Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Két idézet a Bibliából, ami...

Két idézet a Bibliából, ami teljesen leomlasztja a szentháromságot?

Figyelt kérdés

"Amikor útnak indult, odasietett hozzá valaki, térdre borult előtte, és úgy kérdezte: „Jó Mester! Mit tegyek, hogy elnyerjem az örök életet?” „Miért mondasz engem jónak? - kérdezte Jézus. - Senki sem jó, csak egy, az Isten."

Mark 10, 17-18


"Arról a napról és óráról pedig senki semmit sem tud, sem az égben az angyalok, sem a Fiú, hanem csak az Atya."

Mark 13, 32


Ha három az egyben lenne, akkor nem ezt válaszolta volna!

Ha a Fiú egy az Atyával, akkor nem ez lett volna a válasz!


2011. jan. 11. 14:39
❮❮ ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... ❯❯
 111/192 A kérdező kommentje:

"Azaz a három személy együtt és külön-külön mindegyik az EGY Isten."


De így nem oszthatatlan. Ez politeizmus.

2011. jan. 15. 15:11
 112/192 anonim ***** válasza:
6%

"A Jn 17,3 ugyanis azt mondja, hogy „az Atya az egyetlen igaz Isten” (ami megfelel a katolikus tanításnak), de azt nem mondja, hogy „egyedül az Atya az igaz Isten”, amit csak bele szeretnének magyarázni. A két tétel között világos különbség van. Egyébként olvassunk csak tovább: "részesíts abban a dicsőségben, amelyben részem volt nálad, mielőtt a világ lett" (6. vers) - vagyis a Fiú a Teremtés előtt létezik, és osztozik az idők kezdete előtt az Atya dicsőségében."


Valójában csak azt mondja, hogy az Atya EGYEDÜL az Igaz Isten. Nem hagy teret egy háromszemélyű istenségnek, kik osztoznak mindenen. Nincs itt semmiféle osztozkodás!

Ha tovább olvasunk, akkor is egy hamis következtetést vonsz le a következő mondatokból,olyan, amit az egyáltalán nem mond:


"részesíts abban a dicsőségben, amelyben részem volt nálad, mielőtt a világ lett" (6. vers) - vagyis a Fiú a Teremtés előtt létezik, és osztozik az idők kezdete előtt az Atya dicsőségében."


A megállapításod első felével nem is vitatkoztunk, de amit utána akarsz írni - bár itt szemérmesen nem írod ki -, hogy ti. az Atya "teljes" dicsőségében (egyenlő mértékben a hatalmában, stb.) osztozott Jézus, azzal nem tudunk egyetérteni. Sőt még azzal sem, hogy "az Atya dicsőségében" osztozott volna Jézus, mert ugyanis a "részesíts abban a dicsőségben, amelyben részem volt nálad..." kifejezés NEM EZT JELENTI!. Nagyon nem, szerintem.


Az "egység" fogalmába amit még ti bemagyaráztok, az megint csak túlmegy az Írás keretein, mert hogy az világossá teszi, miként érti az "egységet" Jézus és Istene között. Ti önkényesen ezen a világos magyarázaton túlmentek és ebbe a kapcsolatba sokkal többet magyaráztok bele, mint ami le van írva és amit a teljes Írás szellem sugallna.



"Kár, hogy te csak kikapcsoltad az agyadd és rábíztad brooklyra - pedig egyébként nem vagy buta ember."


Nincs most időm válaszolgatni minden ellenvetésre, sok értelmét itt nem is látom, de inkább Brooklynra bízom magam, mint a Vatikánra..., tudod "a gyümölcseikről lehet felismerni" majd...

2011. jan. 15. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 113/192 anonim ***** válasza:
24%

Miért vitatkozunk olyan személlyel, aki halni hagyná gyermekeit, ha azoknak vérátömlesztésre lenne szüksége?

Miért vitatkozunk olyan személlyel aki, bocsánat az igazságért, potenciális gyermekgyilkos? A SAJÁTJÁÉ?!

Aki azt hiszi, hogy a Föld 6000 éves, és Isten majd egy szépen gondozott golfpályát hoz itt létre, boldog oroszlánokkal, és Jézus majd kvaterkázva sétálgat a megmaradt kevés jehovista között, míg nekünk a seggünket sütögeti a sátán pár km-rel lejjebb?

