Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mi kell ahhoz, hogy kis...

Mi kell ahhoz, hogy kis repülőgépre legyen jogosítványom/pilóta engedélyem?

Figyelt kérdés

Gondolok itt mezőgazdaságra vagy séta repülésre, mi kell hozza minden ami tájékoztat.

Ha roviden/mozaikban írjátok, legyszi fejtsetek is ki mit jelent! Köszönöm előre a válaszokat! válaszokat!



#jogosítvány #pilóta #repülő #repülőgép #engedély #pilóta engedely #repülő jogosítvány
2018. aug. 10. 09:44
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
100%

Elméletileg három egyetemen van M.o.-n pilótaképzés. Amit írtál, az a Zsigmond Király Egyetem, ez egy friss dolog még. Ha jól tudom, idén indul először itt pilótaképzés, nem sok tapasztalat van vele kapcsolatban.

Másik lehetőség lenne a Debreceni Egyetem. Itt is létezik ilyen szak, de sem tavaly, sem pedig az idén nem indították, kevés jelentkező miatt.

Ami viszont a gyakorlatban is működik, az a Nyíregyházi Egyetem pilótaképző szakja. Itt már évtizedek óta képeznek pilótákat, sok jót lehet hallani róluk, sok itt végzett, ma is nagygépes cégeknél dolgozó pilóta jött ki tőlük.

Ami az anyagiakag illeti, a diákhitel megoldás lehet. A képzés nagyjából 18 millióból jön ki. A teljes összeg igényelhető, és akkor kell elkezdeni törleszteni, ha már végeztél az egyetemen, csak ugye itt is van kockázat, ha nem sikerül elvégezni, akkor miből fizested vissza, stb. De ha sikerül, akkor pár év alatt vissza tudod fizetni.

Ha van még kérdés, ne tartsd magadban, szívesen válaszolok. :)

2018. aug. 11. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 A kérdező kommentje:

Értem köszönöm!

Hát én nézegettem, hogy külön a PPL az kb 2 millió, amihez 1 es orvosi kell, nem szabadidő foglalkozásként gondolom hanem elmenni valahogy dolgozni is és abból finanszírozni a továbbiakat.

Ilyen 500k illetve 1 mil. Ft egy további jogosítás, angol, éjszakai, több motoros stb

Hány vagy mely jogosítások kellenek hogy pl meg legyen a végén az ATPL vagyis ez a Transport Pilot Licence, és a végére kb 18Mil. Ft lenne 😮?

Mert ha már lenne valami pár év múlva, akkor gondolom többet keresnék vele mint egy átlagos munkahelyen.

2018. aug. 12. 08:56
 13/26 anonim ***** válasza:
100%

ATPL-hez az összes jogosítás szükséges, ez a legvégső állomás.

PPL, NVFR, angolfónia (ennél le kell tenni egy ICAO 4-es vizsgát, ami az angol repülési szaknyelvről szól), ME (multi engine, ami a több hajtóművest jelöli), IR (instrument rating, azaz műszeres repülés), ME-IR (ez a többhajtóműves műszeres képzés), CPL (commercial, tehát kereskedelmi), MCC (multi crew cooperation, vagyis együttműködés) JOC (jet orientation course, ez a sugárhajtóműves képzés). A végén pedig kell egy típusvizsga arra a nagygépre, amit vezetni fogsz, de ez már a légicégnél lesz, és sajnos ez is plusz pár milla. Azt hiszem ennyi.

Ha egyetemen csinálod, ott ahogy írtam, a képzés integrált, tehát nem kapsz külön PPL, NVFR, IR, ME, stb. képzéseket, hanem végigcsinálod a 7 féléves képzést és kapsz egy diplomát plusz egy ATPL jogosítást.

Nem biztos hogy többet lehet keresni vele, hisz kisgépes pilótaként nagyon kevés a lehetőség. Esetleg sétatepülést csinálhatsz vagy elmehetsz kisgépes oktatónak. De ezekhez is már CPL szükséges, vagyis az összes képzést ami a CPL előtt van, meg kell csinálnod (PPL, NVFR, angolfónia, ME, IR, ME-IR ), ezeknék pedig mindig kell pár órát gyűjteni ahhoz, hogy mehess a következőre. Sőt, szerintem drágábban is jön ki az ATPL, ha modulárisan csinálod végig.

2018. aug. 12. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 A kérdező kommentje:
Értem köszönöm a válaszokat , ha lehet 2 zöldet is adnék :)! Megfontolandó ez az egész , de majd ahogy a sors hozzá , akarom még , de nagyon , de hagyom ülepedni hogy is lesz 1-2 év múlva :)
2018. aug. 12. 15:48
 15/26 anonim ***** válasza:

Igazán nincs mit. :)

Nagyon át kell gondolni a dolgokat, az biztos, ennyi pénzzel óvatosan kell bánni. Tényleg fontos, hogy meglegyen az emberben a kellő önbizalom, kitartás és elhivatottság, ezek nélkül szinte lehetlen elvégezni. És persze a műszaki érdeklődés is nagy előnyt jelent. Ha valaki csak a milliós fizetés miatt akar repülni, abból soha nem lesz jó pilóta.

Egyébként én is azért vagyok ennyire képben, mert idén végeztem középsuliban és nagyon szerettem volna Nyíregyházára jelentkezni. Végül átgondoltam a dolgokat józan ésszel, és úgy döntöttem, előbb elvégzek egy mérnöki szakot, aztán ha még mindig lesz kedvem hozzá, akkor megpróbálkozok vele. Így legalább ha nem jön össze, van egy mérnöki diploma a zsebemben, amivel el tudok helyezkedni máshol.

Egy szó mint száz, gondold át alaposan ezt az egészet, mérd fel a lehetőségeidet, nem könnyű egy ilyen döntést meghozni.

2018. aug. 12. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 A kérdező kommentje:
Tudom, persze mikor elsőnek repültem másfél órán át az balakot néztem, de sajnos a motorozás is megfogott de az első annál inkább, valami olcsóbb is jöhetett volna😂
2018. aug. 12. 17:51
 17/26 anonim ***** válasza:
Költséges hobbi az biztos, dehát melyik nem az? :) Viszont szerintem sokkal kevésbé veszélyes, mint a motorozás.
2018. aug. 12. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 A kérdező kommentje:
Az biztos, de nem hobbira hasznalnam, (csak), ha úgy adódna még megelni is lehetséges, akár csak a PPL-el, mezőgazdaság, sétarepülés, esetleg egyeb dolgok, ugrósokat kidobni stb stb
2018. aug. 12. 18:43
 19/26 anonim ***** válasza:
Úgy meg még jobb, legalább olyannal foglalkozhatsz, amit szeretsz, és abból is tudsz megélni. Jó választás. :)
2018. aug. 12. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 A kérdező kommentje:
Annyit még kérdezhetek, hogy erre a képzésre, az integrált egyetemire, kell-e egy bizonyos pontszámot elérni? Csak annyit ír hogy érettségi, de szerintem mivel enyhén fizetős meg nem az érettségi alapjan döntenek, nem kell de nem láttam sehol sem.
2018. aug. 13. 17:46
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!