Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Kedves Jehova Tanúi! Meg...

Kedves Jehova Tanúi! Meg tudtok győzni?

Figyelt kérdés

Már annyi vita folyt itt a fórumon a Szentháromságról meg Jézus istenségéről,hogy már lassan az egész vallás kategóri már csak erről szól.

Többször olvastam,hogy ti is a Károliból érveltek sokszor,viszont a sokszorral van a baj mert a lényeges igéket az UVF ből másoljátok be. Én most "be dobom a kesztyűt" és győzetek meg.

Egyetlen keresem van KÁROLI vs. KÁROLI ,ne használjátok semmiféle más irodalmat az Őrtorony kiadványaiból, csak a Károli Bibliát.

Én is tisztességesen fogok "párbajozni" és gondolom sőt megkerek mindenkit,hogy azt tegye ha hozzá akar szólni.

Nem fogok használni semmi mást csak a Károli Bibliát.

Ma Vasárnap van. Ha Szombat éjfél 00 h-ig meg tudtok győzni,hogy a Szentháromság egy hazugság és Jézus csak egy angyal,akkor én meg ígérem,hogy jövő Vasárnap elmegyek a hozzám legközelebb álló Királyság terembe és Biblia tanulmányozást fogok kérni. Ezt meg ígérem!

Nos ahogy a kérdés kiírásra kerül elindul az óra,úgyhogy vágjunk bele.

Még egy annyit,hogy ha nem kommentelek rögtön a válaszokra nem azt jelenti,hogy feladtam hanem csak azt,hogy nem vagyok gép vagy internet közelben de igyekezni fogok,hogy ne sok idő vesszen el.

Akkor ha nem törlik a kérdésemet...óra indul! :)



2014. júl. 20. 18:15
❮❮ ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... ❯❯
 61/193 anonim ***** válasza:
88%

24%-os válaszolónak:

Milyen Bibliát vettél alapul? Amikor a Ján 14:10 verset idéztél, gyanút fogtam.

Három Bibliám van (Károli, Jeromos, Gedeon), de egyikben sem szerepel az általad említett Ján 14:10 versidézet. Gondolom, megint a Jehova Tanúi Bibliából idéztél ide verseket.

Idézem Károli Bibliából, hogy hangzik pontosan:

14,10 Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, a melyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, a ki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.

Kérem vedd tiszteletbe a kérdező kérelmét, csak a Károli Bibliát vedd alapul. Különben én sem foglalkozom az üzeneteiddel, el sem olvasom.

Üdv, Volarex

2014. júl. 22. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 62/193 Szeressük egymást ***** válasza:
85%

"Ez utóbbi megállapítás helyes-e bibliailag??? Mert ha

igen, miért is erőltetett és belemagyarázás ezt állítani

a háromság magyarázata helyett?"


Rendben. Maradjunk abban, hogy egyik magyarázatot sem lehet racionálisan ráerőltetni az eredeti szent szövegre. De tegyük hozzá, hogy nem is értelem, hanem hit által lehet megigazulni. Ha az egyik magyarázat lehet csak igaz, akkor az egyik hiten alapul, a másik pedig annak a tagadásán. Ezzel megint nem győztél meg. Mert szerinted JHWH-nak készített utat János, a háromsághívők szerint is, csak az Jézus volt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


"De azt tudtad, hogy nem csak Jézusról, hanem a

tanítványokról is az mondja a Biblia, hogy ’életük van

önmagukban’ (János 5:26; 6:53)? Vajon miért?"


Idézd légyszíves, mert ez egy hamis állitás. A tanítványokról sehol nem állitja az írás, hogy mindentől független önálló életük lenne.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


"Ha az ember "lemásolja magát", ezzel az utódja

természetszerűleg nem lesz sem korban, sem

hatalomban "egyenlő" az Atyjával."


Az Irás nem állit sehol olyat, hogy Jézus az Atyával egyenlő, hanem azt állitja, hogy Istennel egyenlő. A lényeget illetően az nem releváns, hogy kapta-e vagy sem.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


"Most ezzel egy nagy csapdába keverted magad bele, a

kérdezővel együtt. Ugyanis ha teszem azt valaki az

ÁLTALATOK IS ELISMERT katolikus, Csia, vagy Új

fordításra (ÚRB) hivatkozva azt állítaná hogy "bocsi

kérdező, de az én fordításomban nincs benne az a

vers, amire te hivatkozol", akkor a kérdezőnek (és

neked is) utána kéne néznetek és őszintén el kellene

ismernetek, hogy olyan fordítást használtok, amiben

még benne van több olyan rész, mely már a

HÁROMSÁG HÍVŐK nagy része szerint sem a Biblia

része!"


Honnan van ez a bátor kijelentés, hogy a háromsághívők nagy része szerint? Károli megjegyezte a forrását, amely a latin 5. századi Vulgata, Septuaginta, héber és görög iratok. Megmondhatják-e történészek, szövegkritikusok, vagy csak más teológiát vallók ennyi információból, hogy mik a szent és ihletett szöveghez tartozó részek, és mik lehetnek betoldások?

