Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Sport, mozgás » Testépítés » Kreatin mennyit számít?

Kreatin mennyit számít?

Figyelt kérdés

Heti háromszor edzek, edzés előtt BCAA van és 20g fehérje, edzés után 35g fehérje, szénhidrát és glutamin.


Mellette persze rendesen eszek és van vitamin is.


Kreatin mennyit dobna a teljesítményemen és az izomtömegen?


Köszönöm a válaszokat.



2016. aug. 10. 09:41
 1/10 Cortez70 ***** válasza:
Keveset, van akinek meg semmit. Glutamin nem kell, nem tesz hozzá semmit. És gyors ch sem kell, ha arra értetted a ch-t. Edzés közben kellene bcaa, de az is csak szálkásításkor, mikor kalória mínuszban vagy. Egyébként pénzkidobás.
2016. aug. 10. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

# 1/1

Akkor szerinted egyedül a gyors proteinnek van értelme?

BCAA közvetlenül edzés előtt van, szóval kb. mondhatni "közben" szívódik fel. Ch meg gyors, de az amúgy is elég olcsó tömegeléshez pedig mindenki azt mondta, hogy fontos.

2016. aug. 10. 09:55
 3/10 anonim ***** válasza:
Sosem kell gyors ch, a komplex ugyanúgy visszatölt. Fehérjét edzés után innék, előtte nem. Inkább menjen edzés előtt 1-1.5 órával egy szilárd, teljes értékű étkezés.
2016. aug. 10. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Cortez70 ***** válasza:
Nem kell sosem gyors ch, edzés után sem. Olyankor is inkább összetett ch menjen a proteinhez. Pl zab, pufirizs.
2016. aug. 10. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Akkor azt mondjátok, totál felesleges az összes többi kiegészítő?

Csak a proteinnek van érteleme?

2016. aug. 10. 12:18
 6/10 Cortez70 ***** válasza:
Vitamin, protein (ha nincs meg a napi kb 2g x ttkg fehérjebeviteled szilárd kajából), és 5g kretain naponta. Ennyi. Nem pár aminosavtól leszel izmos.
2016. aug. 10. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 Klanwarrior ***** válasza:
Alapgyakorlatokat tekintve +15kg-ot esetleg, persze még fejlődésben vagyok, szóval nem tudom, hogy mi köszönhető valóban a kreatinnak(5 hetes kúra). Mikor elfogyott a doboz, nagyjából 2 hét alatt kiürültem, minusz 1,5 kiló. Megijedtem, aztán rájöttem, hogy a kreatin miatt van, ennyit hozhatott. Én beálltam azóta 5g/nap-ra.
2016. aug. 10. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

A kreatin (leginkább hatékony a monohidrát) a szedés legelején nálam akkorát dobott az izom frissülésén, hogy kerékpárral olyan helyen mentem fel könnyen folyamatosan, ahol korábban még soha. kreatin nélkül néhány méter után már éreztem, hogy szinte fáradtan fáj az izmom azon az emelkedőn és rövid idő után szinte leestem a bringáról mert nem bírta a lábam azt a folyamatosan nagy terhelést. Az a fájó elnehezült fáradtság érzésem volt.


Ugyanezt a kretin legelső pár napos szedése után meglepő könnyedén végig tekertem és semmi fáradtságot nem éreztem közben, inkább éreztem, hogy könnyedén működik az izmom és van bene folymatosan energia és bírom amit kreatin nélkül egyáltalán nem voltam képes teljesíteni.


Azóta találtam és kitapasztaltam egy másik étrend kiegészítőt, a HMB-t. Annál nincs feltöltési fázis. A bevétel után másfél óra után telítődik a keringásben és utána kb 2 óra alatt a felére csökken a koncentrációja. Vagyis érdemes fél-egy óránként pótolni a napi max. agag eléréséig, nyilván attól függően,. hogy hány óráig tart a tervezett edzés. Pl. én egy kerékár túránál óránként szoktam pótolni.


A kreatin és a HMB hatása összeadódik és jóval könnyebben frissül az izom a hatásukra.


A kreatinnál kb két hónap után érdemes pihenőt tartani, különben folyamatos szedésnél már egyre kevésbé lehet érezni a hatását. Utána két-három hnap kihagyást szoktak ajánlani, de fél-egy év kihagyás után jelentkezik úgy a kezdeti másfél-kettő hónapos hatás, miközben folyamatosan szedjük, mint amikor legelőször kezdtük használni.



A HMB-nél nem kell pihenőt tartani. Az rövid távon hat.

Másfél óra után működik maxon és utána kettő óra alatt a felére csökken a hatása és lassan távozik a szervezetből és a hatása is megszűnik rövid időn belül. viszont jelentősen frissíti az izmot, a kreatinhoz hasonlóan. Azzal össze adódik a hatása.


Sok hasznos dolgot olvastam még itt, de én ezt ismerem mert ezt tapasztaltam meg és ennek olvastam utána, ami be is igazolódott nálam.

2016. aug. 11. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Klanwarrior ***** válasza:
A kreatint lehet egész évben, folyamatosan szedni. Azért tapasztalható az általad leírt fél év kihagyás utáni erős hatás, mert kiürül a szervezetből, és ahogy elkezded szedni, visszatöltődik, megint dob rajtad egy picit. Viszont ha folyamatosan szeded, nem ürül ki, ezért folyamatosan szinten tartja az erőnlétedet. Nem esel vissza a szedés előtti állapotba, így nem érzed annyira a hatását, hiszen szinten tart.
2016. aug. 11. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Azt is írják mindenhol, hogy hosszabb szedés után csökken a hatása és úgy is éreztem. Persze már én is gondolkodtam rajta, nem azért van-e mert amikor hozzá szokik az ember, akkor már az a természetes erőnlét és csak azért nem tűnne többletnek.. Majd ezt még ilyen szempontból is megpróbálom figyelni.
2016. aug. 11. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!