Ha mindenki rögtön elhajtaná az ilyet, mint korlátolt bűnözőt, elgondolkodnának azon, h. miért nem áll velük szóba senki, és talán megmozdulna pár idegsejtjük depolarizált membránja? Testvérek! Ezek HIVATÁSOS, kiképzett zavarkeltők, Szűzanya-gyalázók, divide et impera

-megvalósítók.

És bocsánat a saját szememben lévő gerendáért, egy pillanatra átláttam felette.

2011. jan. 16. 04:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 114/192 anonim ***** válasza:
7%

Ritkán olvasni ilyen kis helyen, ennyi marhaságot!

Ha megszámolom - az utolsót leszámítva -, öt mondatra jut tíz(!) súlyos tárgyi tévedés. A sértegetést nem is számítva, hiszen nyilván ezzel próbál az indulat gazdája érvelni a kiírt kérdéssel kapcsolatban.

Nem semmi, ez lehet, hogy negatív rekord? Nem értem, mért kell ennyire törtetni az utolsó helyért?!

2011. jan. 16. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 115/192 anonim ***** válasza:
58%

Kedves Kérdező!


Most próbáld meg kicsit félretenni, hogy hogy egyenlők vagy nem egyenlők a szentháromság személyei, és gondold végig a következőket:


Számodra mit jelent közösségben lenni az Atyával? (1 Ján 1:3) Mit jelent közösségben lenni Jézussal? (1 Kor 1:9, 1 Já 1:3) És mit jelent közösségben lenni a Szent Szellemmel? (2 Kor 13:13)


Mert az apostolok ezt hirdették. Tőletek még senkit nem hallottam, hogy a Jézus Krisztussal való közösségéről beszélt volna. Pedig erre vannak elhívva a keresztények Pál és János apostol szerint is. Ti miért nem ezt hirdetitek? És vajon hogyan lehet egy általatok személytelen erőnek nevezett valamivel közösségben lenni?


Én nem mondom azt, hogy az Atya a Fiú és a Szent Szellem teljes mértékben azonosak lennének. Egyáltalán nem azonosak, mindegyiküknek megvan a maga szerepe, és igen, valóban látható köztük alárendeltség is, de abból nem következik az, hogy ne lennének egyek. Krisztusnak valóban feje az Isten. De ekkor Jézus a test, Isten pedig a fej, nem? És vajon nem egy a test a fejjel? Nem választhatod el a kettőt egymástól!


Javaslom neked, hogy tedd félre az Őrtorony társulat kiadványait és olvasd csak a Bibliát. Magad is rá fogsz jönni, hogy félre vagy vezetve. És ne a K... egyházat vedd alapul, amikor támadod a kereszténységet, mert sajnos nem sok közük van Isten Igéjéhez.

2011. jan. 18. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 116/192 A kérdező kommentje:

"Tőletek még senkit nem hallottam, hogy a Jézus Krisztussal való közösségéről beszélt volna."


Jézus a zsidókhoz lett küldve, Mohammed pedig a világhoz.

A Teremtő akarat, hogy azt kövessük, akit nekünk küldött!

Azt akarja, hogy Mohammedet kövessük. Nem mondhat neki ellent egy igazhitű!


"És vajon hogyan lehet egy általatok személytelen erőnek nevezett valamivel közösségben lenni?"


Ki a személytelen? Aki a világot teremti az neked személytelen? Szomorú.

Pont az ilyen gondolkodás miatt jöttek létre a pogány vallások. "Hol az Isten? Jaj nem látom! Akkor most mi lesz? Semmi baj, majd csinálunk egy szobrot, és azt imádjuk! Vagy inkább az angyalait! Nem, inkább a hegyeket! Nem, inkább a prófétáit!"


"Én nem mondom azt, hogy az Atya a Fiú és a Szent Szellem teljes mértékben azonosak lennének.

Egyáltalán nem azonosak, mindegyiküknek megvan a maga szerepe, és igen, valóban látható köztük alárendeltség is, de abból nem következik az, hogy ne lennének egyek."


A hinduk is valahogy így magyarázzák! Nektek lehet, nekik nem?


"Javaslom neked, hogy tedd félre az Őrtorony társulat kiadványait"


Mi van? Milyen őrtorony? Nem értem!!!


"és olvasd csak a Bibliát."


Olvasom én. Csak az a baj, hogy nem hiteles. A legrégebbi Újszövetség Jézus után több mint 100 évvel írták. GÖRÖGÜL!

