Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Sport, mozgás » Testépítés » Ha szerzek magamnak 1kg izmot...

Ha szerzek magamnak 1kg izmot kondival, akkor az az 1kg izom mit takar? Hány kg-ot fogok elbírni azzal az 1kg izommal?

Figyelt kérdés
jún. 8. 17:29
1 2
 11/18 freddy101 ***** válasza:

#10


Nyilvánvalóan igazad van abban, hogy testsúlyfüggőek a dolgok, de ezen a fórumon nem volt kedvem mindenféle bonyolult képlet elemzésébe belemenni (a Wilks-pontokat éppen ennek finomítására találták ki). Rippetoenál annyit csúsztattam, hogy emlékeim szerint ő ezeket az adatokat egy 200 fontnyi (kb. 90 kilós) testtömegű emberre normálta le. De attól még átlagban jó irányadók ezek az értékek, és hazugság lett volna azt állítanom, hogy akaraterővel mindenki elérheti a 2x testsúly fekvenyomást, 3x testsúly felhúzást, stb., mert ezek azért kivételes értékek.

A jó felhúzáshoz szerintem nem kell extrém izmosnak lenni, viszont az én szememben a testsúly négyszeresét húzó emberek már mindenképpen doppinggyanúsak, de nem az én tisztségem azzal foglalkozni, hogy ki mit használ, csak jobb az, ha az ember kritikusan nézi a dolgokat. Ugyanez a bajom a youtuber-gyerekekkel, hogy igazából nem látom, milyen "háttérmunkát" végeznek, ezért nem tartom reálisan kiértékelhetőnek az eredményeiket.


Engem személy szerint "csúcsra járatva" igazából a fekvenyomás érdekel, arról tudok bővebben nyilatkozni. Nagyon sok erős sportolóval találkoztam, de nem ismertem egy olyat se személyesen, aki biztosan naturál volt, és elérte a testsúly kétszeresét fekvenyomásban. Jómagam becsléseim szerint hosszú ideje feknyomásban a testsúly 1,75-1,8-szorosánál lehetek (maxot nem nyomtam, csak a munkasorozatokból következtetek), de innen már piszok nehéz továbblépni (bár ehhez az is hozzájárul, hogy más sportok jobban érdekelnek). Nem teljesen mission impossible, de ha valaha elérem a 2x testsúlyt fekve, akkor lehet, hogy én magam fogok meglepődni (és sajnos annyira fiatal se vagyok már, ami tovább rontja az esélyeimet).


Mindenesetre kívánom, hogy érd el a 3x testsúly felhúzást (és persze minden értéket, amit fent leírtam).

jún. 9. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
Köszi, sok mindenben igazat adok, de szerintem sokkal többet el lehet érni, mint azt gondolná sok ember. Rengeteg ember van, aki testsúly*4-es felhúzás max-al rendelkezik és nem doppingol, ebbe biztos vagyok. Az ipf-nél szerintem kevesen doppingolnak. Azért hangzik soknak ezek a számok, sokaknak, mert ez erőemelés, nem testépítés, meg "én erős vagyok, elbírom" dolog. Ebből nem lehet megélni, mert persze a legjobb sport nem érdekel senkit, meg direkt eldugják. Kevesen vannak, akik Magyarországon ezt olyan szinten űzik, hogy ennek élnek. Úgy sokkal többet lehet elérni.
jún. 11. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:

Ja, és ebben nem értek egyet, hogy a felhúzáshoz ne kéne olyan izmosnak lenni. A leginkább teljes testes gyakorlat, ott igazán nagy súlyokat izmos test, főleg hátsó lánc nélkül nem fogsz megmozgatni. Csak itt jön be, hogy mi számít igazán nagy súlynak? Mert 200 kg nem az, legfeljebb, 60 kg vagy az alatti testsúllyal, ez egy belépő szint inkább a komoly felhúzók közé. 270 kg-tól kezdődik az igazán komoly naturál szint. Szerintem te is azért mondod ezt, mert láttál pár vékonyabb srácot nagy súllyal felhúzni. Persze számít a genetika, adottságok és lehet ránézésre valaki nem annyira izmos. De csak, hogy visszatérjünk kicsit a kérdés témájához, az is biztos, hogy ha én rajtam lenne +10 kg izom, akkor nem 240 kg-ig merném fellőni a hosszútávú céljaimat felhúzásba, hanem 300 környékére. És azt mondtam, hogy nyilván nem egy 90 kg-s ember fog testsúly*4-et húzni, de egyébként az is teljesíthető szerintem naturálon, hanem 80 kg alattiak főleg.


Egyékbént neked is sok sikert, hogy elérd a céljaidat! :)

jún. 11. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 freddy101 ***** válasza:

12-13#


A felhúzáshoz nem a "strandizmokat" (mell, bicepsz) használja az ember, erre céloztam.

Csak a végére egy példa: ismertem egy figurát, komolyan erőemelt. 105 kilós testsúllyal kb. 305 volt neki a felhúzása. Magas, szikár, jó felépítésű volt. Sovány volt, nem olyan dagadt, mint sok nehézsúlyú. Tehát igazi atletikus típus (és szó szerint az éjszaka réme). De a versenyeken, ahol a fenti erőszintet hozta, tele volt, mint hatos (és ez hótziher).

