Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Sport, mozgás » Testépítés » Combomat akarom felhozni,...

Combomat akarom felhozni, milyen stratégia lehet a legjobb erre?

Figyelt kérdés

Vékonynak érzem a combom, genetikailag vékonyabb ábakkal áldott (vert) meg a sors, és mind combban mind vádliban úgy érzem el vagyok maradva a többitől.


Kezdetektől edzek lábra, sosem hagyom ki a lábedzést, sőt különösen nagy figyelmet fordítok rá, hogy minél jobban elpusztítsam a lábaimat edzéskor.


A vádli egy külön misét megérne, mert rettenetes izom, nagyon makacs, nehezen nő, nagyon kegyetlenül tud égni de rohadt hamar regenerálódik. Majdnem minden edzésen tudnám edzeni, szoktam is. Egy nap alatt regenerálódik, nekem úgy tűnik.


A comb a kritikusabb, oda kell a nagy tömeg.

Guggolok mindig + lábtoló + lábnyújtás + lábhajlítás.

A kitörésre sokszor már nincs is energiám, mert kivagyok ezek után.

Ha jó a derekam, akkor még egy merev lábas felhúzást teszek a végére.


Nem vagyok erős láb terén. Összvissz' egy éve edzek rendszeresen.


83kg vagyok és 181cm magas.

Ennek ellenére 60kg-al szoktam guggolni. Menne 70-80kg is de az már nem combból menne ki, hanem hátból/derékból is, és ezt nem akarom, mert akkor a comb megint lemarad.


+ ha túl nagy a súly, és besegít a derék, akkor bizony a lábedzés végére már van némi derékfájdalom, néha nem tudom eldönteni, hogy ez gerinc/ízületi enyhe sérv szerű fájdalom miatt van, vagy csak az ottani izomrostok kaptak sokat és izomfájdalom.

Minden esetre zavaró, és nyilván a túl nagy súly miatti szabálytalanabb kivitelezés okozza, fenékbelibbenés a holtponton vagy ilyesmi.


Mi lenne a jobb módszer, ti mit tartotok leghatékonyabb láb-tömegnövelő módszernek?

Guggoljak csak kisebb súllyal nagyobb ismétlésszámmal szabályosan pl. 15-20 ismétlést 4 sorozatban, vagy kezdjem kis súllyal ,magas ismétléssel, és menjek fel a súlyon növelve lassan kb. ilyen max ismétléssel hogy: 20,12,8,6 vagy valami ilyesmi?

Esetleg más felosztás, más ismétlés, más nagy/kis súly elosztás?


kb az 50kg-ba tudok beleguggolni 18-20-at szabályosan.

Beleguggolok én 90-100-ba is egyet kettőt, de sok értelmét nem látom, nem dolgoztatja meg a combom eléggé.


Övet sosem használok, engem zavar és értelmét sem látom, a derekam nem védi, a hasfalam meg még bírja, ezek nem nagy súlyok hozzá.


Minden építő ötletet és kritikát szívesen fogadok!


Köszönöm!



2014. aug. 25. 10:52
 1/8 anonim ***** válasza:
Mindig láb nappal kezdd a hetet! Mellsõ guggolás? próbáltad már? Lábtoló gép mehet nagy súllyal az biztos nem bántja a derekad. Heti egy láb elég ha natural vagy.
2014. aug. 25. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Mindig láb nappal kezdem a hetet.

Mellső guggolást néha csinálok, de nem állandó része az edzésemnek. Még belevegyem, vagy cserélgessem valamelyik gyakorlattal hetenként? Inkább elülső combizmokra hat ha jól gondolom, én úgy éreztem.


Lábtoló gép megy nagy súllyal, nem bántja a derekam, kivéve ha elcsesztem a dolgot előtte már a guggolással, akkor ott is érzékenyebb már.

Érdekes amúgy, mert ha pl. várnék 15-20 percet akkor már rendeződne derekam és szinte teljesen elmúlna a fájdalom. Ezért nem tudom eldönteni, hogy valójában pontosan mi okozza.


Heti egy láb elég szokott lenni, ha rendesen elpusztítom a lábam edzésen, akkor még 3 nap után is van néha izomláz is.


Sajnos a combhajlítóhoz izoláló gyakorlatként csak egy egylábas álló combhajlító gép van a teremben, ami annyira nem jó, de a semminél több. Egy fekvő combhajlító jobb lenne, kétlábas. Merev lábas felhúzással kompenzálom ennek a gépnek a hiányát, de azért hiányzik így is.. :S


Kösz a tanácsokat, jöhet még.