Attól, hogy régebbi kéziratokban nem szerepel egy vers, vagy más szó van ott, nem jelenti azt, hogy egy még régebbi de megsemmisült kézirat nem tartalmazta. Azért mert van egy vagy nagyon sok ismert korábbi kézirat, az nem lesz hitelesebb vagy elfogadottabb mint egy későbbi. Jelenleg pedig Magyarországon a Károli forditás messze a legelfogadottabb nemzeti forditásunk. Akkor is, ha nem tökéletes, hanem vannak hibái.

2014. júl. 22. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 63/193 A kérdező kommentje:

24%!


"Szinte biztosra vettem, hogy ha a kérdező ragaszkodik a saját, egyoldalú feltételéhez, akkor azt többek között a Károliban még benne lévő HAMISÍTOTT, betoldott versek miatt teszi, sajnos nem csalódtam."(23/57-es válaszod) Vagyis "becsomagolt" hazugság


"Tudod, a Bibliában NEM LÉTEZŐ versekkel nem lehet VITATKOZNI!"(37/58-as válaszod) Vagyis a "nem létező"hazugság! :)


" A kérdező is megtette, de kapásból egy FIKTÍV Biblia versel nyitott. Márpedig egy NEM LÉTEZŐ bibliai szöveggel nem lehet érvelni."(41/58-as válaszod) Vagyis az én Bibliám fikció és hazudik. :)


"Na kérem, a 43-as válaszoló egy újabb bizonyíték a háromság bibliai volta ellen!"(44/58-as válaszod) Hazudik a Bibliám! :)


Na kérem 24-es megmondom őszintén,hogy nem akartam válaszolni de nem birom elviselni tovább azt a szentségtörést amit te művelsz itt!

A Szent Bibliát HAMISÍTVÁNYNAK,NEM LÉTEZŐNEK ÉS FIKTÍVNAK nevezed!

A Te eröszakos viselkedésed miatt csak ártasz elsősórban azért mert nem tudok odafigyelni kellő képen

a többiekre akik megértették,hogy mit szeretnék tudni és igyekeznek eleget tenni kérésemnek.

Én válaszoltam neked azokra az igékre amelyeket be idéztél de te hamisítottnak ítélted meg.

Azt is mondtam,hogy csak a Károlit használjuk de te eszt a kérésemet nem vetted figyelembe

és nagyképüen nem elég,hogy ocsmárolod a Biblát de még azt is meg engeded magadnak,

hogy pofátlanúl idézel egy olyan forditásból aminek hitelessége 100% megkérdőjelezhető.

Viszont a Károli Bibliában nem csak az az egy két ige van minta mit te hamísitottnak nevezel hanem még nagyon sok helyen találkozhatunk olyan igékkel, melyek alátámasztják Jézus

Isteni személyét ezzel bizonyítva a „Szent háromságot”, de mivel nagyon sok van belőlük, így

csak néhányat írok ki ezekből. Felvetődik a kérdés, ha már ilyen sok ige áll rendelkezésünkre,

mely a Jézus Istenségét hivatott bizonyítani, hogy-hogy Ti Jehova tanúi ezt nem látják, és nem

is akarjátok elfogadni? Nem tudom.

Csak az igére tudok támaszkodni, mely kimondja, hogy az ilyeneknek mint te lepel van a szemükön,

hogy ne értsék és ismerjék meg az igazságot, mert inkább kedveznek saját bölcselkedéseiknek

hitető lelkekre hallgatva, mintsem az Isten Szent Lelkére.

Akkor itt van a válaszom és próbálj meg te úgy állni hozzá,hogy ne az Őrtorony

hazugságait tarsd szem elött hanem semlegesen közelítsd meg az igéket és ha végére érsz

gondold át,hogy tényleg a Szentháromság és Jézus isteni lénye egy hazugság?

Találkozol majd olyan igékkel még az ószövetségben is, melyek konkrétan kimondják, hogy

Jézus Isten. Ezeket pedig nem lehet félremagyarázni. Vagy elfogadjuk az igazságot vagy

tovább küszködünk a különbnél – különb emberi okoskodások és ferdítések halmazával,



Ján. 20;28. És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem!

Fil. 2;6. Aki, mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy Ő

az Istennel egyenlő,

Fil. 2;7. Hanem önmagát megüresíté, szolgai formát vévén föl, emberekhez hasonlóvá

lévén;

Fil. 2;8. És mikor olyan állapotban találtatott mint ember, megalázta magát,

engedelmes lévén halálig, még pedig a keresztfának haláláig.

Kol. 1;19. Mert tetszett az Atyának, hogy Ő benne lakozzék az egész teljesség;

Kol. 2;9. Mert ő benne lakozik az Istenségnek egész teljessége testileg,

59

Róm. 9;5. Akiké az atyák, és akik közül való test szerint a Krisztus, aki mindeneknek

felette örökké áldandó Isten. Ámen.

