet emberek!!! Spílernek azért van amiben igaza van.


Én egy Star Trek Online flottában vagyok vezető tag, egy olyanban ami a legrégebbi és legnagyobb magyar flotta.


Nekünk is voltak különféle időszakaink jók és rosszak de ez a jópofizós baráti társaságos flotta soha nem jött össze. Mindenkinek megvolt a helye, egy időben volt büntetőtörvény könyvünk is.


Abban igaza van az előző hozzászólóknak hogy kell a megfelelő tudás (nekem pl. megvan, profi vagyok az adott játékban) , kellenek elhivatott tagok de kellenek szabályok is mert a tagok különben a fejedre nőnek és meg kell nekik mutatni ki a főnök.


én pl. TS-re nem járok, még is vezető vagyok és sokan tisztelnek.


Mi nem jópofizunk más flottákkal, klánokkal, leszarjuk a diplomáciát meg a sok noob játékost, akinek valami nem tetszik mehet máshová.


Spíler tette talán elitélendő de nem érte sérelem a magasságos resonanceot sem, kit érdekel, hogy felhasználta a nevüket meg a vezetők neveivel csinált karaktert?


Én már elmúltam 40 éves, de ilyen dolgokon nem értem minek fennakadni.


Kérdezem én: akik rendszeresen mmoznak, legyen szó bármilyen mmoról, mindig szembe lehet találkozni az

MMOról MMOra vándorló "überprofi" klánokkal (nevesítve: a fő mmo hopperRenegade vagy a stabilabb, de arrogáns Resonance és az elitista Árnyjárók és még vagy 5-t fel tudnék sorolni) . Szerencsére SOT-ban már végre megszabadultunk a "keménymaguktól", mert annyira más az egész. Unalmas már mindig ugyanazokat a pofákat látni indulásakor vagy akár közben.


Az pedig a halálom és agyvérzést tudok kapni, amikor a Resonance vagy Renegade toborzását meglátom valahol. Borzalom!


Spiler talán sokak szerint hibázott ezzel a lépéssel, szerintem nem, jól tette, megérdemelték amit kaptak!


Egy klánt vezetni nem cukisággal kell: lefeketett szabályok, ezek megszegésére megfelelő büntetés és hasonló érdeklődési körü tagság. Nem kell ide barátság meg ilyen böszmeségek!

2015. máj. 8. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/85 A kérdező kommentje:
Végre valaki érti a lényeget! :D
2015. máj. 8. 20:05
 17/85 anonim ***** válasza:

Kedves Spíler!


Négy féle klán létezik: A baráti, a HC, a multi-gaming és a gyűjtő.


A baráti társaságot már leírták előttem, hogyan működik, ebbe nem megyek bele.Előnyei és hátrányai is vannak, persze:


Előnyök: Több játékon átívelő összetartó közösség, Az ilyen jellegű klánok a leghosszabb életűek, nem ritkák a klántalálkozók és egyéb közös programok sem.Az ilyen klán vezetése nehéz, de könnyebb mint a multi-gamer kláné, mert bár van egy kialakult baráti csoportosulás, akik szeretnek egymás társaságában játszani, az új játékok jelentette kihívásokhoz kell mindig egy tag-feltöltés. A vezetőségnek ( mivel nem a kőkemény progress a lényeg ) sokrétű a feladat, hiszen sokfelé kell egy időben figyelni, sok szervezést igénylő munkájuk van, amivel lekötik a régi, de inkább az új tagok érdeklődését.)



A HC klán:

Kimondottan egy játékban részt vevő, csak jó és kiemelkedő játékbeli képességekkel "megáldott" tagok csoportja. Létszáma általában a játékban fellelhető legnagyobb raid-hez szükséges játékos + 5-6 fő. Ha a játék hosszú élető ( pl. World of Warcraft ), egy ilyen HC klánban elindulhat az a folyamat, hogy baráti társasággá váljon. A másik út, hogy ha a tagok között nincs meg az egymás iránti kölcsönös tisztelet, akkor előbb-utóbb ( 1-3 év ) és a klán feloszlik.

