Kezdőoldal » Ételek, italok » Sütés, főzés » Van 1 kg felolvasztott meggyem...

Van 1 kg felolvasztott meggyem. Milyen sütit csináljak belőle, amit nem lehet elrontani? (amatőr vagyok)

Figyelt kérdés

2 napja ott van a hűtőben, mert kivettem a fagyasztóból és valamit kéne vele kezdeni, nehogy megromoljon. Valami egyszerű receptet mondhatnátok, 19 lány vagyok.

Köszi!


2012. jún. 23. 17:13
 1/7 anonim ***** válasza:

Meggyes kakaós lepény.

ha egy kiló meggyed van, akkor másfélszeres adagot csinálj, mert az egy nagy tepsi és elbír egy kiló magozott meggyet.

az alap, szóval ezt kell másfélszeres adagban szamolni-

25 deka liszt, 25 deka cukor, 2,5 deci tej, 10 deka vaj/margarin, vagy 5 deka zsír,vagy 1 deci olaj, 1 tojás, 1 sütőpor, 4 deka keserű kakaópor.

a zsiradékot kikeverjük a cukorral és a tojással, hozzáadjuk apránként a tejet, a sütőporos lisztet, végül a kakaót.

sütőpapíros tepsibe öntjük a masszát, majd a tetejére szórjuk a kimagozott meggyet.

forró sütőbe toljuk, először 5 percig erős lángon majd egy kicsit mérsékelve még kb 35 percig sütjük.

tűpróba, de mégjobb a villapróba, az biztosabb, hogy belül is átsült-e.

ha kihűlt porcukrozva kockákra vágjuk. nmagyon finom egyszerű süti.

2012. jún. 23. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Én pont tegnap, és a párom rendelésére ma is ezt sütöttem. MEGGYES BÖGRÉS: 2 pohár liszt,1 csom. sütőpor, 1 pohár cukor, 1 pohár tej, 0,5 pohár olaj, 1 tojás. Ezt összekevered, és beleöntöd az előre kiolajozott, és zsemlemorzsával megszórt tepsibe. A tetejére szórod, a lisztben megforgatott meggyet. 180 fokos előmelegített sütőben tűpróbáig sütöd. / 30-35 perc/

A meggyet tedd egy zárható tetejű műanyag dobozba, arra szórjál egy kis lisztet, és rázd össze. Ez azért kell, hogy ne süllyedjen le a tésztában a meggy.

Ha kész, porcukorral megszórod. Nagyon finom, egyszerű, és pillanatok alatt kész.

2012. jún. 23. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza: