Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lebeszélnétek a V12-ről?

Lebeszélnétek a V12-ről?

Figyelt kérdés

Jó, picit vicceskedve adtam a címet, de szóval régi vágyam egy E38 750i. Most 27 évesen eljutottam oda, hogy lehetőségem volna rá, már meg is vannak a fő kiszemelt darabok amik közül végül döntenék, de valahogy fejben még mindig harcolok, ugye egyik oldalról az érzelmek a másik oldalról az ész.

Tisztában vagyok a fogyasztással, tisztában vagyok vele, hogy aranyárban mennek az alkatrészek, hogy kell már a törődés egy ilyen autónak. Páromban bíztam, hogy majd úgy is lebeszél róla, de mg én is meglepődtem, hogy milyen jól fogadta, szóval tényleg annak a kapujában vagyok, hogy ideje választani, aztán kézbe csapni.

De gondoltam adok egy utolsó esélyt annak, hogy esetleg ésszerűen döntsek, mert tudom mivel jár, de a másik oldalról meg gyerekkori álom, hogy E38-am legyen, a V12-ről akkoriban meg még álmodni sem mertem, de ha csak kicsit is de szeretném érezni mit jelentett akkoriban az " elit klub " tagjának lenni.


Szóval valami megdönthetetlen érv kéne, hogy miért nem kéne megvenni, pl valami olyan hiba ami előfordulhat és nagyon zsebbenyúlós, bár amennyire átnéztem az irodalmat, ilyesmiről sem sokat olvastam.


Az a része, hogy idézőjelben az utca embere mit gondol, miért ülök öreg autóban, BMW-ben az nem nagyon érdekel, hisz én szeretném élvezni. :D


Aki meg esetleg inkább a szakadékba lökne esetleg öreg BMW-khez értő szakikat javasolhatna Fehérvár környékén, akik tényleg ajánlhatóak. Ha már úgy lenne akkor szeretném normális állapotban tartani, nem csak összefércelve.



2020. okt. 30. 01:56
1 2 3 4
 11/33 A kérdező kommentje:
Ha csak az erő lenne a lényeg, akkor ennyi erővel egy Mustang is megtenné.
2020. okt. 30. 07:52
 12/33 anonim ***** válasza:
72%

Szerintem csak dicsekedni jöttél, hogy megengedhetsz magadnak egy öreg, erős, drága fenntartású BMW-t.

Egyébként csak így kíváncsiságból rákerestem. ha-hu-n elég gyér a kínálat. Nagyjából 3 millióra kellene belőni a szintet első blikkre. Én személy szerint nem adnék érte ennyit. És nem a fenntartás, meg fogyasztás miatt. (Értelemszerűen ilyen autót már normális ember nem napi használatra vesz.) Hanem mert nincs benne semmi izgalmas. Egy nagy bálna és kész. Aláírom a formájában van valami megnyerő. a XI. kerületben rendszeresen látok egyett nagy felnivel, leültetve. Elég bitang kiállása van, de így kb ennyi. Ennyi pénzt nem ér számomra önmagában. Ha ez az éra, akkor inkább E31, de az már duplája árban.

Egyébként én napi használatra tartok olyan autót, ami mellett nincs ész érv. szóval megértelek. Úgyse az alapján fogod eldönteni, hogy megveszed-e amit itt írunk.

2020. okt. 30. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 A kérdező kommentje:

Nem dicsekedés, már elnézést. Amit 3 darabot találtam komolyabban érdemesnek 2.1 és 3.8 misi között vannak, tehát nem tízmilliós összegekről beszélünk. Ami tetszik benn az a formája, illetve a V12-es motor különlegessége.


Fenntartására is azt értettem pl hogy ha valaki tud olyan hibáról pl ami könnyedén 1 misi lehet rögtön, az már elrettentő volna, de most ha véletlen ilyen 200-300 között kell rá költeni egy-egy szerviznél, hát nem örülök, de az még lenyelhető.


Fogyasztás meg megint olyan, hogy évi 1500-2500km-nél többet nem futna, nem ezzel szeretnénk a bevásárlást intézni.

2020. okt. 30. 08:03
 14/33 anonim ***** válasza:
52%
E38-at inkább már csak hobbiautónak vegyed, ha van rá feles 4-5 millád megvenni és rendbe tenni.
2020. okt. 30. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 D. Brasco ***** válasza:
62%

"illetve a V12-es motor különlegessége."


