Kezdőoldal » Fogyókúrák » Egyéb kérdések » Nagyon kezdő vagyok segítenél?...

Nagyon kezdő vagyok segítenél? Minél édesebb egy narancs vagy mandarin (ugyanakkorák) akkor az édesebb az több kalóriát tartalmaz?

Figyelt kérdés
2011. jan. 19. 09:58
 1/8 anonim ***** válasza:
nincs nagyságrendi különbség
2011. jan. 19. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Elvileg igen, kevéssel, de több a kalória az értettben. Viszont az éretlenben meg több a sav, ami a beled kimarja, arról nem is beszélve, hogy az íze is rosszabb, úgyhogy emiatt nem érdemes az érett gyümölcsöket kerülni. A gyümölcsökben amúgy is természetes cukor van, nem finomított, úgyhogy egészséges étrendbe nyugodtan beilleszthetőek.
2011. jan. 19. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

A szénhidráttartalma ugyanannyi, csak az éretlenebben egy esze keményitöként van ott. A savtartalma is ugyanannyi, csak ha édesebb, akkor kevésbé érzödik.

Az meg hülyeség, hogy a gyümölcsökben levö sav akár a beleket, akár a gyomrot kimarja - ilyen nincs. Amit sok savnak neveznek, az csak reflux, és ez inkább a felfújódás miatt van.

2011. jan. 19. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

10:51

Nem hülyeség, a gyümölcssav nagy mennyiségben elég erős, az érett gyümölcs cukortartalma enyhíti a hatását, de elég maró tud lenni. Még a fogakon is érezni. Persze a szétmarást nem úgy értettem, hogy orvosilag veszélyes, hanem hogy az íze nem jó, meg az érzet utána a gyomrodban.

2011. jan. 19. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

ma 10:52-es: a fogaknak tényleg árthat, de a gyomor arra van tervezve, hogy elég tömény sav legyen benne, a gyümölcsökben lévö sav csak higitja, azaz kevébé lesz savas. (Kb az ecetSAV hasonló töménységü, mint a gyomorsav).

Ami a rossz érzést okozza, az az, ha nyelöcsö alsó végéhez kerül sav, de ez csak akkor van, ha valamennyire visszajön a gyomortartalom.

2011. jan. 19. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?