Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi az az Oltáriszentség...

Mi az az Oltáriszentség gyakorlatilag és miért imádják?

Figyelt kérdés
A katolikus templomban egy aranynak tűnő anyagból készült, talpas tárgy közepén kör alak (mintha lenne is benne valami), amiből mintha fénysugarak szimbólum lenne megformálva és időnként felmutatják a papok textillel kezükbe fogva, meg kiállítják, de mi ez az Oltáriszentség valójában és honnan ered és miért van?

2019. szept. 29. 21:47
 101/143 anonim ***** válasza:
35%

"a napot,hónapokat egyformán èrti az egèsz magyarnyelvü ember"

Szeptember = Szent Mihály hava = Őszelő = Földanya hava

2020. nov. 18. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 102/143 anonim ***** válasza:
26%

Az baj, hogy a vitapartnerünk, aki magát krisztusinak vallja, és jó római katolikusnak, értelmi fogyatékosnak nevez minden olyan embert, aki nem az ő véleményét osztja. Nagyvonalúan lépjünk ezen túl.


A magyarok a Vasárnapot a vásárról nevezik, de több nyelvben - ahogy a wikipédia is írja - beszédesebb a nap neve: angolul például Sun-day, a Nap napja. Krisztus korában nagyon népszerű volt a pogányok között a napisten tisztelete és imádása.


Azzal nincsen baj, hogy egy angol vagy német ajkú ember a Vasárnapot a Nap napjának nevez, mert így alakult a nap neve a pogány napimádó vallás hatására. De az, hogy a keresztény úrvacsora kenyerét beleteszik egy nap alakú tartóba, és a Nap napján imádják, az már nem jó! Akkor sem jó ez, ha azt mondják, hogy a nap alakú izét nem imádják, csak benne a kis lyukban a kenyeret (vagy a hitük szerint a papjuk által átváltoztatott kenyeret).


Ravasz volt az, aki összehozta a napimádást és a keresztény úrvacsorát.


Egy személyes megjegyzés: jómagam ételekben néha szeretem az összekevert dolgokat (ott se mindet!), még italban is úgy-ahogy, de hitben, vallásban szerintem nem jó keverni a kereszténységet pogány vallásokkal. Még emberi hagyományokkal sem, nem hogy ilyen sötét és primitív pogány vallási elemekkel, mint napisten imádással, halott kultusszal, örök szűz pogány istennőkkel, szobor hurcolászásokkal, stb.

2020. nov. 18. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 103/143 szp72 ***** válasza:
91%

@ "Pál azt mondta, hogy "kenyér""


Természetesen kenyér is. Egyszerre kenyér és egyszere Krisztus, ahogy Krisztus egyszerre Isten és egyszerre ember. "Ebből lesz számunkra az élet kenyere." - mondja a pap a misében felajánláskor utalva Jézus szavaira:

"Bizony, bizony, mondom nektek: Nem Mózes adott nektek kenyeret az égből, hanem Atyám adja nektek az igazi mennyei kenyeret. Mert az az Isten kenyere, aki alászáll a mennyből és életet ad a világnak. Erre így szóltak hozzá: Urunk, adj nekünk mindig ebből a kenyérből! Én vagyok az élet kenyere – felelte Jézus." (Jn 6,32-35)


Az átváltoztatás ugyanis nem a kenyér egészét, hanem annak belső láthatatlan lényegét érinti, a külső formája továbbra is kenyér marad, hiszen éppen ezért válik ehetővé. Tehát az Oltáriszentség a katolikus hit szerint maga Krisztus ehető kenyér formájában.


@ "Plusz azt is tudom, hogy nem imádták az úrvacsorai kenyeret Jézus apostolai,"


Az nagyon érdekelne, hogy honnan tudod. Írja valahol a Biblia, hogy nem imádták? Itt azt kell csak eldönteni, hogy Krisztus valóságosan jelen van az úrvacsorai kenyérben van nincs? Az valóságosan az ő teste vagy nem? Képletesen kell érteni vagy szó szerint?


