Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Más is szeretne, hogy online...

Más is szeretne, hogy online oktatás legyen az egyetemen?

Figyelt kérdés
Annyival könnyebb volt, nekem sokkal kényelmesebb otthonról részt venni az órákon, sokkal könnyebben is figyelek rá, arról nem is beszélve, hogy így nem késtem el orarol, sokkal több időm volt dolgozni. Kevés esélyt látok rá, de remelem atvaltunk megint :(

#távoktatás, online oktatás, egyetem
2021. aug. 16. 23:52
1 2 3 4 5 6 7
 1/62 anonim ***** válasza:
86%
Nem igazán. Az elején élveztem, hogy nem vesz el időt az utazás, de én úgy érzem beszűkültem. Hiányzik a (nem virtuális) egyetemi közeg, a napi nyüzsgés, szaktársak...
2021. aug. 17. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/62 anonim ***** válasza:
72%

Nem. Végzős mérnök hallgató vagyok. Én is kihasználtam a covid nyújtotta előnyöket, a töltelék tárgyak esetén nagyon jó jegyeket és átlagokat szereztem.

Ellenben tipikusan egy gyakorlat orientált képzésről beszélünk. Szaktárgyakból négyes-ötösre vizsgáztam, tisztességesen tanulva (sokat segített, hogy a töltelék tárgyakra nem kellett tanulni). Elméletben kiválóan értem az extrudáló berendezések, fröccsöntő gépek, különböző gáz- és folyadék kromatográfok működését, de a gyakorlatban egyet se láttam. Nem azt mondom, hogy nem ismerném fel, de más használni, kézzel fogni, mint elolvasni és elmondani a működését.

A tanárok nem raknak fel videó anyagot, online minden elvonja a figyelmem, nincs kedvem a tanárt nézni, sokkal fárasztóbb, arról nem beszélve, hogy idegen és hideg. Egyszerűen nincs meg a szokásos tanár-diák viszony, a közvetlen találkozás, a fizikai kontakt.


Egyébként különösen azokon látom a járványhelyzet által okozott károkat, akik tavaly szeptemberben kezdtek. Szinte egyből le lettek zárva, nem volt jelenléti oktatás, nem volt szociális élet, nincs olyan összetartozás és összhang mint az idősebbeknél, ráadásul nem tanultak és mindent kipuskáztak. Ők még nem látják, de ez hatalmas probléma.

Nálunk úgy néz ki a képzés, hogy 3 félévig csak alapozó tárgyak vannak, utána szakosodáskor különböző töltelék tárgyakkal együtt jönnek a szakirányos tárgyak. Ha nem tanulják meg az alapokat (márpedig nem tanulták meg), nem fogják tudni a szakirányosat se megtanulni, hiszen azért hívják ALAPOZÓ tárgyaknak. És míg közülünk, végzősök/lassan végzősök közül több embernek volt esze, hogy legalább a szakirányos tárgyakat megtanuljuk, nekik nem. Márpedig nem lesz örökké online oktatás és behozhatatlan hátrányuk lesz. Vagy tegyük fel végeznek és utána mi lesz? Nagyon szépen ki lehet lőni a rácsos tartóra ható erőket (na jó, a statika/mechanika pont olyan ami puskázva is nehéz), de mi lesz ha mondjuk egy valódi mérnöki munka során kell alkalmazni a csomóponti módszert?


Senkit nem szeretnék megbántani, de az online oktatás azoknak kedvez akik el vannak csúszva egyetemen, akiknek nincs szociális élete és akik nem tanulni járnak oda. Vagy azoknak akik dolgoznak, de őszintén szólva ha valaki heti 30-40 óra munkára szorul, hogy el tudja tartani magát, annak ott a levelező képzés (mondom ezt úgy, hogy első félév vizsgaidőszak vége óta legalább egy, de volt hogy két helyen dolgoztam amikor kellett a pénz). Ha pedig valami véletlen folytán egyik kategóriába sem tartozik az illető, külön bocsánatot kérek tőle, de elenyésző olyan ember van, aki élvezi, hogy otthon van, nem puskázik, tisztességesen tanul, ott van órákon, puska nélkül zh-zik, vizsgázik és még szociális élete is van.

2021. aug. 17. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/62 anonim ***** válasza:
81%
Levelezőn, gyerekek, főállás mellett tanulok, és igen, megváltás lenne online csinálni, iszonyatosan sok energiát spórolok, ha nem kell utaznom és akkor tanulok, amikor épp ráérek (éjjel).
2021. aug. 17. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/62 anonim ***** válasza:
85%
Én szeretlek ha az számít annak elérésében, hogy online legyen :)
2021. aug. 17. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/62 anonim ***** válasza:
96%

Estis hallgató vagyok, főállásban dolgozom mellette. Szeretném is meg nem is.


Szeretném, mert nagyon nehéz összeegyeztetni mindent időben és nagyon nagy segítség volt, hogy az összes rendelkezésre álló anyagot vissza tudtam nézni. Informatikusnak tanulok, sok olyan dolog volt a szakmai és a matekos tárgyakon is, amit csak úgy értettem meg, ha 4x visszatekertem a felvételt. Jelenlétiben maximum a hangot lehetne rögzíteni, de az pl matek esetén semmit sem ér. Ez a része nagyon jó volt.


A csoporttársaim nem hiányoztak, mert szerencsére olyan csapatot fogtam ki, akikkel folyamatosan találkoztunk hetente-kéthetente egymásnál és nekem ez bőven elég volt.