A vezetőség munkája itt annyi, hogy biztosítsa a guildben a folyamatos progresst, keresse az újabb és jobb taktikákat.


A harmadik a gyűjtő-klán:

Ez is lehet több játékon átívelő, de mégis a legrövidebb életű klán-fajta. Miért nem ellentmondás ez? Nézzük:

Az ilyen klánok kialakulása általában kis létszámú klánból ered. Kis létszám = tagok ismerik egymást = fix officer gárda, viszont a létszám miatt nincs lehetőség kiaknázni a játékot. Ilyenkor 3 választás van:

1.: Beolvadás/merge/beolvasztás egy vagy több szintén kis létszámú klánnal ( ritkán működik, lévén minden klánban van egy kialakult vezetői réteg, amit ha át is vesznek, egy idő után túl nagy lesz a klánon belül, és nem biztos, hogy zökkenőmentes a két/három/négy különböző vezetés együttműködése.)

2.: Megszűnés: Nem kell részleteznem.

3.: Erőteljes, szűrés nélküle tagfelvétel, cél a minél több játékos a guildben = gyűjtő-klán.


Előnyei:

Mindig van emberanyag bármilyen programra ( kb ennyi az összes előnye )


Hátrányai:

Na ebből már több van.

- Nem lehet nagyon sok embernek egyszerre elfoglaltságot biztosítani ( példa: 150 fő online, raid 20 fős.150 főből akar raidelni 73, pvp-zni 24, fejlődni, csapat-küldetésezni 18, World-bosst ölni 7, stb,stb,stb. ) Nincs az a vezetés, aki le tudná ezt kezelni, hogy a többségnek legalább jó legyen.

- Klikkesedés: egyenes hozománya az előbb leírt jelenségnek, jellemzően a klikkek egy idő után kiválnak a klánból.

- Folyamatos cserélődés: A klikkesedés miatt indul egy elvándorlás ( a klikkek vagy saját klánt fognak alapítani, vagy másik klánba mennek át csoportosan. ) amit kompenzálni az említett szűrő nélküli felvétellel lehet.... ez egy szép, önmagát gerjesztő körfolyamat.

- Minőségi/mennyiségi romlás: Egyre több lesz az elvándorló, egyre kevesebb a jelentkező. Minden nagyobb guild rendelkezik az adott játékban egy "virtuális hírnévvel", ami a tagság számából és a teljesítményből fakad. Ha a klikkesedés/unalom miatti elvándorlás elindul, az eltávozott tagság nagy valószínűséggel mikor másik klánba kerül, nem lesz jó véleménnyel a gyűjtő klánról ( ha jó véleménye lenne, nem ment volna el ). Látható, hogy több elvándorló = egyre romló megítélés a virtuális térben = egyre kevesebb jelentkező. Ideig, óráig él a klán, utána visszasüllyed a törpe-klánok közé ( egy központi maggal ) és megint indulhat a fentebb vázolt folyamat.


Multi-gamer klán:

Egyszerre több játékban is részt vevő nagy klánok.

Jellemzői: Magas hírnév, nagy officer-gárda, hatalmas tagság. Akkor ez miben is különbözik a gyűjtő klántól?

Abban, hogy egy nagy multi-gamer klánt úgy kell elképzelni, mint sok kis külön klánt egy név alatt. Van egy pár tagból álló közös vezetés, aki a klán ügyeket intézi főleg, de minden egyes játékban van egy az adott játékra létrehozott vezető réteg, akik az adott játékot koordinálják. És itt az eltérés a gyűjtőhöz viszonyítva, hogy ezek a kisebb "klánok a klánban" általában a HC csoportba tartoznak, amit már külön részleteztem.


Igazán sikere mind a négy klánfajtának van, csak más más a klán élettartama.