@ "főleg nem nap alakú tartóban"


Látod ezt készségesen elhiszem. De Krisztus ugye nem tiltotta meg az aranyazott napsugaras tartót sem. A középkori egyház így akarta kimutatni az oltáriszentség iránti tiszteletét. Az ószövetségben a mannát az aranyozott frigyládába tartották, miért lenne a bűn az élet kenyerét is egy aranyozott tartóba tenni?


@ "előtte hajlongva"


Nagyon is könnyen el tudom képzelni, hogy amikor magukhoz vették a szentségi kenyeret, akkor letérdeltek. Vajon miért lenne ez bűn? A zsidók például leborultak a frigyláda előtt, a templom előtt, mert ezek valamiképpen Isten jelenlétét hordozták. Pont az élet kenyere előtt nem szabad, amely Krisztus szavai alapján az ő teste, amit értünk adott a golgotán, s amely örök életet ad?

"Én vagyok a mennyből alászállott élő kenyér. Aki e kenyérből eszik, örökké él." (Jn 6,51)

Ha van ilyen kenyér, akkor én imádom, vállalom.


@ "Ez inkább egy bújtatott, pogányságból átmentett napimádásnak néz ki"


Ebben biztos vagy? Nem zavar, hogy a hivatalos katolikus tan szerint ez nem így van? Tehát ez vagy hazug rágalom vagy módfeletti ostobaság.


@ "De az, hogy a keresztény úrvacsora kenyerét beleteszik egy nap alakú tartóba, és a Nap napján imádják, az már nem jó!"


Ritkán olvasni ekkora hülyeséget. Az egyház minden nap misézett, s minden nap imádták az Oltáriszentséget nem csak vasárnap. Továbbá vasárnap hivatalos egyházi neve "Dies Domini" volt, vagyis az "Úr napja". A "Sunday" elnevezés és társai valóban egyfajta pogány hagyomány, de ismét mondom az egyház nem a "Nap napját" hanem az "Úr napját", a hét első napját, Krisztus feltámadását ünnepelte az apostoli időktől kezdve, s csak teljesen véletlenül egyezett a "Nap napjával".


@ "Krisztus korában nagyon népszerű volt a pogányok között a napisten tisztelete és imádása."


A napsugaras szentségtartók a 17.században lettek csak divatosak, előtte más alakú szentségtartók használtak.


@ "Ravasz volt az, aki összehozta a napimádást és a keresztény úrvacsorát."


Nem volt senki sem ravasz, és senki nem vont össze semmit, hanem te vagy egy kicsit ostobácska.


@ "Akkor sem jó ez, ha azt mondják, hogy a nap alakú izét nem imádják,"


Nem hiszed el nekik, hogy nem imádják? Tehát szerinted imádják csak nem merik nyíltan bevállalni? Ha így gondolod, akkor bocsánat a kifejezésért, de tényleg elég hülye vagy.


Krisztusnak sok szimbóluma van: bárány, oroszlán, pásztor, kenyér, kereszt, töviskoszorú. Egyik szimbóluma a Nap, de nem azért, mert imádjuk a Napot, hanem mert ő a világ világossága, aki fényt hoz a sötétségbe.


"Mert valamikor sötétség voltatok, most azonban világosság vagytok az Úrban. Úgy éljetek, mint a világosság gyermekei – a világosság gyümölcse pedig csupa jóság, igazságosság és igazság –, keressétek azt, ami az Úrnak tetszik. Ne vegyetek részt a sötétség meddő cselekedeteiben, sőt inkább korholjátok azokat. Mert amiket ők titokban tesznek, még kimondani is szégyen. Mindenre azonban, ami elmarasztalásban részesül, világosság derül, s minden, ami napvilágra jut, világossággá válik. Innen a mondás: Kelj fel alvó, támadj fel a halottak közül, és Krisztus rád ragyog!" (Ef 5,8-14)

2020. nov. 19. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 104/143 szp72 ***** válasza:
95%

"Ott elváltozott előttük: arca ragyogott, mint a nap, ruhája pedig olyan fehér lett, hogy vakított, mint a fény." (Mt 17,2)