Ki írta?

Kitől hallotta amit írt?

Honnan másolta?

Akitől lemásolta, vagy hallotta, az honnan vette? Kiről fordította?

Hol az eredeti?


"Magad is rá fogsz jönni, hogy félre vagy vezetve."


Egyistenhívő vagyok! Nem társítok az Úr mellé senkit. Nem osztom őt fel részekre. Elfogadom az Ő prófétáit, kivétel nélkül.

Hiszek a feltámadásban. Hiszek az angyalokban. Hiszek a sorsban. Hiszek a Mennyországban, és a Pokolban.


Te eltudod ezt mondani magadról?

Ha nem, akkor félre vagy vezetve!


"És ne a K... egyházat vedd alapul, amikor támadod a kereszténységet"


Nem támadok senkit. Csak ha kényes részekre tapintok, azt mindig rossz néven veszitek! Mert fáj az igazság!

2011. jan. 19. 00:02
 117/192 anonim ***** válasza:
14%

(1János 1:3) "amit láttunk és hallottunk, nektek is hírül adjuk, hogy nektek is részességetek legyen velünk. Ez a részességünk továbbá az Atyával és a Fiával, Jézus Krisztussal van."


(1Korintusz 1:9) "Hű az Isten, aki elhívott benneteket, hogy részességetek legyen a Fiával, Jézus Krisztussal, a mi Urunkkal."


(2Korintusz 13:13) "Üdvözletüket küldik nektek a szentek mind."



A New Catholic Encyclopedia három „bizonyító szöveget” hoz fel a háromság védelmében, de közben elismeri: „A Szentháromság dogmáját az Ó Szövetség nem tanítja. Az Új Szövetségben a legrégibb bizonyítékok Pál leveleiben találhatók, különösen a 2Korinthus 13:13-ban, és az 1Korinthus 12:4–6-ban. Az Evangéliumokban a háromság mellett szóló bizonyítékok kifejezetten csak a Máté 28:19-ben az alámerítkezési formulában található.”


Ezekben a versekben a három „személy” a következőképpen van felsorolva a The New Jerusalem Bible szerint. A második korinthusi levél 13:13 ily módon hozza össze a hármat: „Az Úr Jézus Krisztus kegyelme, az Isten szeretete és a Szent Szellem közössége legyen mindnyájatokkal.” Az első korinthusi levél 12:4–6 ezt mondja: „Sok különféle adomány van, de a Szellem mindig ugyanaz; a szolgálatnak sokféle módja van, de mindig ugyanaz az Úr. Sokféle tevékenységi forma van, de mindenkiben ugyanaz az Isten az, aki munkálkodik mindannyiunkban.” És a Máté 28:19 így szól: „Menjetek azért és tegyetek tanítványokká minden nemzetből valókat, megkeresztelve őket az Atya, a Fiú és a Szent Szellem nevében”


Vajon ezek a versek azt állítják, hogy Isten, Krisztus, és a szent szellem (mint személyek) egy trinitáriusi Istenséget alkot, és hogy ez a három egyenlő lényegben, hatalomban, és örökkévalóságban? Nem, nem ezt jelentik, mint ahogyan három személynek, például Tamásnak, Dezsőnek és Jánosnak a felsorolása sem azt jelenti, hogy ők hárman egyek.

Van három megnevezett alany, de önmagában ez nem bizonyítja azt, hogy mind a háromnak szükségképpen egyforma isteni megtiszteltetésben kell részesülnie.

Ezek a szövegek önmagukban véve döntő módon nem bizonyítják az itt említett három alanynak sem a személyi voltát, sem az egyenlőségét, sem az istenségét. Tehát éppen arra nem jó "bizonyíték", amire kitalálták.


A Jézus keresztelkedéséről szóló szövegrészben Isten, Jézus, és a szent szellem együtt említődik. Jézus „látta, amint Isten szelleme galambként reá száll” (Máté 3:16). Ez a vers nem azt állítja, hogy bármi közük is lenne a háromság szerint egymáshoz. Ábrahám, Izsák, és Jákób neve többször is elhangzik együtt, de ettől nem lesznek háromszemélyű lények. Péter, Jakab és János neve is együtt fordul elő, de őket sem teszi ez a körülmény valamilyen háromság részévé. Továbbá, mivel Isten szelleme leszállott Jézusra a keresztelésekor, ebből csak az tűnik ki, hogy addig az ideig Jézus nem volt felkenve a szellemmel.


