Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Volt még ősszel egy koccanásom...

Volt még ősszel egy koccanásom, én voltam a vétkes amit el is ismertem, de a károsultnak nem fizet a biztosítóm?

Figyelt kérdés

Sziasztok! Még októberben volt egy koccanásom egy parkolóban. Tolatás közben bele mentem egy már mögöttem állóba, első lőkös megtört és rendszámtábla meggyűrődött nála. Sajnos térfigyelő ott nincs, a mögöttem lévőnek meg nincs kamerája, csak 1 szemtanú van aki megerősítette, hogy beletolattam a másikba aki akkor már állt. Fedélzeti kamerámon is csak annyi látszott, hogy tolatok majd berezeg a kép az ütközés miatt. Tegnap hívott a károsult, hogy nem hajlandó fizetni a biztosítóm mert a kárfelmérő szerint ő is mozgásban volt az esetkor, így ő is hibás, meg egy ilyen beletolatástól nem törik szét a lökhárító. Tény, hogy nagyon lassan tolattam és ahhoz képest nagyot szólt... Rendőröket hívtunk az esetkor, nekik is elismertem mi történt, én egy figyelmeztetésben részesültem emiatt. Sajnos mivel azt figyeltem, hogy a hozzám nagyon közel álló kocsit meg ne húzzam kitolatáskor, a művelet közben nem néztem hátra, csak előtte, így nem láttam hogy mozgásban van-e a másik. De lényeg, hogy elismertem a felelősséget, betétlapokat kitöltöttük, nem hajtottam el a helyszínről. Én autómban elhanyagolható kár keletkezett.

A javítás 350 ezer volt a másiknak, szívesen kifizetném neki de közben megszorultam anyagilag. Szóval: hogy lehet az, hogy a biztosító felülbírál? És több héttel az eset után miért szórakozik? Én voltam a hibás, elismertem, azt hittem ennyivel le van rendezve a dolog. Kérdésem, hogy a károsult polgári peres módon követelheti rajtam a kárösszeget? Vagy a biztosítómat kell perelnie? 10 éve vezetek, de ez az első ilyen esetem.


Azóta mindig farral állok be a parkolóba amúgy.



dec. 20. 08:00
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
92%
Hát én mentem neki 20-szal másik autónak, konkrétan a festék jött csak le. Nyúzás volt. Tudod, lehet én se fizetnék. Max. a rendszámtábla mehetne tönkre neki, ha nagyon lassan mész. Gyanakszom, hogy a biztosítónak van igaza. Vagy törött volt már ott vmi.
dec. 20. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Neked ezzel nincs dolgod. A károsultnak kell ilyenkor a biztosítódat perelnie. Sajnos a hazai biztosítók ilyen köcsögök. A pert elbuknák, de ez legalább 2 év és közben a független szakértőket fizetnie kell a károsultnak. Utólag persze megkap minden összeget, de ennyi pénzért sokan nem mennek bele egy ilyen peres útba és az ügyvéd legalább 20%-ot kér. Ezért a biztosítók direkt erre utaznak.
dec. 20. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
75%

A biztosító kárfelmérők mind utolsó büdös pióca, kapásból mindent tagadnak, nem ismernek el semmit. Jutalékban is dolgoznak.

Fellebbezni kell a végtelenségig.

Ha a bizonyítékon egyértelműen látszanak a tények, annak megfelelően kell eljárni, vagyis lehet a kárfelmérőnek is igaza akár, persze.

dec. 20. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
83%

Neked ehhez semmi közöd, volt rendőri intézkedés tehát nyilvánvalóan született egy rendőrségi határozat. Részedről itt vége a történetnek, főleg, hogy el is ismerted a károkozást. Semmiképp ne fizess, erre fizeted a kgfb-t!


A másik félnek pedig jó tanács - már ha át tudod adni -, hogy minden biztosító ilyen utolsó aljadék, a véglegekig elmennek, hogy ne vagy a lehető legkevesebbet kelljen fizetni. Egyáltalán, a biztosító kárszakértője (aki amúgy nem független) mégis miből állapította meg, hogy álló autóba tolattak bele vagy mindkét jármű mozgott? A fizika jelen állása szerint ezt ugyanis megállapítani pusztán az autón keletkezett kárból lehetetlen. A károsult annyit tehet, hogy a végletekig elutasítja a biztosító ajánlatát, hivatkozva a rendőri intézkedésre és annak jegyzőkönyvére / határozatára. A biztosítónak ha nem tetszik akkor fellebbezzen a határozat ellen (úgysem teszik meg - ez az egész csak színjáték, próbálkoznak). Ha meg nem teszik meg akkor lehet rohadt gyorsan perkálni.


Nekem most nyáron volt ilyenem, hátulról összetolt egy kislány 5 autót (megállt a sor, ő nem állt meg). Ott is ezzel próbálkozott nálam a biztosító, hogy nem úgy volt, meg fizetnének 300e-t, de azt gyorsan fogadjam el, mert "lejár az ajánlat". Hivogattak meg e-maileket irogattak, mikor megmondtam nekik kerek perec, hogy szó sem lehet róla. Itt a rendőrségi határozat, ha nem értenek velük egyett lehet perelni az államot. Végül bevittem a márkaszervízbe a kocsit, hogy intézzenek mindent. 1.750.000 volt a számla vége. Plusz még kivertem 300e forint értékcsökkenést is a biztosítóból a javítás végeztével.

dec. 20. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

"Tegnap hívott a károsult, hogy nem hajlandó fizetni a biztosítóm"

Ehhez neked semmi közöd, te átengedtet a kárügyintézést a biztosítódnak, ha ők nem akarnak fizetni akkor azokat kell perelnie a károsultnak ami vagy sikerül vagy nem.

dec. 20. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Mondjuk ez eléggé érdekes hogy tolatáskor hogyan tudott így rommá törnie a kocsija. Legalább 20-25 km/órás sebesség kell hogy törjön a lökhárító azt meg elég nehéz kivitelezni egy parkolóban tolatáskor. Lehet hogy törött volt már alapból a kocsija és észre vette a kárfelmérő hogy nem úgy sérült ahogy az ütközés okozhatta volna, így nem fizetnek neki.

Ne foglalkozz azzal hogy a károsult mit mond, te hivatalos módot vagyis biztosítót választottad így nem követelheti rajtad hogy zsebből fizess.

dec. 20. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%
Utolsó vagyok, belém is koccantak már előről piros lámpánál de egy karc nem lett a lökhárítón. Valami zsiványság van itt a károsult részéről. Képeket nem készítettél? Nagy segítség lenne.
dec. 20. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

Azért ez nagyon sok midnentől függhet. Pl: hogy milyen autó tolat milyenbe. Egy régi autó vas lököse találkozik egy új autó műanyag lökösével vagy két újabb műanyag, esetleg régi autó kikeményedett, rigid lököse. Mennyire magas és alacsony a két autó, attől függően sérülhet lámpa, stb..


Illetve nagyon sokszor a lökösön semmi mem látszik, de alatta a méhrácsos szerkezet vagy a tartó fülek összetörnek, a lökös meg "visszaugrik" mintha mi sem történt volna. Új autóban lévő első szenzorokról még nem is beszéltünk...

dec. 20. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:

8-as: Én kocsim 2003-as Skoda Felicia, a másik hasonló korú Suzuki Swift.

Néztem, nálam alatta sem tört el semmi. Stabil mint előtte volt, ebbe a kocsiba van még "anyag".

dec. 20. 09:56
 10/13 A kérdező kommentje:
pontosítok: 2001-es, csak 2003-ban vásárolták szüleim.
dec. 20. 09:58
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!