I. Ján. 5;20. De tudjuk, azt is, hogy az Isten Fia eljött, és értelmet adott nékünk arra,

hogy megismerjük az igazat, és hogy mi az igazban, az Ő Fiában, a Jézus Krisztusban

vagyunk. Ez az igaz Isten és az örök éket.

Ezékiel megprófétálta, hogy a város keleti kapuja be lesz zárva, mert Izrael Istene ment be

rajta. Ez Kr. után be is teljesedett.

Ezé. 44;2. És monda nékem az Úr: Ez a kapu be lesz zárva, meg nem nyílik és senki

rajta be nem megy, mert az Úr, az Izrael Istene ment be rajta, azért be lesz zárva.

Gondolom kitaláltad, hogy az a bizonyos Úr az Izrael Istene, nem más, mint maga Jézus.

Ésa. 9;6. Mert egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az Ő vállán

lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erős Istennek, örökkévalóság

Atyjának, békesség fejedelmének!

Ahogy az Úr szólt magáról Ézsaiásnak az Ószöv.-ben, ugyanúgy szólt több száz évvel később

János apostolnak is, azaz Én vagyok az első és az utolsó, a kezdet és a vég, az Alfa és az

Omega. Amíg az Ószöv.-ben „Isten” szólt, addig az Újszöv.-ben „Jézus”.Ezt nem tudod tagadni,csak a te UVF-d tagadja.

Ószövetség (Úr Isten)

Ésa. 41;4. ...: én, az Úr, az első és utolsókkal is az vagyok én!

Ésa. 44;6. Így szól az Úr, Izraelnek királya és megváltója, a seregeknek Ura: Én vagyok

az első, én az utolsó, és rajtam kívül nincsen Isten.

Ésa. 48;12. Hallgass rám Jákob és Izrael, én elhívottam, én vagyok az első és én az

utolsó.

Újszövetség (Úr Jézus)

Jel. 1;8. Én vagyok az Alfa és az Omega, kezdet és vég, ezt mondja az Úr, aki van és aki

vala és aki eljövendő, a Mindenható.

Jel. 21;6. És monda nékem: Meglett. Én vagyok az Alfa és az Omega, a kezdet és a vég.

Én a szomjazónak adok az élet vizének forrásából ingyen.

Jel. 22;13. Én vagyok az Alfa és az Omega, a kezdet és a vég, az első és utolsó.


Itt már világosan látnod kéne azt, hogy két különböző illető (Isten és Jézus) nem állíthatja

magáról ugyanazt, ha csak nem mind kettőjük egy és ugyanaz a személy. Jézus és Isten

egysége nem csak tettekben, nézetekben és akaratban mutatkozik meg, hanem lényegükben is.

Jézus Isteni mivoltát és az Atyával való egységét, mi sem fejezhetné ki jobban, mint maga az

Isteni hatalma. Amennyiben Jézus nem Isten és nem Isten része, hanem csak teremtmény, az

esetben nem rendelkezhetne ilyen hatalommal.


Mát. 11;27. Mindent nékem adott át az én Atyám, és senki sem ismeri a Fiút, csak az

Atya; az Atyát sem ismeri senki, csak a Fiú, és akinek a Fiú akarja megjelenteni.

Ján. 3;35. Az Atya szereti a Fiút, és az Ő kezébe adott mindent.

Ján. 5;22. Mert az Atya nem ítél senkit, hanem az ítéletet egészen a Fiúnak adta;

Ján. 5;23. Hogy mindenki úgy tisztelje a Fiút, miként tisztelik az Atyát. Aki nem tiszteli a

Fiút, nem tiszteli az Atyát, aki elküldte Őt.

60

Zsid. 2;8. Mindent lábai alá vetettél. Mert azzal, hogy néki mindent alávetett, semmit

sem hagyott alávetetlenül: de most még nem látjuk, hogy néki minden alávettetett.

Ján. 5;21. Mert amint az Atya feltámasztja a halottakat és megeleveníti, úgy a Fiú is

akiket akar, megelevenít.

Ján. 10;17. Azért szeret engem az Atya, mert én leteszem az én életemet, hogy újra

felvegyem azt.

Ján. 10;18. Senki sem veszi azt el én tőlem, hanem én teszem le azt én magamtól. Van

hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni azt. Ezt a parancsolatot vettem az

én Atyámtól.

Ján. 5;26. Mert amiként az Atyának élete van önmagában, akként adta a Fiúnak is, hogy

élete legyen önmagában:

Ján. 5;27. És hatalmat ada néki az ítélettételre is, mivelhogy embernek fia.

Ján. 16;15. Mindaz, ami az Atyáé, az enyém: azért mondám, hogy az enyémből vesz, és

megjelenti néktek.