Jobbjában hét csillagot tartott, és a szájából kétélű kard állt ki. Az arca olyan volt, mint a teljes fényében ragyogó nap. (Jel 1,16)


A városnak nincs szüksége sem a napra, sem a holdra, hogy világítsanak benne, mert Isten dicsősége világítja meg azt, és lámpása a Bárány. (Jel 21,23)

2020. nov. 19. 02:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 105/143 anonim ***** válasza:
69%

#104

Honnan vannak ezek a pogány, napimádó szövegek? A helyi németsanyó mindjárt szívéhez kap.

2020. nov. 19. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 106/143 anonim ***** válasza:
26%

A nap szó szerepel a Bibliában, de ez nem azt jelenti, hogy a Biblia napimádásra buzdítana. A szövegértés nem mindenkinek az erőssége, úgy látszik. Jézus és az apostolok nem imádták a napot, nem hajtották meg a fejüket sem a Nap előtt, sem egy aranyozott-nyeles nap-szobor előtt! Világos?


A heidelbergi kátéban is bálványimádásnak nevezték a misét 500 éve a keresztények. Nem nyelvbotlás volt, hanem - biztos vagyok benne -imádkoztak a kérdéssel kapcsolatban az Úr Jézus Krisztushoz útmutatásért, továbbá megvizsgálták a vonatkozó bibliai részeket, és ezután tették meg ezt a megállapítást:


"a mise lényegében nem más, mint Jézus Krisztus egyetlenegy áldozatának és szenvedésének tagadása és átkozott bálványimádás."


"

Zsid. 7: 26, 37; 9: 12; 10: 10-12; Ján. 19: 30; Máté 26: 28; 1. Kor. 6: 17, 10: 16-17; Kol. 3: 1; Zsid. 1: 3, 8: 1; János 20: 17; Fil. 3: 20; Luk. 22: 19, 24: 52; Ján. 4: 21; Csel. 7: 55; 1. Thess. 1: 10; Zsid. 9: 26, 10: 12-14.

"

2020. nov. 19. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 107/143 anonim ***** válasza:
95%

Szóval azt szabad leírni, hogy Krisztus olyan, mint a Nap, de mondjuk lefesteni vagy szoborból megformázni ugyanezt az állítást már nem szabad? Ha imádságban kimondhatom azt, hogy Krisztus a világ világossága, és olyan mint a Nap, akkor ezt nem csak szavakkal tudom kifejezni, hanem egy festménnyel vagy szoborral is. Hiszen egy kép ugyanúgy hordozhat jelentést, mint a leírt betűk, ráadásul a képet még az is érti, aki nem olvas.


Krisztus Testének Nap alakú tartóba való helyezése nem más, mint egy idézet a Bibliából, csak nem szavakkal, hanem képpel. A jelentésalkotás ugyanúgy zajlik az ember tudatában, mert ha ezt leírva elolvasod, akkor az ugyanúgy megjelenik képileg a fejedben (pont azért van így leírva, hogy ez a kép jelenjen meg a fejedben).


„Jézus és az apostolok nem imádták a napot”

ezt a katolikusok sem teszik


„nem hajtották meg a fejüket sem a Nap előtt” amit szintén nem tesznek meg a katolikusok. Ugyanis itt az ábrázolt nap nem a Napot jelenti az égen, hanem amit a Nap képe képvisel (tehát fényesség). A világon egyetlen katolikus sem gondolja azt, hogy Jézus = Nap, és amikor reggel felkel a Nap, akkor ott Jézus jön fel az égboltra. Ellenben a pogányok valóban úgy gondolták, hogy Rá vagy Héliosz konkrétan az a dolog ott az égen azonosan egyenlőek.


„sem egy aranyozott-nyeles nap-szobor előtt”


És még egyszer: egy kép nem szükségszerűen azonosan egyenlő az ábrázolttal. A jelentés nem így működik. Ez a szimbólumok létének, és ezzel a Biblia szövegének totális tagadása. Aki azt hiszi, hogy a Nap ábrázolása az mindig és mindenkor a Napot jelenti az égen, és semmi mást, az konkrétan a prófétaság és a költőiség létét vonja kétségbe, ami szinte kizárólag szimbolikus térben működik.


