Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » Túlerőltettem magam? (lent)

Túlerőltettem magam? (lent)

Figyelt kérdés

Voltam most futni délután bő egy órát.


Amikor végeztem éreztem, hogy kezd kijönni egy vízhólyag a talpamon. Fájnak a felső combjaim és kicsit a derekam is.


Teljesítményt tekintve megadtam a gépnek az adataim, és kb 600 kcal ment le a számítása szerint kb 1 óra alatt.



máj. 26. 21:14
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Szoktál futni? Vagy most futottál régóta először?
máj. 26. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Mozogni szoktam. Cardio, HIIT, LIIT, biciklizés, hosszú séták.


Futni viszont pont tényleg nem.

máj. 26. 21:40
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Akkor megvan a válasz a kérdésedre.

Én az elmúlt években csak súlyzókkal és gépekkel dolgoztam a konditeremben, le se tojtam a kardiót, mert egy barom vagyok. Amikor a koronavírus miatt bezárták a konditermeket, akkor eldöntöttem, hogy ezen változtatok, ha már itthon kell edzenem, úgyhogy mindjárt a zárás után felvettem egy tornacipőm és elmentem lefutni egy 8 km-es szakaszt. Meglepetésemre simán ment is 45 perc alatt. Jól is éreztem magam tőle. Másnapra úgy begyulladt a bokaizületem, hogy egy hónapig szenvedtem vele. Szimplán azért, mert a cipőm egy szutyok volt, és egyszerűen a testen nem volt hozzászokva az aszfalton történő futó mozgásformához.

Szóval ne lepődj meg, te még valószínűleg olcsón megúsztad. A vízhólyag majd elmúlik. A combodat és a derekadat pihentesd, és ha már elhanyagolható a fájdalom, akkor kezdd el intenzíven nyújtani. A terhelés fokozatos legyen, fokozatosan szoktasd magad hozzá a futópadozáshoz, előtte mindig alaposan melegíts be. Ja és válassz jó cipőt, mert különben ráfázol.

máj. 26. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Kezdésnek az 1 óra futás sok. Bármikor letekerek 100 km-t, de ha hónapok óta nem futottam, akkor 5 km-rel kezdek és bele szoktam sétálni.
máj. 26. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Már nem annyira fáj.


Mehet akkor pár nyújtás mostmár, igaz?

máj. 26. 22:00
 6/8 anonim ***** válasza:
Csak melegített izmot szabad statikusan, kitartva nyújtani. Ha be tudod melegíteni úgy combodat, hogy közben nem érzel fájdalmat, akkor szerintem nyújthatod. Akkor nem szabad nyújtani egy izmot, ha valahol gyulladás van, mert akkor csak fokozhatod a problémát. Ha nem érzed már komolynak a fájdalmat, és tényleg nem fáj a melegítés, akkor nyújthatod. Először csak lightosan. Aztán ha másnapra nem lesz rosszabb, akkor mehet neki a stretching rendesen.
máj. 26. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Most a bemelegítést úgy érted, hogy melegítsek be mintha edzeni kezdenék?
máj. 26. 22:31
 8/8 anonim ***** válasza:

Igen, melegítsd be azokat az izmaidat, amiket nyújtani fogsz. Nem mondod, hogy eddig melegítetlen izmokat nyújtottál statikusan!

A nyújtás ugyanakkora megterhelést jelent az izomzatnak, mint az erősítés, ezért stretching előtt ugyanúgy be kell melegíteni, mintha súlyzózásra készülnél.

máj. 26. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!