Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Segédmotorkerékpárral a...

Segédmotorkerékpárral a szélső sáv legszélén motorozok, mint egy biciklis. Ha a saját sávomon belül egy autóssal ütköznék (tegyük fel, hogy letolt a sávon belül, mert megelőzött kanyarodás közben), akkor kit tenne felelőssé a biztosító?

Figyelt kérdés
2014. okt. 8. 23:16
 1/5 anonim ***** válasza:
Maga a közlekedési helyzet alapján az autóst. Nem vághat be eléd. Nem keresztezheti az utadat.
2014. okt. 8. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

A biztosító senkit nem tesz felelőssé.

Vagy az autóssal megegyeztek, hogy ki volt a hibás, vagy ha nem megy, akkor rendőrt hívtok. (személyi sérülés esetén kötelező)

A rendőrségi vizsgálat pedig megállapítja majd. A biztosítónak pedig azt kell(ene) elfogadnia.

2014. okt. 9. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Szerintetek én szabályosan közlekedem-e akkor, ha a saját sávomon belül hagyom elmenni az autókat? Esetleg a teljes sávot ki kéne használnom és nem törődni az anyázásokkal, hogy ne legyen baleset?
2014. okt. 9. 10:31
 4/5 anonim ***** válasza:

Valamikor volt erről egy kérdés. Én azt mondom, hogy jobbra tartás van, a kocsival is a sáv jobb széléhez kellene tartani amikor lehet. (hisz mi lesz ha mindenki balra tart, a szembejövők tükrei koccannak pl :) )


De valaki írt olyat, hogy szabályos a motorral középen menni.


Viszont, szabályos a kerékpárost, motorost stb sávon belül előzni sávváltás nélkül, de meg kell hagyni a biztonságos távolságot.


Én azt javaslom, hogy ha lehet, ne hagyd magad leszorítani. Tehát a jobbra tartás se indokolja azt, hogy a padkától/útszéltől 10cm-re közlekedjél. Max annyira húzódj le, hogy még biztonságos legyen.


Ha esetleg azt érzékeled, hogy feltartasz pár autót magad mögött, akkor ha biztonságosnak érzed, kicsit lassítva húzódj le és engedd el őket. Díjazni fogják.


De ha a sávok nem eléggé szélesek, és folyamatos a szembe forgalom, akkor nem javaslom, mert a gyengébb elméjű autósok bepörögnek és megindulnak. Mivel a hely nem lesz elég, ezért balra fognak húzódni, hogy ne a szembejövőkkel ütközzenek.

Van is értetlenkedés amikor nem kezdem el kielőzni a motorost aki lehúzódik egy ilyen esetben.


Ugyanez az eset játszódik le amikor el akarsz engedni egy balra kanyarodó kocsit akinek nincs elsőbbsége, de nem nézed a szembe forgalmat. A kanyaróban csak az tudatosul, hogy basszus, elengedtek, mennem kell és elfelejti ellenőrizni a jobbról érkezőket, és jobb esetben kivág eléjük, szarabb esetben ütközik.


Normál esetben meg marad a seggén és vár. Balról pedig értetlenkedik az elsőbbséget megadó, hogy miért nem mész, mögötte meg torlódik a sor.


Kicsit hosszú lett, de remélem érted a lényeget.

Szummázva, ne csak azzal törődj, hogy ki anyázik, hanem a biztonságoddal is! (engem azért ugatott le egy p.csa nemrég, mert nem hajtottam be a hév kereszteződésbe a piroson át, mivel a sorompó csak később csukódott le)

2014. okt. 9. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Például teherautókat, ha van rá lehetőségem, el szoktam engedni. Kanyarban kénytelen vagyok kicsit a sáv közepe felé orientálódni, különben fent állna a veszélye annak, hogy padkára futok. Tegnap ezt nem vette figyelembe egy autós és nem sokon múlott, hogy megüssön a kocsijával kanyarodás közben. Sokszor baromi aggresszívak és észre se vennék, hogy elsodortak, mert úgy túrja neki a gázt, mintha valamivel legalábbis kevesebb lenne, ha egy pár másodpercet még mögöttem kéne autóznia.
2014. okt. 9. 12:21

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!