Nem tudom mi olyan rendkivül különleges ezekben a motorokban.Maximum tényleg annyi,hogy az ember verheti rá a nyálát....azon kívül semmi.Ebből a korszakból ezek ugyan is nem is különösebben erősek,hangjuk gyarilag kb semmi,cserébe az életedet megeszik,és a termelt iszonyatos hő miatt kb minden megadja benne magát a vezetékektől kezdve a vákum csöveken át MINDEN!Egy horror a fenntartásuk,igazabol semmi nem szól mellettük ,max annyi hogy 5 centivel hosszabb lesz tőle....bar az is csak bizonyos körökben...

2020. okt. 30. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 A kérdező kommentje:
Hobbiautónak tervezem, nem hétköznapi használósnak. Különlegességnek talán a járáskultúráját illetve magát a ritkaságát lehetne szerintem venni. Nem célom velem úgymond " hosszabitást " csinálni, szerintem alapból a forgalomban résztvevők 95%-a csak egy öreg BMW-t látna benne úgy is, talán a maradék 5% ismerné fel, hogy mi is az, de tényleg nem az a célom, hogy kifelé mutassam, hanem az a hangulat érdekel, hogy milyen lehetett a saját korában beleülni az akkori leg-leg kategóriába.
2020. okt. 30. 08:48
 17/33 anonim ***** válasza:
32%

Akinek magyarázni kell, mi a különleges egy V12-ben, az minek jön ehhez a kérdéshez, kedves Brasco szakértő úr?

Amúgy vedd meg gyorsan. Mostmár felfutó ágban van az értéke, egyre többet fog érni. Ez a V12 motor tényleg eleg nagy problémahalmaz, nem is az a baj, hogy drága hozzá minden, hanem hogy még azt is nehéz.kideríteni, hogy megy e mind a 12 henger. Megsúgom, sosem szokott menni. B tervnek azért javasolnám a 740est, azaz a 4.4 szívómotorost, na az egy sokkal jobb motor.

2020. okt. 30. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 anonim ***** válasza:
65%
Magában a motor nem bonyolult konstrukció már amennyire lehet egy v12-es.Viszont az a hatalmas hő amit termel az szétéget maga körül mindent.Akár egy gyertyacsere is hatalmas összeg. Ezt a rezzenéstelen finom járást tudja a v8-as 4.4-es ami viszont egy nagyon megbízható,hosszú élettartamú motor,de az is sok hőt termel.Maga az e38 amúgy egy jól összerakott jól megtervezett autó csak hát idős kora miatt lehetnek vele gondok.
2020. okt. 30. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/33 anonim ***** válasza:
72%
csak akkor ilyet, ha csak hobbiatónak lesz, és van sok pénzed rendben tartani. Nem a benzin lesz a nagy költség. Sosem az.
2020. okt. 30. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 anonim ***** válasza:
65%

Sem pro, sem kontra nem akarlak befolyásolni, csak pár gondolat részemről.

Volt ismerősömnek. Imádta, nagyon fasza volt, és a közvéleménnyel ellentétben nem kellett folyton a motort műteni.

Viszont rengeteg apró biszbasz hibásodott meg állandóan. Tele van az autó memóriás ülésektől légkondin át minden luxussal, világító kutyafüle, csilingelő anyámkínja.

És valami mindig be volt szarva. Az őrületbe kergette a cimborámat, hogy épp megcsinált valamit, kiégett, elpukkant, kontakthibás lett valami más. A vége felé már hagyta a francba az apróságokat, mert nem az volt a gond, hoyg nem bírja megfizetni az alkatrészt az ember, hanem hogy nem talál. Úgyhogy olyan fíling volt, mint egy igazi cigómerdzsa, esse működött, asse működött, ment az autó, de folyton bimbammolt valami miatt, végül féláron adta el, csak vigyék. Rengeteget bukott rajta, rengeteg időt ölt bele. Pedig neki nem is első autó volt, bár gyakran aként használta.

Szóval szerény véleményem szerint ha van egy mindennapos autód, amellé hétvégi, hobbiautónak vedd meg bátran, de minden nap eljárni dolgozni, aztán le a teszkóba, elvinni a gyereket az oviba... Na erre nem való.

2020. okt. 30. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!