Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Sport, mozgás » Testépítés

A kérdés

Erőemelő gyakorlatok naturál maximuma?

Üdv!

Fekvenyomásban, felhúzásban, és guggolásban mekkora egyismétléses max érhető el?

Tegyük fel, hogy a kaja tökéletes (bár úgy tudom erőemelésben nem annyira szigorú az étrend) kalkuláljunk azzal, hogy kiszámolt és tudatos az étkezés. A táplálékkiegészítők adhatnak valami pluszt, úgyhogy ebből mehet minden amire szükség van, és van az illető mögött legalább 4-5 év szakszerű edzés.

Mennyit lehet így elérni? Megkérdeznék személyesen is egy erőemelőt, de nyilván nem fogja elmondani, hogy cuccol.



Keress kérdéseket hasonló témákban: edzés, diéta, étrend, kondi, izom, sport, tömegnövelés, erőemelés, guggolás, fekvenyomás

 2018. okt. 28. 18:15  Privát üzenet  

A válaszok
1 2

Hát én nem erőemelésben, hanem bodybuildingben utazom, saját tapasztalatom alapján: fekvenyomás 140-150 kg, felhuzás 80-100 kg, guggolás 120kg.

De ez sokmindentől függ...



A válasz 29%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 62%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/11Időpont 2018. okt. 28. 18:24 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Szintén csak személyes eredményeim tudom mutatni, kb 5éve foglalkozok testépítéssel végig naturálon

Fekvenyomás: 105kg

Guggolás: 190kg

Felhúzás 230kg



A válaszíró 70%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/11Időpont 2018. okt. 28. 18:41 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Igazából azért tettem fel a kérdést, mert láttam a teremben egy 20-22 év körüli srácot, 280 kilóba guggolt bele egyszer. Ami meglepett, hogy külsőre nem látszik, hogy ilyen erős. 190 centi magas lehet, és nem túl zsíros 100 kilónál nemhiszem, hogy több.

Ha testépítő szemmel nézem akkor úgy néz ki mint egy magas de még nem teljesen jó Men's Physique. Tehát kicsit fedett, de izomtömegbe még egy Men's Physique-be is kevés lenne. Én pedig a súly miatt arra gondoltam, hogy tuti nem naturál, de ha meg a külsejét nézem az simán hozható.



# 3/11Időpont 2018. okt. 28. 18:53 Privát üzenet
Nagyon necces 250 felet húzni naturálban.

A válaszíró 58%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/11Időpont 2018. okt. 28. 20:25 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Azt, hogy csinálod Laci, hogy 150 el nyomát fekve de csak 100 at húzol? Nagyon karcsú az a felhúzás...

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 54%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/11Időpont 2018. okt. 28. 20:29 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
280-al guggolni meg igen csak versenyképes eredmény...

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 54%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/11Időpont 2018. okt. 28. 20:37 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Fekvenyomásba olyan 140-150kg felhúzásba meg guggolásba olyan 240-250kg ami még hozható viszonylag normális testzsír mellett naturálba. Persze egy Fekete Laci fizikummal akin van jó sok zsír is hozható ennél még valamivel több. Akinek fekvenyomásba több az 1 ismétléses maximuma mint guggolásba az a tipikus b_szott nagy felsőtest, pálcika láb alkat, ami igen röhejes mégis nem ritka jelenség :D

A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/11Időpont 2018. okt. 29. 18:24 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

#5-nek.

Felhúzás nem a kedvenc gyakorlazom, így azt csak ritkán nyomom, a 150 meg csúcs volt fekve, de nem súly, hanem a kinézrt számít... ;)



A válaszíró 62%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/11Időpont 2018. nov. 11. 01:03 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Lassan màsfèl ève keztem bele az eröemelèsbe, 180 cm, 100kg vagyok, jelenlegi maxaim: fekvenyomàs 150kg, guggolàs 190kg, felhuzàs 3x250kg. Naturàlon. Ès nagyon messze van mèg genetikai vègem, èrzem.

A válaszíró 73%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/11Időpont 2018. dec. 10. 14:50 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Kónya Testvérek nevű felhasználó válasza:

Ez az erőemelés, illetve erőemelő gyakorlatok, nagyon függnek a magasságtól, mellkas szélességtől testsúlytól stb.

Tehát épp ezért nem lehet így ezek tudta nélkül még hozzávetőlegesen sem kijelenteni, hogy mekkora súlyokat lehet így mozgatni. Mi 17 éve járunk edzeni, de még mindig tudunk erősödni, fejlődést felmutatni ezekben a gyakorlatokban is. Szóval nincs olyan, hogy 4-5 év alatt elérsz egy jó eredményt és utána soha többet egy kilóval sem tudsz nagyobb súlyt megmozgatni... De tudsz, csak lehet 2 év edzés kell ahhoz, hogy 5kg-al megdöntsd az egyéni csúcsodat. Visszatérve a magasság kérdésére.


3-an vagyunk testvérek, 17 éve edzünk LifeTime naturalon. Nem vagyunk erőemelők, bár indultunk már jópár erőemelő versenyen is. Inkább a strongman világa vonz. Sosem voltunk kimondottan ráállva egyik power gyakorlatra sem.


Így Gergő, aki 200cm magas és 155kg, 180kg-ot nyom fekve. Illetve ennyi volt neki a max. Hosszú kéz, lapos mellkas... Megmértük, a rúd kiemelve 60cm-re van a mellkasától, tehát ekkora mozgástartománnyal nyom fekve... Alacsonyabb szélesebb mellkasú srácnál is megmértük, alig volt 20cm... Én /Krisz/ ekkora mozgástartománnyal annó 200kg-al nyomtam úgy, hogy szabályosan leengedve meg 140kg volt a maxom. Tehát annyira genetikafüggő ez a dolog, hogy általánosságban naturál maxról beszélni nem nagyon lehet.


Guggolásom a legjobb 215kg volt 90kg körüli testsúllyal, felhúzás pedig 260kg, de térd fölülről emelve álltam már ki 500kg-al is... Annak ellenére, hogy 17 éve edzek, egyiket sem éreztem naturál maxnak. Testvérem Gergő pl. 280kg-ot húz fel, de neki sem ez a naturál max, hiszen egyáltalán nincs ráállva erre a gyakorlatra, van hogy 2-3 hónapig nem is nagyon húz fel, vagy csak közepes súlyokkal bemelegítésnek egy komoly erősember edzés előtt. És persze itt is, mint nyomásnál 30-40-50cm-el nagyobb mozgástartományban húz, mint a nála jóval alacsonyabb sportolók/főleg ha még sumóznak is/.



A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.
# 10/11Időpont febr. 24. 18:07 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Ezek jó gyakorlatok teljes test edzésnél?
Szerintetek mik a legjobb gyakorlatok vállra?
Kéne egy kis segítség! Étrend és has csökkentésre gyakorlatok?
Hasizmot meg a combot hogyan lehet bemelegíteni gyakorlatok előtt?
Expander gyakorlatok?
Milyen kimondottan erőemelő gyakorlatok vannak?

Kérdések a Sport, mozgás rovatbólKérdések a Testépítés rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!