Egyébként, ha figyelmesebben olvasod János evangéliumát, láthatod, hogy Jézust Istenként

mutatja be és ismerteti meg . Szinte mindenhol, ahol róla ír az Isteni hatalma és

személyisége tükröződik vissza. Jézus Istenségét és Isteni hatalmát fejezi ki az is, hogy Isten,

aki az Atya, Úrrá tette a Fiát, Jézust, mindenek felett. Te ezt a tényt sem akarod

elfogadni, mind annak ellenére, hogy tisztán és világosan le van írva a Bibliában.


Csel. 2;36. Bizonnyal tudja meg azért Izraelnek egész háza, hogy Úrrá és Krisztussá

tette Őt az Isten, azt a Jézust, akit ti megfeszítettetek.

I. Kor. 8;6. Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, akitől van a mindenség, mi is

Ő Benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, aki által van a mindenség, mi is Ő általa.

I. Kor. 12;3. ...; és senki sem mondhatja Úrnak Jézust, hanem csak a Szent Lélek által.


Ha te nem fogadod el el Jézust Úrnak, akkor egyértelmű, hogy

nincs meg benned a Szent Lélek. Szent lélek nélkül nincs üdvösség és nincs kapcsolat az élő

Istennel, így nem is csodálkozom,hogy nem ismered az igazságot. Úgy gondolom ez elég egy értelmű és magától

értetődően logikus. Jézus az Úr mindenek felett. Ő általa van az üdvösség és az örök élet.


Ján. 13;13. Ti engem így hívtok: Mester, és Uram. És jól mondjátok, mert az vagyok."


Ha egyszer Jézus saját magárol jelenti ki,hogy "Jól mondjátok mert az vagyok"és én

mint gyarló ember ezt elfogadom és imádom őt nem bálványimádást követek el hanem

megadom Úramnak és Megváltómnak azt ami jár neki.

Viszont te pontosan az ellenkezőjét teszed,megtagadod Istent!!

És Szentségtörést követsz el,ha te eszt ésszel nem bírod felfogni akkor,ne haragudj de még sajnálatra sem vagy méltó.


Te úgy gondolod, hogy a keresztények üldöztetéséről szóló próféciák, rajtad(tok) teljesednek be,

ami szintén abban a reményben éltet téged, hogy jó ügyet szolgálsz. De érdemes összehasonlítani

a bibliai üldöztetést a Te„üldöztetéseddel”. Ha sikerül végig olvasnod az idevonatkozó

igéket,minden előitélet nélkül mindjárt megvilágosodik elötted a különbség.


Mát. 24;9. Akkor nyomorúságra adnak majd benneteket, és megölnek titeket; és

gyűlöletesek lesztek minden nép előtt az én nevemért.

Már. 13;9. Nyomorúságnak kezdetei ezek. Ti pedig vigyázzatok magatokra: mert törvényszékeknek

adnak át titeket, és gyülekezetekben vernek meg titeket, és helytartók és

királyok elé állítanak én érettem, bizonyságul ő nékik.

Ján. 15;21. De mindezt az én nevemért cselekszik veletek, mivelhogy nem ismerik azt,

aki küldött engem.

Fil. 1;29. Mert néktek adatott az a kegyelem a Krisztusért, nem csak hogy higyjetek Ő

benne, hanem hogy szenvedjetek is Ő érette:

II. Tim. 3;12. De mind azok is, akik kegyesen akarnak élni Krisztus Jézusban, üldöztetni

fognak.

Gondolom, rájöttél, hogy miért is üldözték az akkori keresztényeket. A jövőben is ugyanezért

fogják üldözni őket. Igen az írásból világosan kiderül, hogy Jézus Krisztusért. A benne való

hitért és a róla tett bizonyságtételért. Ezzel szemben téged nem Jézusért nem

szeretnek, hanem az erőszakos tolakodó viselkedésed és az Őrtorony sok hamis tanítása miatt. A Jehova

tanúi igen nagy létszámmal bírnak világszerte. Ez is közreműködik a megnyugvásotokban, ezt be kell látni.

És végül,hogy teljes legyen elötted a kép és megértsd,hogy mire értettem én amikor

az "igazságról" beszéltem,itt van;


Ján. 17;6. Megjelentettem a te nevedet az embereknek, akiket e világból nékem adtál:

tiéid valának, és nékem adtad azokat; és a te beszédedet megtartották.

Ján. 14;7. Ha megismertetek volna engem, megismertétek volna az én Atyámat is; és

mostantól fogva ismeritek őt, és láttátok őt.

Ján. 14;8. Monda néki Filep: Uram, mutasd meg nékünk az Atyát, és elég nékünk!

Ján. 14;9. Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg

engem, Filep? Aki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg

nékünk az Atyát?


Ha figyelmesen olvasod a Bibliát, azon belül is azokat a részeket, ahol a „név” szó szerepel,

rá fogsz jönni, hogy valójában a név nem nevet jelent, hanem magát a személyt. Amikor Jézus

azt mondta, hogy megismertettem a te nevedet, akkor valójában Jézus nem az Isten Jehova

nevét ismertette meg az emberekkel, hanem magát az Istent, mint a szerető Atyát a maga

személyében.


