Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Sport, mozgás » Testépítés » Mennyi fehérjét kéne bevinnem?

Mennyi fehérjét kéne bevinnem?

Figyelt kérdés

Tudom, internet a barátom, viszont szinte minden oldalon más-más információt találni ezzel kapcsolatban. 75kg vagyok, napi 200g fehérjét viszek be természetes úton, táplálék kiegeszítők használata nélkül tömegelés alatt. Nem tudom, hogy ez a mennyiség egészséges-e? Vagy egyáltalán változtassak-e rajta?


+Kérdés

Kicsit el is kezdtem bezsírosodni, úgyhogy az is érdekelne, hogy szálkásítás alatt mi lenne a súlyomhoz megfelelő fehérje mennyiség, hogy minél kevesebb izomtömeget veszítsek? Ugyanúgy 200g-ra gondoltam, természetesen kalória deficittel. Diétánál ez a mennyiség sok, kevés, vagy éppen megfelelő?


Előre is köszi a válaszokat💪



dec. 3. 23:15
 1/4 anonim ***** válasza:
88%

2 g/tskg fölé nem érdemes menni, mert ha nem kimagaslóan egyedi az anyagcseréd, akkor nem fog hasznosulni. Célszerű az 1,5 és 1,8 g/tskg között maradni, de ha stabilan megvan a napi 1,2 g/tskg, akkor már valószínű, hogy nem a fehérjén fog múlni a fejlődésed.

A fehérjebevitelen egyébként nem kell változtatni se kalóriadeficitben, se kalóriatöbbletben. A szénhidráttal kell játszani.

dec. 3. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
1,2-1,8g/tskg. Több nem kell.
dec. 4. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

De ti a fehérjébe mindent beleszámoltok? A rizsben, zabban, zöldségben lévő fehérjéket is? Mert én külön nézem csakis az állati fehérjéket és csak azokat számolom. Hiszen az állati fehérjék rendelkeznek teljes aminosav profillal. (Az állati fehérjébe nyilván nem csak a hús, hanem a tejtermékek is beletartoznak, a fehérjeporok is.)


Szóval csakis állati fehérjét számítva (a rizsben lévő fehérjét nem mérem bele a fehérje fogyasztásomba) én napi olyan 140-160 g állati fehérjét eszem, illetve edzésnapokon ez inkább olyan 200 g az edzés utáni turmix miatt. Ez mellé vagyok jelenleg 85 kg, tehát most olyan 1,6-2 g/tstkg fehérje megy. Ha a növényi fehérjét is beleszámolnám akkor több lenne, de az az izom növekedés szempontjából nem fontos.

dec. 4. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Ez krva sok, tönkreteszi a vesét
dec. 8. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2022, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!