Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Sport, mozgás » Testépítés » Hogy csináljak fekvőtámaszt...

Hogy csináljak fekvőtámaszt hogy inkább az izomnövekedést serkentse?

Figyelt kérdés
máj. 4. 10:21
 1/5 anonim ***** válasza:
91%
szabályosan
máj. 4. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Most ez mit jelent?

A fekvőtámasz (szélességtől függően) remekül erősíti a mellizmodat és a tricepszedet. Főleg ezen két izomcsoport edzésére "találták fel", de a szabályos fekvőtámasz végrehajtásába közvetetten olyan izmok is bekapcsolódnak, mint a has, a comb, az alkar, és főleg a váll. Leegyszerűsített leírás volt ez részemről, de dióhéjjban ennyit érdemes tudnod. Ha mind a fekvőtámaszozzással, mind más egyéb edzéstervedben szereplő gyakorlattal megfelelően stimulálod az izmaidat, akkor azok erősödni és növekedni fognak, ha a bevitt táplálékkal ennek a folyamatnak biztosítod a lehetőségeit. Ezért fontos az, hogy a jó edzésterv mellé megtervezett étrend is társuljon.

Csináld lassan a fekvőtámaszt, ne pörgesd, ha nem a "kardiózás" a cél. Végrehajtása közben koncentrálj a melledre és a tricepszedre, próbáld meg ezt a két izomcsoportot izolálni.

máj. 4. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Ahhoz, hogy jelentősebb izomnövekedés történjen, szükséges a megfelelő táplálkozás is. A fekvőtől, inkább sportos testalkatod lesz a gyakorlat komplexítása miatt. Ugyanis a tested jelentős részét megdolgozza.

Ahhoz hogy a lehető legjobb arányosságot elérd érdemes többféle fekvőt csinálnod. Én rendszerint 3 félét szoktam csinálni: Széles tartásút, váll szélességűt és a gyémánt/háromszög tartású(amikor a jobb és bal kezed hüvelyk és mutatóujjad ujjbegyét összeérintve hajton végre a feladatot).


Nagyon fontos, hogy mikor már jól megdolgoztad magad, a gyakorlatok után mindíg nyújts legalább 5-10 percet! Ez segíti az izomfejlődést és nem kötnek be az izmaid sem. Nap közben is nyújtogasd azt a rész, ahol még érzed a fekvőket. Délután/este újabb gyakorlat és nyújtás.


Hasznos tanácsok:

-reggeli edzést mindig egy bemelegítő futással kezdd!(segíti a végtagok vér és oxigén ellátását és segít kiüríteni a gpndolataidat)

-mindig egy edzésterv szerint haladj(a túledzés elkerülése érdekében)

-táplálkozz rend szerint(lehetőleg reggel cukrosabb ételeket, ezek segítenek az edzésed alatti energia pótlásában, este pedig könnyebb ételek fogyasztás, ugyan is már a szervezeted le lesz kötve a tested regenerálásával, ne adj neki plusz feladatot az ételekkel is)

-kerüld a túlzott alkoholfogyasztást és az erős szeszeket(ha úgy van kedved igyál meg edzés után egy sört, rengeteg vitamin és ásványi anyag van benne, de csak a kevesebb néha több elvet szem előtt tartva)

-izomláz esetén is dolgozz, de csak keveset, hogy ne kössenek meg túlságosan az izmok.

-hétvégén pihenj és szórakozz, hogy jókedvvel kezdhesd a következő heted!

máj. 4. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Miért alapból mit csinál a fekvőtámasz?
máj. 4. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 pbarni válasza:

Gumiszalaggal lehet növelni a nehézséget:

https://www.youtube.com/watch?v=Hzhyjhq9tQo

máj. 5. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!