Plata: Te összekevered a Multi-gaming klánokat és a baráti társaságot. Egy baráti társaságú klánra pont az a jellemző, hogy már túlnőtt azon ( nem létszámilag, hanem a tagok közötti kapcsolat miatt ), hogy csak egy játékban vannak együtt.A tagok tényleg szórakozásnak tekintik a játékot, kikapcsolódásnak ( HC, Multi-gamernél inkább olyan, mint egy második munka, ezekben lehet hallani a legtöbbször a "kötelező" szót ) és a cél már nem az, hogy egy adott játékban teljesítmény alapú játékot produkáljanak, hanem hogy olyan játékban, ami többek érdeklődését is felkeltette, együtt vegyenek részt. Az általad említett klánok is ilyenek, több játékban is megtalálhatóak, mivel a tagság érdeklődése más és más. Az összetartó erő itt a tagok között kialakult baráti kapcsolaton van, amivel együtt fedezik fel az adott játékban rejlő kihívásokat. Emiatt látja a kívülálló azt, hogy bizony ezek a klánok játékról játékra vándorolnak, csak azt nem veszik figyelembe, hogy ez pont amiatt van, hogy ellentétben a HC és multi-gamingel, a hangsúly a társaságon van, nem a játékon.


A klán fajtákról nagy vonalakban ennyi.


Abban nagyon nincs igazad, hogy jól tette Spíler, hogy a régi klánja nevével, és a vezetőség nickjeivel próbálkozott saját klán alapításán. Ezzel okozott ugyan kis kellemetlenséget a régi klánjának, de főleg magának. Kicsi ország vagyunk, nem nagy játékos réteggel ( viszonylag ), és a régi klánok nevei bizony sokak számára ismertek. Mivel a Resonance-klánt említette, őket hozom fel példaként.

Megcsinálta a klán, beszerezte a "név szerint stimmelő" offi-gárdát. A jelentkezők közül sokan fel fogják ismerni, hogy ez a klán bizony nem az a klán, amibe ők jelentkezni akartak, jön a kilépés, és a negatív megítélés. Nem a Resonance felé, hanem Spíler felé, hogy ilyen eszközhöz nyúlt, vagyis saját magát járatja le a magyar játékosok előtt.


Az pedig, hogy te milyen ellenszenvet táplálsz a baráti klánok irányába, jól mutatja, hogy a saját klánod melyik rendszerbe tartozik a négy fentebb vázolt közül.

2015. máj. 9. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/85 Kento ***** válasza:
100%

Angel_A tökéletes összefoglalót írt a klánokról, egy dologban szeretném kibővíteni, saját tapasztalat alapján.


Ha már úgy is meg ki lett emelve a Resonance név szerint, akkor őket hoznám fel példának többek között azért mert ott vagyok tag és az egyik vezető egyike is vagyok (de szerintem ez ugyanúgy érvényes lenne a másik , példaként felhozott közösségre, a Renegade-re is):


Az Angel féle multi gamer közösség bemutatása helytálló, annyival kiegészítve, hogy létezhet baráti közösség és multi gamer klán egyvelege is. Ahol nem kell ahhoz aktívan játszanod, hogy a közösség tagja maradjál, tehát ha mondjuk pont szünetelteted a sokat emlegetett SWTOR-t, de a közösségi oldalainkon továbbra is aktív vagy, TS-re feljársz beszélgetni vagy csak látjuk, hogy érdekel, hogy mi van azzal a csapattal, akikkel játszottál, ugyan olyan tagunk marad az illető, mert ugyan a játék volt az első összekötő kapocs az adott személyek között, de idővel sok-sok barátság alakult ki és már nem egy játék az, ami miatt a tagok kapcsolatban maradnak egymással.


