Kezdőoldal » Sport, mozgás » Testépítés » Én egy lelkes amatőr vagyok...

Én egy lelkes amatőr vagyok és szeretnék elkezdeni változtatni a külsőmön. Ki néztem magamnak egy helyet de nem tudom hogy hogy indítsak. Hogy kezdjem el?

Figyelt kérdés
Van 4 alkalmas bérlet 2500-ért és van 8 alkalmas 4500-ért. Ha megveszem a havi 8 alkalmasat az heti 2 alkalom. Nem lesz az nekem túl megterhelő? Végülis még amatőr vagyok. Vagy elég lesz kezdésnek a heti 1 is? A súlyom 64 kg és körülbelül 185-190 cm magas vagyok.

2013. nov. 14. 14:36
1 2
 1/12 dirtboy ***** válasza:
a heti 2 az igazából még kevés is mert szerény véleményem szerint minimum 3 napossal kéne indítani és maximum 5 napos osztottal folytatni a későbbiekben.
2013. nov. 14. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Vedd meg a nyolcalkalmas bérletet, és járj le akkor heti kétszer! Nem kell félni, mert nem lesz túl megterhelő, első körben ugyanis teljes testes edzéseket kell végezni, vagyis minden alkalommal leedzel minden nagyobb izmot, így egyenként nézve nem éri őket túl nagy sokk.

A két edzésnap legyen minél távolabb egymástól, a legjobb a hétfő és péntek lenne (feltéve, hogy hétvégén pihensz, nem pedig bulizol).

Én a következő gyakorlatokat csinálnám;


1. Bemelegítés: 5-10 perc szobabiciklizés + gimnasztikai gyakorlatok

2. Comb: 3x10 Guggolás

3. Törzs: 3x10 Felhúzás

4. Hát: 3x10 Csigán lehúzás mellkashoz széles fogással

5. Mell: 3x10 Fekvenyomás

6. Váll: 3x10 Oldalemelés

7. Vádli: 3x20 Álló vádligépezés

8. Has: 3xamennyi megy: Hasprés

9. Nyújtás


Szerintem az első hónapban még nem fontos külön edzeni karra, mert a bicepsz és az alkar kap terhelést a lehúzásnál, a tricepsz meg a fekvenyomásnál.


A következő hónapban aztán vegyél rendes bérletet és járj le heti háromszor, hétfőn, szerdán és pénteken. Ekkor már a váll és a vádli közé beilleszthetsz egy tricepsz gyakorlatot (tolódzkodás feltámasztott lábbal) és egy bicepsz gyakorlatot (bicepszhajlítás állva egyenes rúddal).