És a csalás még egyszer: egy másik hivatkozás, ahol mind a háromról együtt van szó egyes régebbi bibliafordításokban, az 1János 5:7 verse. Bibliatudósok elismerik, hogy ezek a szavak nem fordulnak elő az eredeti Bibliában, csak később toldották bele. A legtöbb újabbkori fordítás egyszerűen kihagyja ezt az apokrif szöveget.


Más „bizonyító szövegek” — csak a két személy — vagyis az Atya és Jézus közötti viszonnyal foglalkoznak. És itt vége is a háromságot állítólagosan "bizonyító" szövegeknek.


"Tőletek még senkit nem hallottam, hogy a Jézus Krisztussal való közösségéről beszélt volna."


Akkor még nem sok mindent hallottál. Egyébként logikus, hogy Jézusnak nem adunk imádatot, hiszen Ő is imádott valakit és megdicsőülése után is az "Istenének" nevezte a Mindenhatót!


"És vajon hogyan lehet egy általatok személytelen erőnek nevezett valamivel közösségben lenni?"


Nem hallottál még olyanról, hogy élettelen dolgokat megszemélyesít a Biblia?

A bűnben pl. nem lehet "közösségben lenni", vagy "közösséget képezni" egymással?

Fordítva viszont elég macerás lenne: Ha egy nyilvánvaló személyről a legtöbbször úgy beszélne a Biblia, mint egy személytelen tárgyról, vagy erőről. Pedig a szent szellemmel ez történik! Ez nem zavar?!


"...mindegyiküknek megvan a maga szerepe, és igen, valóban látható köztük alárendeltség is, de abból nem következik az, hogy ne lennének egyek."


Igen, mi is azt mondjuk, hogy mindnek megvan a maga szerepe és valóban van köztük alárendeltség. Ebből nem is következik, hogy nem "egyek". De tudod milyen "egységről" beszél a Biblia nekünk? A görög "hen" szócska szerinti "egységről", melyet a tanítványok egymás közti, valamint a tanítványok Jézushoz és az Atyjához való viszonyaként írnak le. Tehát a tanítványok közti testvéri szeretet egységét és Jézusnak az Atyjához fűződő szeretetét, ugyanazon egy szóval, a "hen" kifejezéssel írta le!


Ha belegondolsz, ez egy óriási dolog, de egyben logikus is, hiszen Isten királyságában Jézus tanítványai sem élhetnek kisebb szeretettel egymás iránt, mint amilyent minden alázatos lénynek szükséges felmutatni a feljebbvalója felé - és közben mindenhol a szeretet a fő kapocs, semmi nem történhet kényszerből.


"Krisztusnak valóban feje az Isten. De ekkor Jézus a test, Isten pedig a fej, nem? És vajon nem egy a test a fejjel? Nem választhatod el a kettőt egymástól!"


Nem? Akkor ezzel azt akarod mondani, hogy amikor a "férfi feje Krisztus", akkor ezalatt egy valóságos "egységet" kell érteni, nem szellemit?

Ne erőlködj! A háromság csak egy dogma, melyet a bibliából hitelesen nem tudsz bizonyítani.


"Javaslom neked, hogy tedd félre az Őrtorony társulat kiadványait és olvasd csak a Bibliát. Magad is rá fogsz jönni, hogy félre vagy vezetve."


Nem a "kereszténységet" támadom! Félreértés ne essék, egyetlen hiteles Tanú sem fogja a kereszténységet támadni. A hazug tanításokat, a torz és pusztító erejű mítoszokat támadom, melyek megfertőzték a Bibliát.

Mellesleg, minden őszinte ember tudja, hogy ha valaki minden előítélet nélkül, a háromság előzetes ismerete nélkül olvassa el a bibliát, soha nem fog még csak felötleni sem benne, hogy egy háromszemélyű istenséget képzeljen a leírásba!

2011. jan. 19. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 118/192 anonim ***** válasza:
64%

re: Kérdező


Bocsánat, nem olvastam el csak egy pár hozzászólást. Azt hittem Jehova Tanúja vagy - ők szoktak ilyen kérdéseket feltenni.


re: 09:22


"Akkor ezzel azt akarod mondani, hogy amikor a "férfi feje Krisztus", akkor ezalatt egy valóságos "egységet" kell érteni, nem szellemit?"