Az Angel által felvázolt vezetési modell kapcsán nálunk annyi az eltérés, hogy az adott játékok (mi portálnak hívjuk) vezetői részei a teljes vezetésnek, így mondjuk egy GW2 portál vezetőjének is tudomása van arról, hogy mi a helyzet a TOR portálon belül és így tovább. Ennek előnye, hogy az esetlegesen kialakuló problémákat is közösen oldjuk meg, a több szem többet lát elvét követve.

HC csoportok viszont nem alakultak ki sehol sem, mindenki akkor és annyit játszik amennyit tud és szeretne, mindig is első való élet, minden más csak utána jön.


Amit még Angel írt, az a hírnév. Ennek kapcsán lenne egy észrevételem, főleg Spíler, Plata és a hozzájuk hasonló vezetők vonatkozásában: természetesen minden közösség legyen büszke az elért eredményekre, a közös sikerekre, de mindehhez párosulnia kell egy megfelelő tiszteletnek és szerénységnek is a többiek felé.


Mire gondolok? Amelyik közösség úton útfélen azt hangoztatja, hogy ők a legnagyobbak, legprofibbak és még legalább három "leg" birtokosai, nos ott szoktak gondok lenni persze mindezt a saját tapasztalatom alapján írom.


Plata!


Nem igazán érted a különbséget a való élet a és a virtuális világ között, de ez legyen a te bajod. 40 év felett pedig ezzel már tisztában kellene lenned (de a kor ugyebár nem érdem, hanem állapot :) )


Egy online közösségben büntető törvénykönyvet alkalmazni (gondolom voltak tárgyalások is :) ) finoman szólva is elég necces, de ha nálatok a tagság ezt elfogadta, engem nem érdekel.

Toborozni meg minden klánnak, közösségnek van joga, akár Neked tetszik, akár nem.



Spíler!


Azért mert összeszedsz pár 14 évest a klánodba, akikkel fel akarod állítani a saját nethadseregedet még nem leszel vezető , pláne nem fognak tisztelni. Azért az sokat elmond rólad, hogy TOR-ban az összes magyar klánt megjártad és furcsa módon mindenhonnan ki lettél téve, nem?

2015. máj. 9. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/85 anonim ***** válasza:

Kento:


Köszönöm a válaszod.


Persze, mindenféle klán létezik, vannak átmenetek, mint minden másban is, én csak a 4 fő típust szedtem össze.

2015. máj. 9. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/85 Plata ***** válasza:
38%

De nagyon okos itt mindenki!


Angyalka szívem , ennyi tudással már régen klánt kellene vezetned de ha nem is, akkor a két említett pöcegödör klánban (Resonance vagy Renegade) tárt karokkal várnak!


Nem kell itt okoskodni meg klántípusokat felállítani, egy fajta van csak: a jól működő, beszabályozott és profi klán! Minden más halára van ítélve és elvetélt.


STO mellett játszottam a TOR-al is, nem is lettem klántag mert egyik sem felelt meg az elvárásaimnak , szarba meg nem megyek.


Kentoka!


Te melyik okostojás vagy? Resonance vagy Renegade? Azon belül ki vagy? Biztosan tudnék rólad pár dolgot írni de szerencsére soha nem voltam egyik csürhe tagja sem.

Lehet verni a melleteket hogy 2005 vagy 2009 óta fentvagytok , kit érdekel?


Jössz itt a bölcs dumáddal de nem vagytok ti annyira sikeresek. GW2, SWTOR és ESO. Három ratyi játék. De ti legalább kitartotok nem úgy mint az mmo hopper Renegade.

Mintha nem olvastam volna sehol h ez a két profi klán a sikereivel büszkélkedett volna. De a Frosthockra ami úgy tudom a Resonance és a Renegade oldalala mert pár szerkesztő náluk tag oda ki tudtátok tenni a fizetett reklámokat és a kapott leveleket. Profi közösség? Ti biztosa nem, mi igen!


A magyar közösség egyébként is birkákból és nyulakból áll kevés kivétellel. 42 éves vagyok, láttam már eleget , tudom mi megy itt!

2015. máj. 9. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!