Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Sport, mozgás » Testépítés » Milyen edzéstervet követtek,...

Milyen edzéstervet követtek, illetve mi volt az a stratégia ami meghozta az áttörést?

Figyelt kérdés
Mivel lehetne a legjobban fejlődni? Ismétlésszámok, gyakorlatok, felosztások.
jún. 23. 12:53
 1/9 anonim ***** válasza:
49%

Azt hiszed, hogy van egy szent grál, egy tökéletes edzésterv? Azt hiszed, hogy van tökéletes ismétlésszám, tökéletes gyakorlatsor, tökéletes felosztás, amihez ha mindenki tartana magát, akkor minden konditerembe járó izomkolosszus lenne pár éven belül? Akkor szerinted miért nem mindenki ezt a tökéletes edzéstervet követni? Miért nem izomkolosszus minden konditerembe járó? Mert nem kokszolnak? Vagy mert nem esznek elég csirkemellet kreatinnal?

Nincsenek olyan általánosságban, mindenkire érvényes receptek, számok, felosztások, tervek, amik alapján kijelenthető, hogy ha ezeknek megfelelsz, akkor tökéletes fogsz fejlődni. Mindenkinek az a tökéletes edzésterv, amit tökéletesen egyénre szab. Kezdd el követni Dorian Yates edzéstervét, kezdd el tartani az ő diétáját, kezdd el szúrni az ő protokolját, mégsem lesz belőled soha Dorian Yates. Miért nem? Azért, mert ezek az ő egyénére, testére, szervezetére, genetikájára, anyagcseréjére, regenerációs szokására, izületrendszerére lettek szabva, ergo te hiába csinálod mindenben ugyanazt, nem fogsz ugyanodja eljutni. Ezért nem lett azóta senki Dorian Yates, pedig mind az edzésterve, mind a diétája, mind a kémiája teljesen transzperesen megtalálható a neten, lehet követni, csak nem vezet sehová. Ami nekem beválik, az neked nem válik be. Ami neked beválik, az nekem nem válik be.

Ha alapvető gondjaid vannak az edzéstervezéssel, akkor keress fel egy jó személyi edzőt, vagy kezdj el informálódni és tudást szerezni tanulmányokban, podcastokban, hogy képes legyél magadnak programozni. Egyébként egy edzésterv akkor a legjobb, ha a súlyt, az intenzitást, és a volument blokkonként variálja okosan, tervszerűen, célnak megfelelően. Ha szerinted egy életen át lehet úgy edzeni, hogy "minden edzésen mindenből 4x10, felülésből 4x20", akkor nincs sok tudásod a témában.

jún. 23. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
65%

Madcow 5x5.

Bármi ami összetett gyakorlatokat tartalmaz és van benne progresszív túlterhelés, működni fog.

jún. 23. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 marlosfield ***** válasza:
43%

Naturál edzésnél érdemes az alapgyakorlatokra fektetni a hangsúlyt és legalább ezeknél érdemes alacsonyabb ismétlésszámokat alkalmazni, tehát itt ajánlott 5-6 ismétlés környékén mozogni. Jó példa erre az 5x5 szisztéma, de lehet akár 4x6 is. Ez az 5-6 ismétlés még az a tartomány általánosságban ahol jól erősödsz és az erő mellett jön a tömeg is.

Egy másik elv amit ajánlok az a piramis. Itt a könnyebb súlytól mész felfelé a nagyokig, ez is műkődök, bár ez szerintem akkor jó, ha elakad az 5x5 például, tehát a sima nagy súly, kevés ismétléses technika.


Izolációs gyakorlatoknál viszont véleményem szerint a 8-12 ismétléses tartomány, ami megfelelőbb, és 3-4 szett/széria.

Izolációnál szerintem mehet kicsit a "pumpálás". Az alaptömeget és az erőt az alapgyakorlatok fogják adni úgyis.


Alapgyakorlatok alatt ezekre gondolok:

Fekvenyomás, guggolás, felhúzás, kétkezes evezés rúddal, kétkezes bicepszhajlítás rúddal, mellről nyomás állva, húzódzkodás, tolódzkodás.

Ha ezeket már csinálod rendszeresen az mindentől jobb. Az is elég lehet, ha heti 3x ezeket csinálod végig, mint egy teljes testes edzést, persze néhány kiegészítés kell (hasgyakorlat, vádligyakorlat).

Erre kell az edzést építeni, mellé nagyon súly, kevés ismétlés (5-6) és 4-6 szett ezekből. Minden más csak körítés.

Szerintem nem kell túlbonyolítani, a legegyszerűbb a legjobb.

jún. 23. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

#1

Nem a szent grált szeretném megtalálni, csak egy felmérés, feltettem egy kérdést ennyi, hátha tanulhatok valamit.

jún. 23. 13:58
 5/9 anonim ***** válasza:

Heti 3x teljes testes.

Vagy heti 3x osztott.

Nekem ezek jöttek be legjobban.

jún. 23. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
59%
Felejtsd el a 4-6 ismétlést kezdőként, 8-12 ismétlésben gondolkodj, akár alapgyakorlatok akár nem. 4-6 ismétlés kezdőként semmiképp nem javasolt, túl nagy a súly, meg sem tudod tanulni h kell normálisan végezni és az agy-izom kapcsolat is sokkal később fog így kialakulni. Később lehet nagy súlyt kevés ismétlést alkalmazni de kezdőként butaság.
jún. 23. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Az volt az attores amikor abbahagytam az ilyesmiken valo gondolkozast meg a tapkieg kiserletezgetest es csak gyurtam meg ettem mint allat
jún. 24. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Ha elég keményen edzel, és nem valami végtelenül elvetemült felosztást alkalmazol (pl. láb-hát, bicepsz-has), akkor elkerülhetetlenül fejlődni fogsz.


Helyes kivitelezés és progresszió. Edzőtermen kívül pedig táplálkozás és alvás. Ha ez megvan, akkor majdnem mindegy, milyen kombinációban és milyen feladatokat végzel.

tegnapelőtt 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Ja, és honnan tudod, hogy megfelelő az edzés és többi dolog? Ha minden alkalommal erősebb vagy(több ismétlés megy ki vagy súlyt tudod növelni), akkor ne változtass semmin, mert jó irányba haladsz.
tegnapelőtt 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2022, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!