Nehéz elképzelni, hogy egy 75 kilós ember ugyanannyit húzzon naturálban, mint ez a csávó (mert ez kb. a testsúlya négyszerese). De persze minden lehet, csak én azért szkeptikusabb vagyok (meg az idősebb kor kihozza a rosszindulatot/gyanakvást az emberben).

Ahogy mondani szokták: ahol lehet csalni, ott fognak is csalni.

Ha ezt a videót még nem láttad, érdemes megnézni (azért linkeltem be, mert van benne szó a doppingról is, de sajnos felhúzásról pont nincs benne szó):


https://www.youtube.com/watch?v=fi_-11PR0U0


Köszi, minden jót, és kellemes edzést kívánok.

jún. 11. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 freddy101 ***** válasza:

12-13#


Közben jutott eszembe, hogy van ez a cikk, és ebben konkrét (nyilván elméleti) adatok vannak arra vonatkozóan, hogy meddig juthat egy 75 kilós naturál:


[link]


Itt arra jutnak, hogy átlagban az abszolút határ kb. 187,5 kg guggolás, 142,5 kg fekvenyomás, 225 kg felhúzás, 86 kg military press. Sajnos ez tudtommal csak spanyolul van meg a neten, de talán ez volt a legérdekesebb elemzés, amit a naturál határokkal kapcsolatban olvastam.

jún. 11. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

A genetika a legfontosabb, az élsport elsősorban erről szól. Én ahova járok edzeni, most nyílt erőemelő terem, Strength Factory, 280 kg-s felhúzás született már 90 valamennyi kg testsúllyal, úgy, hogy se az erőemelésben nem kiemelkedő genetika az illető, ő is ezt mondja magáról, de azon belül se a felhúzásban. Ő az évek belefektetett minőségi és mennyiségi munkájával, a mindsetjével igazán kiemelkedő, de ebbe is biztos van még jobb, ahogy általában, mindig találsz még a 2,30, 2,50-es embernél is magasabbat stb.. Lifetime natty. Rengeteg tényező van, ritka, hogy az összes egyszerre összeálljon valakinél, ha 1-2 jól összeállt és a többi rendbe van, az már nagyon jó eredményeket tud hozni. Nekem elég jó az adottságom felhúzáshoz, minden máshoz rossz, így kerültem valahogy egyensúlyba :D. De nem jelenti azt, hogy ha nem lenne még hosszabb a karom és rövidebb a combcsontom, nem lennék rögtön jobb. Ott a csontozat, az ízületek, az idegrendszeri hatékonyság. Nem árt időben elkezdeni, hogy elég óra gyakorlás álljon mögötted.


Ezt látni fogod valószínűleg a gyakorlaton, amikor valakinél szinte minden tényező közel van a tökéleteshez, de ő se tökéletes, jobb mindig van. A tavalyi OB-n volt egy srác, ena.pl_-ként van fent instán, testsúly*4,22-t húzott fel, de ez más dimenzió, ahogy ő csinálja. Ezt látod a végrehajtáson, hogy ő nem a doppingtól ilyen erős. Biztos vagyok benne, hogy naturál. Ez még nem akkora izomtömeg, amit ne lehetne naturálként elérni, nem a bodybuilder fizikum. Az ilyen cikkek alullövik azt is. Ismerek 1,75-nél még alacsonyabb embert, aki 87 kg, közel 10%-os testzsírral, nem 75 kg, mint a cikk írja. A tehetség pedig olyan, hogy utat tör magának, ha te nagyon jól tudsz izmosodni, nem kell még csak tökéletesen se edzeni, hogy mégis magasan leverd az átlagembert és saját magadhoz képest is, talán még könnyebben is kihozol egy jó szintet, mint más magához képest, ha a súlyemelésre születtél, még lehet az se baj, hogy nem edzel óvodáskorod óta erre, csak 20 felett kezdted, mert ki fog jönni (úgy, mint az említett srác is később kezdte). De látszik, hogy én, a semmi izomtömegemmel vagyok magasság-105 körül testsúlyban, és nekem sincs 15%-os a tzs-m, szóval izomtömegre is bőven több érhető el. A nagyon jó felhúzó genetika ott lesz 75 kg-ra, ha valaki 1,62 magas, de olyan hosszú karokkal, mint egy 1,85-1,90-es embernek, brutál erős core izomzattal, csípőextensorokkal, olyan térd, boka és csípőízületekkel és sorolhatnám tovább. Van, aki csomó tekintetben egy jó szumó húzó lenne, de elcsúszik ott, hogy nem alkalmas rá a medence felépítése. 225 kg pont az a súly, amit sorba húznak meg naturál 75 kg-s vékonyabb magyar gyerekek. Nagyjából a 300 az, ami világszinten is kiemelkedő lenne, ha minden jó genetikájú ember ezzel foglalkozna, akár pénzelné az állam is ezért, hogy csak eddzen, aludjon, kajáljon, mint a svédeknél meg néhány helyen megy hasonló, ha jól tudom.

jún. 13. 05:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 freddy101 ***** válasza:

#16


Köszönöm szépen, érdekes dolgokat írtál. Minden jót kívánok!

jún. 13. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim válasza:
Szerintem inkább agyra gyúrjál, akkor nem kérdezel ilyen hülyeségeket;)
jún. 15. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!