Hogy értsd, a szimbólum mindig több, mint maga az ábrázolás. Vagy akkor szerinted Jézus egy birka volt valahol négy lábbal, gyapjas szőrrel, és aranyos bégető hanggal. Mert az érvelésed (és a reformátusoké, és a muzulmánoké) a gondolkodásnak ez a szintje. Hogy nehogy véletlenül az ember a lelkéből bármit is megpróbáljon kifejezni képekben, mert akkor elviszi az ördög.


Tetszik vagy nem, a Bibliát, aminek a szavára állítólag olyan sokat adsz, mind olyan emberek hagyták jóvá, szerkesztették egybe, és őrizték meg, akik imádták a kenyér és bor színe alatt Krisztus Testét és Vérét. Hogy hogyan nem égeti a kezed ezek az átkozott bálványimádók által összeszerkesztett könyv, nem bírom felfogni.

2020. nov. 20. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 108/143 szp72 ***** válasza:
90%

@ "akik imádták a kenyér és bor színe alatt Krisztus Testét és Vérét."


Egy kicsit pontosítanék. A katolikusok nem Krisztus valamilyét: testét, vérét, lábát, haját, szívét, stb.-ijét imádják, hanem magát Krisztust, akinek teste, vére, lába, haja, szíve. stb.-je van. A katolikusok nem Krisztus feláldozott testét és kiontott vérét imádják, hanem mindig csak Krisztust, aki feláldozta testét és kiontotta vérét, de a harmadik napon feltámadt a halálból. Az Oltáriszentséget nem azért imádjuk, mert az Krisztus teste és vére, hanem mert az maga Krisztus testével és vérével a kenyér és bor színei alatt.


Ide kívánkozik még egy másik híres félreértés: Az Oltáriszentség kenyere és bora nem Krisztus úgymond csak holtteste és "holtvére", tehát nem Krisztustól már alapvetően különböző valamilye, hanem az önmagát feláldozó Krisztus teste és a bűneinket lemosó Krisztus vére, aki harmadnap feltámadt a halálból. Ugye Krisztus maga mondja: "Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, ... aki engem eszik, élni fog énáltalam." (Jn 6,54-57)


Látható, hogy aki Krisztus testét eszi az magát Krisztust eszi, nem pedig csak úgymond a valamilyét. Krisztus teste és vére ugyanis szétválaszthatatlan egységben van Krisztussal. Ha teste hal meg Krisztus hal meg, ha pedig Krisztus támad fel, akkor a teste támad fel. Aki tehát megeszi Krisztus kereszten feláldozott testét, az egyben azt a Krisztust is megeszi, aki feltámadt a halálból, felment a mennybe és az Isten jobbján ül.

2020. nov. 20. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 109/143 szp72 ***** válasza:
90%

Mindössze csak a lényeget hagytam le:


Az Oltáriszentségben tehát nem pusztán a magát feláldozó Krisztus van jelen, hanem a teljes valóságos Krisztus, aki nem csak meghalt, de fel is támadt. Az viszont igaz, hogy a kenyér és a bor színei elsősorban az önmagát feláldozó Krisztust hangsúlyozzák.

2020. nov. 20. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 110/143 anonim ***** válasza:
15%

szp72.Ezeket a dolgokat mind odagondolja de valóban üressjárat.Az apostolok nem mokuskodtak ilyennel ès ehez hasnloan,egyszerűen nem tettèk.

Ez a Szentháromság ama rèsze aminek köze nincs a bibliához.

Ugyanis az óltári szentsègnek nevezett dólgok tárgyak Jèzus ugyanis a az ègben van.

Èn is akkor letèrdelhetek a villanyoszlop elè ès azt mondom Jèzus benne van.

szp72 viccelődik veletek,hetedhètországon túli mesèket etet veletek.

2020. nov. 20. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!