Ami miatt nem szeretném, az az, hogy mivel másképp nem tudták kiszűrni a csalást, minden számonkérés, amit nem tudtak elintézni szóban, nagyon szűk időkerettel zajlott. Felelni szerettem, mert becsülettel tanultam és el tudtam mondani szóban a tételeket, le tudtam vezetni "élőben" papíron, de bármennyit tanulhattam, nem voltam elég gyors ahhoz, hogy elsőre átmenjek csalás nélkül az írásbeliken. Emlékszem, pont programozásból kaptunk olyan feladatot, hogy megállás nélkül kódoltam, arra sem volt időm, hogy leellenőrizzem, amit írtam és nem értem a feladat végére. Előtte olyan feladatokon gyakoroltam, amik jelenlétiben voltak és ég és föld volt, amit mi kaptunk, az elsőnél teljesen le is blokkoltam. Úgy lett csak meg, hogy a pót előtt egy hétig mást sem csináltam, csak azt szabadidőmben. Pedig melóban is valami ilyesmiért fizetnek. :) A másik véglet meg az volt, mikor teljesen értelmetlen feladatsorokat raktak össze és semmit sem tanultunk az adott tárgyból.


Szóval nekem a távoktatás hatalmas pozitívum lenne, de ahogy néhány oktató kezelte, az katasztrófa volt. Projektfeladatokkal és szóbelivel semmi bajom nem lett volna vele

2021. aug. 17. 06:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/62 anonim ***** válasza:
35%
Én szeretném, igazán nem igénylem sem a napi 2,5 óra utazást, sem a szaktársaim jelenlétét, nekem megváltás volt online.
2021. aug. 17. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/62 anonim ***** válasza:
80%
Egyáltalán nem szeretném. Szerintem egy egyetemistának (nekem legalábbis mindenképpen) alapvetően az lenne a célja és igénye, hogy tanuljon és elmélyüljön a választott tudományterületében, hogy minél több elméleti és gyakorlati tudásra tegyen szert, hogy minél többet tapasztaljon, hogy minél több mindent ki tudjon próbálni, hogy kapcsolatokat tudjon építeni, hogy önállósodjon és elkezdje kialakítani a saját életét stb., stb. Szerintem ez mind hozzátartozik az egyetemhez és messze nem csak arról szól, hogy tanuld meg, amit eléd raknak. Márpedig az online oktatás nagyjából így működött, hiszen az anyag azért sok esetben (nálunk legalábbis biztosan nem) nem úgy került átadásra mint a jelenléti oktatásban, nem nagyon volt lehetőség tapasztalatot és gyakorlatot szerezni, a kapcsolatépítés és mindenféle egyetemi program és rendezvény is az online térbe szorult, sokan a szülőkkel maradtak otthon stb., stb., én ezt nem tartom ideálisnak. Arról nem is beszélve, hogy nem nagyon kerültek megoldásra az egyetemisták problémái, nem is nagyon hallották meg őket. Szóval mindenki aggódott az érettségizőkért meg a kisiskolásokért meg a pedagógusokért stb., de az egyetemisták csak megkapták a nyelvvizsga eltörlését és akkor minket szidott a fél ország... Holott szerintem azért egy jogos felvetés lett volna az, hogy mi van az önköltséges képzéseken tanulókkal, akik több százezer forintot fizettek ki tulajdonképpen azért, hogy kiküldjenek nekik egy-egy ppt-t vagy, hogy mi van a kollégistákkal, akiknek egyik napról a másikra kellett elhagyniuk az éppen aktuális otthonukat (mert csak egy szűkebb réteg maradhatott, de sokan így is a kiköltözés miatt pl. munkájukat és megélhetésüket veszítették vagy visszakerültek abba a közegbe, ahonnan végre sikerült kiszabadulniuk), vagy azokkal, akiknek szimplán nem volt biztosított az otthoni tanuláshoz szükséges felszerelés vagy szimplán maga a közeg. Az online oktatás színvonala felett meg aztán tényleg mindenki szemet hunyt. Szóval nekem is borzalmas volt az online oktatás időszaka, én erre egyáltalán nem vágyom semmilyen szempontból.
2021. aug. 17. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/62 anonim ***** válasza:
27%
Természetesen szeretném. Alig várom az online oktatást. Nem kellett utaznom, több időm volt másra, munkára, családomra. Itthon a gép előtt ülve is ugyanazt tanultam, mint az egyetemen jelenlétiben. Teljesen feleslegesnek tartom a bejárást vírus nélkül is lehetne online oktatás. Manapság már simán megoldható lenne.
2021. aug. 18. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/62 anonim ***** válasza:
94%
3as, dettó mint én. Szívemből szóltál.
2021. aug. 18. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/62 anonim ***** válasza:
31%
Egyetértek 8-as. Aki meg a vizsgák miatt "aggódik", hogy sok a csalás, legalább azt lehessen megtenni, hogy otthonról tanulunk és jelenlétiben vizsgázunk. Nem? Iszonyatosan sok energia utazni, család és meló mellett is tanulni, és elhiszem, hogy ha valaki 19 éves, akkor ezt nem érzi, de nem csak 19 évesek járnak felsőoktatásba. A levelezőkön nem kéne extrémnek lennie az, hogy valaki inkább online tanulna, nyilvánvalóan más dolgunk is van, mint csicseregni az osztálytársakkal.
2021. aug. 18. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!