Beszéljünk róla, akinek van tapasztalata, esetleg hasonlóan vékony a lába genetikailag.

2014. aug. 25. 13:13
 3/8 anonim ***** válasza:
Az öv meg kötelezõ guggolásnál, én 100 kg fölött már használom, és sokat segít, nagy súlynál két övet is használok, de ha pl nagyon elõredõlsz gyakorlat közben, attól is fájhat a derekad! Egy biztos, ha nincs jó étrend, akkor nem fog fejlõdni a láb, de szerintem a fõ gond az lesz hogy pici súlyokat használsz.
2014. aug. 25. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Lehet, hogy a cipőmmel van a gond. A bokám nem olyan merev, szóval nem gond az, hogy leguggoláskor nincs a sarkam alatt pl. pici tárcsa, de lehet segítene, nem tudom, annyira nem tetszett soha mikor láttam, hogy valaki azon áll, nekem az bizonytalannak meg balesetveszélyesnek tűnik.

Guggoló cipőt kéne vennem talán, aminek magasabb a sarok része, mert most sima talpú cipőm van.


Vigyázok rá, hogy homorú de legalább is végig egyenes legyen a hátam. Az előredőlés lehetséges, és lehet már az is elég, hogy fájjon a derekam.


Sajnos nagyobb súllyal csak kevés ismétléssel megy a guggolás.

Te hány sorozatot guggolsz és hány ismétléssel stb?

2014. aug. 25. 13:59
 5/8 anonim ***** válasza:
Szia! Szerintem guggolásnál pici súlyokat használsz. Én úgy szoktam, hogy 3-4 sorozatot nyomok nagy súlyokkal 6-8 ismétlés, majd kicsi súllyal, viszonylag gyorsan 20-at.
2014. aug. 25. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Mekkora súlyt kellene használnom?

Mondjuk ez sok mindentől függ tudom, főleg edzettségtől, de ha valamit segít akkor 83kg vagyok és 180-181cm magas.


Nekem a 6-8 ismétlés szerintem 70 kilóval menne csak kb.

Nyilván akkor nekem az jelenti a nagy súlyt.


Akkor először bele kéne abba guggolni 3-4 sorozatot 6-8 ismétléssel, majd a végén visszamenni mondjuk 60 kilóra és abba sokat. Megpróbálom majd. Köszi!

2014. aug. 25. 21:10
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

ilyen derékkal ez eléggé kínlódás szagú dolog.

amúgy ha ettől jön ki a fájdalom akkor eléggé valószínű,hogy a hosszirányú gerinc préselés ami megviseli az alsó szakaszt.

kezd a lábnapot 4 sorozat hiperhajlítással,hogy bemelegedett törzzsel kezd az edzést.

utánanézhetnél és megtanulhatnád a kettlebellesek törzs stabilizálását,felső ponton feszítést,hogy óvd a törzsed gyakorlat közben.

és végezd az edzés végén ezeket a gyakorlatokat,hogy megnyújtsd a gerinced,távolítsd a csigolyákat,így csökkentve a fájdalmat-

[link]

[link]

guggolásra meg.

sarok alátét nélkül,minél teljesebb mozgástartomány,vagyis guggolj le teljesen,5 sorozat félpiramis 8-10 kilós növeléssel/széria,ismétlésszám 15,12,10,8,6.

2014. aug. 25. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Attól tartok a derekam/alsó hátizmom erősítésére na és persze nyújtásába kell több energiát fektetnem.

Sok hiperhajlítás meg sok nyújtás, fokozatos terhelés edzésen.

Megfigyeltem, hogy bár erősnek erős vagyok hátból, 120-130 kilóval megy a felhúzás, nem óriási súly de annyira nem is kicsi, 8-10 felhúzás megy vele.

Ennek ellenére mégis úgy érzem gyenge a derekam, és a guggolásnál ezért érzem is.

Nem hiszem, hogy gerincprobléma. Nem szúr és ha pihenek 10-20 percet edzés közben (értsd mást csinálok, pl. vállazok) akkor totálisan elmúlik. Hajoldozások vagy akármilyen mozgás hatására nincs fájdalom, se tompa se szúró. Az izom fájdalmát érzem szerintem, és max a tartás hiánya miatt ideglenesen a gerinc is kap és lehet az is fáj, de baja nincs, mert akkor a fájdalom tartós lenne, de sosem az.


Megpróbálok hiperhajlításokal erősíteni a hátam alsó részére, meg többet nyújtani, aztán meglátjuk. :)

2014. aug. 27. 19:33

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!