Nem azért nem írtam mert meghátráltam a te okoskodásaid miatt hanem azért mert

nem szeretem és nem birom elviselni ha a Szentírást vagy Jézust gyalázzák,és te pont

ezt tetted itt csak szépen becsomagolva.


Nem győztél meg 24% sajnálatodra és nem is fogsz azzal a modoroddal

amivel itt szerepelsz!


A Szentháromság létezett már az Ókeresztények korában is csak ők nem tudták

megfejteni mint ahogy mi sem tudjuk,de ez távolról nem azt jelenti,hogy nincs.


Ján. 5;39. Tudakozzátok az írásokat, mert azt hiszitek, hogy azokban van a ti örök

életetek; és ezek azok, amelyek bizonyságot tesznek rólam;

Ján. 5;40. És nem akartok hozzám jőni, hogy életetek legyen!


Akarj!!

2014. júl. 22. 12:19
 64/193 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm keresztény Testvéreimnek a segítséget és a kitartást! :)

Csak remélni tudom,hogy olyan emberek is fogják olvasni

a vitát akiket környékeznek a Jehova tanúi és majd ovatosabbak lesznek velük szemben.

Nem a gonoszság vezérel ebben a vitában hanem inkáb "felebaráti szeretetnek"nevezném.

Még egyszer köszönöm!


Isten Áldjon Titeket!

2014. júl. 22. 13:01
 65/193 Szeressük egymást ***** válasza:
85%

"Tehát Isten szerinted eleve "tökéletlennek" teremtette

az első emberpárt? "


Így van. Azt sem tudták, hogy mi a jó és mi a rossz. :-)

Szerintem összemosod a jó és a tökéletes fogalmát, azért nem akarod belátni a tévedésed. Kiforgattad azt is amit Jézusról írtam, mintha azt állitottam volna, hogy bűnös volt. A jó azt jelenti, hogy nincs benne gonoszság. A tökéletes pedig azt jelenti, hogy nem csak ideig-óráig ártatlan valaki, hanem a gonosz érinteni sem tudja. Ádám el tudott bukni mert teremtmény volt. Viszont aki nem teremtmény, hanem Istentől születik, az tökéletes és nem tud vétkezni:


1Ján 5:18 Tudjuk, hogy valaki Istentől született, nem vétkezik: hanem aki Istentől született, megőrzi magát, és a gonosz nem illeti őt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


"Nem is beszélve arról, hogy ha nem lett volna

tökéletes az első emberpár, jogosan hivatkozhatna

bárki arra, hogy nem csoda, hogy elbuktak!"


Ha tökéletesek lettek volna, nem tudtak volna elbukni. Éppen az volt a feladatuk, hogy ami jó volt bennük azt megőrizzék a nekik adott parancs megtartása által. Úgy jutottak volna el a tökéletességre, hogy uralkodnak a gonosz felett a parancs megtartása, vagyis az engedelmesség által. De mivel elbuktak, rajtuk keresztül bejött a romlottság a világba.


És végül az utolsó mindent eldöntő érvem, hogy Ádám és Éva nem volt tökéletes:


Jak 3:2. ...Ha valaki beszédben nem vétkezik, az tökéletes ember, képes az egész testét is megzabolázni.


Azért van benne a kinyilatkoztatásban Évának a kígyóval való beszélgetése, hogy lássuk, hogy mielőtt szakitott volna a gyümölcsből, már a beszédben is vétkezett, tehát nem volt tökéletes, mert olyasmit állított, amit Isten nem mondott nekik:


1Móz 3:2 És monda az asszony a kígyónak: A kert fáinak gyümölcséből ehetünk;

1Móz 3:3 De annak a fának gyümölcséből, mely a kertnek közepette van, azt mondá Isten: abból ne egyetek, AZT MEG SE ILLESSÉTEK, hogy meg ne haljatok.

2014. júl. 22. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 66/193 anonim ***** válasza:
56%

Mivel még mindig nem érkezett válasz, ezért bemásolom ismét, tessék a Biblia alapján reagálni.


1. János 17:21

"Hogy mindnyájan egyek legyenek; a mint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ŐK IS EGYEK LEGYENEK MI BENNÜNK: hogy elhigyje a világ, hogy TE KÜLDTÉL engem. "

Ha szó szerint értjük, Jézus minden tanítványa egyenlő vele és Istennel.

Galátziabeliekhez írt levél 3. rész 28. "Nincs zsidó, sem görög; nincs szolga, sem szabad; nincs férfi, sem nő; mert ti mindnyájan EGYEK vagytok a Krisztus Jézusban. "


2. Jézus miért imádkozott, ha ő Isten? Ráadásul azt mondta Atyjának, hogy "ne az én akaratom legyen meg, hanem a tied." (Lukács 22:42)


3. Mikor tanítványai megkérdezték Urunkat, hogy mikor jön el a vég, azt mondta, hogy azt senki sem tudja, csak az Atya. Tehát ha az Atya tudja, ő viszont nem, hogyan lehetnének egyenrangúak?


