Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Gazdasági totálkár - javítás...

Gazdasági totálkár - javítás - utána?

Figyelt kérdés

Sziasztok,

A minap autóval belénk jöttek oldalról, a másik fél elismerte a felelősségét, küldtem is a baleseti bejelentőt a biztosítónak. Tőlük (KÖBE) még semmi visszajelzés. Közben egy családtag beszélt az egészről egy szervizessel, aki azt mondta, jó eséllyel gazdasági totálkárra fogják venni (idős autó...).

A továbbiak nem igazán világosak, de egyelőre úgy gondoljuk, szeretnénk megjavíttatni az autót, és természetesen nem 100% önerőből... A kérdés az, hogy ha a biztosító valóban gtk-ra veszi, ennek megfelelően fizet, de az autó nálunk marad, megjavíttatjuk, és ugyanúgy használjuk tovább, akkor pl. egy esetleges újabb balesetnél (ahol szintén mi lennénk a vétlen fél), a vétkes fél biztosítója hogy fizetne? Fizetne egyáltalán? Vagy valahol ennek a gtk-ra vételnek nyoma lesz, amit adott esetben minden más biztosító is láthat, és mondhatják azt, hogy sorry, de így akkor nem (vagy nem annyit) fizetnek? Főleg ha nem hivatalos (márka)szervizzel javíttatnák, hanem csak "maszekban", tehát nem lenne semmilyen dokumentum, ami esetleg igazolhatná, hogy az autó újra rendben van.

Kérlek, ne harapjátok le a fejem, sosem történt még ilyen velünk, és most eléggé kivagyok... Ráadásul ahogy próbáltam utánaolvasgatni, nem igazán találtam egyértelmű információt ilyen esetre vonatkozóan. Hálásan köszönöm előre is a segítségeteket!


2019. okt. 2. 10:50
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Hm. Mi tört össze az autón? Ha valóban annyira összetört, hogy gtk-s, akkor a roncsnak van vmennyi értéke. Gtk-s autó javítását a biztosító nem fedezi, hanem a roncsért kín vmi nyomott árat.

Ha az autó nagyon összetört, akkor én már nem foglalkoznék a javításával. Tudom, itt Magyarországon 2 összetört autóból is tudbak egy teljesen épnek látszó, "balesetmentes" autót faragni. De a következő balesetnél az autó karosszeriája mar közel sem nyújtja azt a védelmet a bent ülőknek mint eddig,és lehet, hogy a kár megtérítese lesz a legkisebb gondod. A nagyobb gond a benne ülő családtagod temetési költsége lesz, mert a tűzoltóknak sem sikerül már élve kivágni az autóból a következő baleset után... (hacsak nem te maradsz ott. Akkor már semmi gondod nem lesz)

2019. okt. 2. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
Roncsért kínál vmi nyomott árat. Bocsi, elírtam. De mindenképp várjátok meg a biztosítási kárszakértőt.
2019. okt. 2. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
A piaci ár talán vissza jön , de ha jegkapod a stexet add el bontva , nem éri meg hogy egy kocsi ára bele lesz ölve . A biztonság meg nulla ezek után lefutott széthasadt roncs , ennyi sajna .
2019. okt. 2. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 D. Brasco ***** válasza:
52%

Nekem csak egyőszinte kérdésem lenne,hogy te nyugodt szívvel bele tudnál ülni újra az egyszer már kiflibe hajtott öreg autódba amit "maszekba" jóskapistával "okosba" összetaknyoltatsz....

Mondjuk ha erre a kerdesre igen a valaszod nincs is mirol beszelni.Viszont azt tudd,hogy a gtk-ra vett autonak semmilyen javitasat nem fizeti a biztosito,egyszeri összeget kapsz érte,ami maximun az auto piaci értéke de inkabb annak kb70- 80-90%-a.Azt jonapot

2019. okt. 2. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

egy eurotax szerinti 200 ezres autónak ha megnyomják 2 elemét már GTK.

pedig elég sok ilyen értékű gép róka az utakat.

a GTK nem egyező a műszaki totálkárral.

Engem anno megtoltak hátulról, belelöktek az elöttem levőbe. csak 2 lökhárító, azonnal GTK.

2019. okt. 2. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
Ha oldalról belementek és hozzáértő mondja, hogy gazdasági totálkár, akkor az kb azt jelenti, hogy minimum a padlólemez és/vagy B oszlop megrogyott. Onnantól nem is igazán az a kérdés, hogy mennyit fizetne a következő balesetnél a biztosító, hanem hogy ebből már nem lesz normális autó többet. Meg kell barátkozni az autócsere gondolatával.
2019. okt. 2. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat!

A jobb hátsó kerék kicsit "furán áll" (enyhén kifelé), tehát valószínűleg a futómű sérült leginkább. Lassan haladva gond nélkül hazajött, kátyúkban és élesebb kanyarokban volt kisebb instabilitás. A hátsó kerék körül (fölött) a sárvédő íven látszólag nincs durva roncsolódás, törés, inkább erősebb karcolásoknak mondanám, a hátsó ajtó alsó sarka is hasonlóan járt. Kb. ennyi, viszont az autó értéke alapvetően már tényleg nem túl magas, ellentétben a javítási költségekkel, és ezért valószínűsíti a szervizes a gtk-t.

Lecserélnénk az autót, ha beleférne anyagilag az is, de sajnos nem. Vagyis annak, hogy egy ki tudja, milyen előéletű, mennyire megkímélt, karbantartott 20-25 éves autóra váltsunk, nem igazán van értelme szerintünk.

Az eredeti kérdésről mit gondoltok?

És a KÖBE-ről? Olvastam róla rosszat, jót is...

2019. okt. 2. 14:25
 8/15 anonim ***** válasza:

Hátul nincs ami elmenjen a futóműben, ha ferde a kerék és gurul, akkor a bekötési pontok közül ment el valami. Tehát visszajutottunk oda, hogy nem érdemes vele foglalkozni, bármennyire is fáj ez.

Persze egy 20 éves autó áráért rendbe lehetne rázni, és vagy jó lesz, vagy nem, vagy sose lehet többe beállítani, hogy egy nyomon fusson egyenesen, vagy nem. És az már gyenge pont lesz mindig is. Statikailag és alvázvédelem terén is.

2019. okt. 2. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
ha már 4 nyomon fut akkor tényleg felejtős (5-ös voltam)
2019. okt. 2. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

Hú... Nem gondoltam volna, hogy ennyire kilátástalan a helyzet ☹️

Ha mégis másik (használt) autó, van esetleg valami tippetek, hogy hol érdemes nézelődni? Én a hasznaltauto.hu-n és a Jófogáson néztem szét gyorsan, de döbbenetes árakkal találtam szembe magam. 10 éves vagy idősebb autókért is 800 ezer - 1 millió körüli összegek. És Suzukikat néztem, mondván, hogy azok csak olcsóbbak...

2019. okt. 3. 06:42
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!