IGEN, bár én nem választanám szét a kettőt. Valóságos szellemi egység van közöttük. Mármint az igazi hívők és Krisztus között (Istennel se lehet másmilyen egységet elképzelni, hiszen Ő szellem). Isten Igéje azt tanítja, hogy Krisztus benne él az igazi hívőkben és ők is Krisztusban vannak ugyanúgy, ahogyan Krisztus az Atyában van és az Atya is Krisztusban. Sőt beszél arról is, hogy aki paráznával egyesül az egy test ővele, aki pedig az Úrral egyesül, egy szellem Ővele! Sőt Jézus idézett egy ószövetségi Igét is (egy hasonló párbeszéd közepette, ami most köztünk zajlik):


"Én és az Atya egy vagyunk. Ismét köveket ragadának azért a zsidók, hogy megkövezzék őt. Felele nékik Jézus: Sok jó dolgot mutattam néktek az én Atyámtól; azok közül melyik dologért köveztek meg engem? Felelének néki a zsidók, mondván: Jó dologért nem kövezünk meg téged, hanem káromlásért, tudniillik, hogy te ember létedre Istenné teszed magadat. Felele nékik Jézus: Nincs-é megírva a ti törvényetekben: Én mondám: Istenek vagytok? Ha azokat isteneknek mondá, akikhez az Isten beszéde lőn (és az írás fel nem bontható), Arról mondjátok-é ti, akit az Atya megszentelt és elküldött e világra: Káromlást szólsz; mivelhogy azt mondám: Az Isten Fia vagyok?! Ha az én Atyám dolgait nem cselekszem, ne higyjetek nékem; Ha pedig azokat cselekszem, ha nékem nem hisztek is, higyjetek a cselekedeteknek: hogy megtudjátok és elhigyjétek, hogy az Atya én bennem van, és én ő benne vagyok." (Ján 10:30-38)

2011. jan. 19. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 119/192 anonim ***** válasza:
77%

Isten beszéde:

Zsolt 12:7 {KJV 12:6} Az Úr beszédei tiszta beszédek, [mint] földből való kohóban megolvasztott ezüst, hétszer megtisztítva.

2Tim 3:16 A teljes írás Istentől ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre,


2Pét 1:20 Tudván először azt, hogy az írásban egy prófétai szó sem támad saját magyarázatból.

2Pét 1:21 Mert sohasem ember akaratából származott a prófétai szó; hanem a Szent Lélektől indíttatva szólottak az Istennek szent emberei.


NEM EMBERI MAGYARÁZAT,HANEM A SZENT SZELLEM ÁLTAL IHLETETT.ISTEN A GÖRÖG NYELVET VÁLASZTOTTA?AMI AKKOR SOKKAL ISMERTEBB?ÉS SOKKAL KIFEJEZŐBB VOLT.

A SZELLEM "DIKTÁLTA" AKI MINDEN EGYES HELYSZÍNEN OTT VOLT?ÍGY Ő A LEGHITELESEBB SZEMÉLY:


Ján 14:26 Ama vigasztaló pedig, a Szent Lélek, akit az én nevemben küld az Atya, az mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, amiket mondottam néktek.

Ján 15:26 Mikor pedig eljő majd a Vigasztaló, akit én küldök néktek az Atyától, az igazságnak Lelke, aki az Atyától származik, az tesz majd én rólam bizonyságot.

Ján 15:27 De ti is bizonyságot tesztek; mert kezdettől fogva én velem vagytok.


Az Ige érdekli a keresztényeket,a többi csak fölösleges locsogás.


PEACE

2011. jan. 19. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 120/192 A kérdező kommentje:

1. A görög nyelv fele olyan kifejező mint az Arámi!

2. Hol van az eredeti Evangélium, ami arámi nyelven van? Csak hogy hozzá lehessen hasonlítani a fordítást? Sehol!!! Ennyi!

3. Ha az apostoluk isteni sugallatra kaptak kinyilatkoztatásokat, akkor:

- Próféták lennének, mert ilyet csak próféta kap. Ez viszont azt jelenti, hogy Jézus után még voltak próféták. Önellentmondás!

- Nem lehetne ellentmondás az evangéliumok között!

- Barnabás is isteni sugallatra kapta azt amit leírt, IGAZ?


Nem rossz folyton mentegetőzni, és kimagyarázni, az egyértelmű tényeket?

2011. jan. 19. 14:53
❮❮ ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!