4. A Biblia Jézust Isten Fiaként nevezi. Ha Istennel egyenlő, akkor miért nevezi a Fiának? Az apa nagyobb a fiánál, hiszen egy fiú az apától származik. Ha egyenrangúak, akkor testvéreknek kellene nevezni


5. "az Isten is felmagasztalá őt" tehát megint csak nem lehetnek egyek. Ha Jézus Mindenható Isten, akkor hogyan tudta volna Isten felmagasztalni Jézust, hiszen nem is nagyobb?


6. János 14:28 "az én Atyám nagyobb nálamnál"


7. 1Korintusz 11:3

"Akarom pedig, hogy tudjátok, hogy minden férfiúnak feje a Krisztus; az asszonynak feje pedig a férfiú; a Krisztusnak feje pedig az Isten." Itt is azt írja, hogy az Atya nagyobb, mert ugyanúgy, ahogy a férfinek feje Krisztus, Krisztus feje az Isten.


8. János 8:18. Én vagyok a ki bizonyságot teszek magamról, és bizonyságot tesz rólam az Atya, a ki küldött engem.

Jézust az Atya küldte. Ha egyek vagy egyenrangúak megint csak nem küldhette el.


9. Jelenések 3:14. A Laodiczeabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete:

Eszerint Jézus az Isten teremtésének kezdete, tehát első alkotása.


10. Mikor Jézust két tanítványának az anyja megkérte, hogy fiai hadd üljenek majd a jobb és bal keze felől, Jézus ezt mondta: az én jobb és balkezem felől való ülést nem az én dolgom megadni, hanem azoké lesz az, a kiknek az én Atyám elkészítette. (Máté 20:23)


11. 1Korintusz 15: 27. Mert mindent az ő lábai alá vetett. Mikor pedig azt mondja, hogy minden alája van vetve, nyilvánvaló, hogy azon kívül, a ki neki mindent alávetett.

28. Mikor pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak, a ki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenben.

Itt megint csak azt írja, hogy Isten nagyobb.


12. János 20:17. Monda néki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nékik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.

2014. júl. 22. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 67/193 Szeressük egymást ***** válasza:
75%

#66!

Olvasd el a fenti kérdést. :-)

Nem nekünk kell meggyőzni téged, hanem Jeh*va tanuinak a kérdezőt.

2014. júl. 22. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 68/193 anonim ***** válasza:
11%

Ígérem, hogy Volarexnek és a 62-es válaszolónak is válaszolni fogok, de olyan nagy "megtiszteltetés" ért, hogy a kérdező válaszolt, ez pedig előrébb való, hiszen mégiscsak ő a kérdező, ugye megértitek? :-)


Köszi szépen, hogy így összeszedted a mondataimat, pontosan ezekre gondoltam én is. Így legalább világosan látható, hogy mi nem stimmel az érveléseddel. Bizonyítsam?


A 23-as válaszomban attól, hogy te nem fogadod el, hogy nem hiteles, betoldott verset idéztél, már a többségnek a háromság hívei közül is az! Tehát el lehet mondani, hogy ti háromsághívők, még a bizonyítékokban sem egyeztek meg. És a következőt nem csak neked, hanem az előtted szólónak is írnám: nem pusztán az a gond a jánosi betoldással, hogy a sok korai kéziratban nem szerepelt, és egyszer csak megjelent, hanem az, hogy pontosan lehet tudni, MIÉRT jelent meg! És ez az ok kizárja azt, hogy feltételezzük, miszerint "lehetséges, hogy egy még ősibb kéziratban benne volt". Nem véletlenül törölték még a legnépesebb katolikusok is, pedig ők aztán keményen védelmezik a tanaikat. Ez nem vitakérdés már, még ha ti annak is akarjátok beállítani.


Van egy, a maga korában nagy hatású és nagy előrelépést jelentő Bibliafordítás, a Alcalá de Henares-i Poliglott Biblia. Óriási lépés volt az eredeti nyelvű Biblia pontosított szövegének elkészítése felé, de a hagyomány néha győzedelmeskedett a tudomány felett. Olyan nagyra tartották a Vulgatát, hogy a kiadók többször is kötelességüknek érezték, hogy az „Újtestamentum” görög szövegét javítsák ki a latinhoz igazítva, nem pedig fordítva. Erre példa a híres hamisított szöveg, amely comma Johanneumként (jánosi betoldásként) ismeretes. Egyik korai görög kézirat sem tartalmazta ezt a kitételt, amelyet nyilvánvalóan több évszázaddal azután szúrtak be, hogy János megírta levelét, és a Vulgata legrégibb kézirataiban sincs benne. Erasmus éppen ezért kihagyta ezt a betoldást a görög „Újtestamentumából”.


A Poliglott kiadói vonakodtak megválni egy olyan verstől, amely évszázadokon keresztül benne volt a hagyományos Vulgatában. Így hát meghagyták a hamisított olvasatot a latinban, és úgy döntöttek, hogy lefordítják, és betoldják a görög szövegbe, hogy a két oszlop összhangban legyen.


Mivel kiderült, hogy ezek a szavak valójában nincsenek benne Isten Szavában, helyreigazították a szöveget és az újabb bibliakiadásokban már nem szerepelnek ezek a szavak.


"" A kérdező is megtette, de kapásból egy FIKTÍV Biblia versel nyitott. Márpedig egy NEM LÉTEZŐ bibliai szöveggel nem lehet érvelni."(41/58-as válaszod) Vagyis az én Bibliám fikció és hazudik. :)"


Nem a Bibliádról van szó, mely nekem is van, és sokáig Jehova Tanúnak is ez volt a fő fordításuk, hanem az említett versről! Miért magyarázod félre, miért hazudtolsz meg?


""Na kérem, a 43-as válaszoló egy újabb bizonyíték a háromság bibliai volta ellen!"(44/58-as válaszod) Hazudik a Bibliám! :)"


Ezt viszont nem neked írtam, vagy te vagy ő is? Egyébként, mivel a Biblia fordítói már nem ihletettek, tévedhetnek és bizonyíthatóan befolyásolja őket a saját teológiai látásuk. Már csak ezért is az lenne az EGYEDÜLI JÁRHATÓ ÚT, ha a lehetőségek szerint a lehető legkorábbi fellelhető hiteles forrásokból, a legpontosabb fordításokat vennénk alapul, nem pedig érzelmileg ragaszkodnánk egyfajta fordításhoz. De ahogy akarod, te látod kárát.


"A Szent Bibliát HAMISÍTVÁNYNAK,NEM LÉTEZŐNEK ÉS FIKTÍVNAK nevezed!"


Tisztában vagy te azzal, hogy ez az igaztalan vádaskodásod jól jellemez téged?!


"nem tudok odafigyelni kellő képen a többiekre akik megértették,hogy mit szeretnék tudni"


Szerintem az őszinte emberek már tényleg megértették, hogy téged szemlátomást jobban érdekel a SAJÁT igazságod. Sőt, arra is vetemedsz, hogy szemtől szembe meghazudtolj, mint tetted is itt 4-5 sorral feljebb!


"Én válaszoltam neked azokra az igékre amelyeket be idéztél de te hamisítottnak ítélted meg."


Ebben sem mondasz igazat, a vessző után sem! Csak a "válaszoltál" stimmel az egészből - de azokból is csak néhányra. Én ugyanis csak a tudományosan megállapított betoldásokat neveztem hamisítványoknak, a két versel kapcsolatos kérdésemre adott két szentírási igét, valamint a teljes Károlit NEM! Csak nem odaillőnek tartottam őket, melyekkel NEM válaszoltál a János 17:3-ast, valamint az 1Kor 8:6-ot érintő kérdéseimre. Ügyesen kikerülted a választ rájuk, mert háromsággal NEM tudtál helyes választ adni a felvetésekre.


"Azt is mondtam,hogy csak a Károlit használjuk de te eszt a kérésemet nem vetted figyelembe"


Ha nem vettem volna figyelembe, nem írtam volna le a nyilvánvaló manipulációra utaló okokat, melyeket ÉPPEN TE NEM vettél figyelembe, arra a szerénytelennek cseppet sem nevezhető álláspontra helyezkedve, miszerint "te vagy a kérdező, te szabod a feltételeket". Ez már aztán érvelés mindarra a józan és racionális kifogásaimra, melyeket felhoztam az egyoldalú feltételed ellen!


"Viszont a Károli Bibliában nem csak az az egy két ige van minta mit te hamísitottnak nevezel"


Ebben igazad van, de mégis a legelső érved a jánosi betoldás volt. Érdekes. Szerintem téged az zavar, hogy nem minden Jehova Tanúja ma jött le a falvédőről! :-) Sőt, hogy ez is nagyon jellemző rájuk ...


"hanem még nagyon sok helyen találkozhatunk olyan igékkel, melyek alátámasztják Jézus

Isteni személyét ezzel bizonyítva a „Szent háromságot”"


Ebben is egészen addig igazad van, míg arról nem beszélsz, hogy mit bizonyít szerinted. Igen, Jézus valóban egy "isteni személy" (így, kisbetűvel írjuk, még a magyar nyelvtan szabályai szerint is), de NEM a háromságban, ez ugyanis nem következik egyik bibliai versből sem, amelyik Jézus 'istenségét', vagyis magas rangját említi.


"Felvetődik a kérdés, ha már ilyen sok ige áll rendelkezésünkre, mely a Jézus Istenségét hivatott bizonyítani, hogy-hogy Ti Jehova tanúi ezt nem látják, és nem is akarjátok elfogadni? Nem tudom."


Mert minden állítólagos "bizonyítékot" utólag, a háromság hivatalossá válása körül és után próbáltak összeegyeztetni a Szentírással, ezért félremagyarázták, és ez rengeteg következetlenséget és zavart okozott a tiszta megértésben. Az is nagyon beszédes, hogy miért pont a háromság érdekében kellett betoldani több helyen is? Miért van szüksége ilyen tisztességtelenségre az állítólag "igaz" háromságnak??? Ezen kívül pedig csak és kizárólag olyan érvei vannak a háromság híveinek, melyeken a fordítók is vitatkoznak, mert többféleképpen is értelmezhető, vagy kiragadottak a szövegkörnyezetükből. És amikor egy ilyen szöveget a háromság szellemében fordítanak (mint pl. a Róma 9:5), akkor nem veszik figyelembe a szűkebb és tágabb szövegösszefüggést, az egész Bibliát. És ezzel rátapintottam a következő érvelési módszerre, melyet persze csalfa módon ránk akasztanak, hogy sok esetben kiragadnak a szövegkörnyezetéből egyes részeket (ilyen pl. a János 10:30).


Tehát még mindig várom a János 17:3-ra és az 1Kor 8:6-ra kiírt kérdéseimet. Ha nem tudsz a háromsággal összeegyeztethető választ adni rájuk, akkor nagyon őszintén el kéne gondolkozni azon, hogy miért is támadod Jehova Tanúit azzal, hogy elutasítják ezt a nem keresztényi dogmát.

2014. júl. 22. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 69/193 anonim ***** válasza:
11%

"Itt már világosan látnod kéne azt, hogy két különböző illető (Isten és Jézus) nem állíthatja magáról ugyanazt, ha csak nem mind kettőjük egy és ugyanaz a személy."


Na, álljunk csak meg egy szóra drága kérdező! Te tisztában vagy azzal, hogy mit kritizálsz??? Nem-e a athanaszioszi hitvallást vallod-é, mikor a Tanúkat bírálod, mert hogy ezt vallják ???

Ha észrevetted, én a pontosság kedvéért leírtam az 5-ös válaszban a háromság KÜLÖNBÖZŐ meghatározásait, persze ezért is kaptam a képembe, mert mit képzelek én, hogy az Érveljünk könyvből másolok be valamit. Az persze az illetőt cseppet sem érdekelte, hogy pontosak voltak a meghatározások, melyek híven tükrözik, hogy nemcsak a bizonyítékokban, hanem magában a háromság magyarázatában sem értenek egyet annak védelmezői.


És most a te szöveged szerint: mindketten "egy és ugyanaz a személy". No akkor hogy is van ez? Nem gondolod, hogy neked kellett volna kérdező megadni a hited szerinti meghatározást a háromságról?


"A 4. századi Nikaia–konstantinápolyi hitvallás kihirdetésétől kezdve rendszerint az „Egy Isten, három személy” kifejezést értik Szentháromság alatt ..." (Wikipédia)


Tehát azt állítod, hogy "két különböző illető (Isten és Jézus) nem állíthatja magáról ugyanazt", csak ha "mind kettőjük egy és ugyanaz a személy"??

Ezen észjárás szerint ha két ember azt állítja magáról, hogy kőművesek, akkor nekik egy személyt kell alkotniuk?

2014. júl. 22. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 70/193 anonim ***** válasza:
11%

Kedves Volarex! Miből gondolod, de legfőképpen mivel bizonyítod, hogy pontatlan a János 14:10 az Új világ fordításban? (Tehát akkor "szerepel" a te fordításaidban ez a versidézet, vagy csak nem csiklandozza a te füleidet a fogalmazása, mert NEM MINDEGY a te megfogalmazásod?!)


Csak azért kérdezem, mert én viszont tudom bizonyítani, hogy az Úv. fordítás pontos, méghozzá a Károlidból:


(János 17:21) "Hogy mindnyájan egyek legyenek; amint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem."


Ezen versek szóhasználatban és gondolatban mind megegyeznek a János 10:30-al, melyet rengetegszer használtok KIRAGADVA a háromság mellett. Pedig hát a 17:21-ben Jézus egyértelművé tette, hogyan érti az "egységet". Egyébként az itt használt görög szó (hen) található meg az 1Kor 3:5-8-ban is:


"Hát kicsoda Pál és kicsoda Apollós? Csak szolgák, kik által hívőkké lettetek, és pedig amint kinek-kinek az Úr adta. 6 Én plántáltam, Apollós öntözött; de az Isten adja vala a növekedést. 7 Azért sem aki plántál, nem valami, sem aki öntöz; hanem a növekedést adó Isten. 8 A plántáló pedig és az öntöző egyek ..."


Látod? Ugyanezt a szót használta Jézus az Atyjával való kapcsolatára, és ugyanezt írja a Biblia a János 17:21-ben is!

2014. júl. 22. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!