Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Fogyókúrák » Egyéb kérdések » Így is hatásos fogyókúra...

Így is hatásos fogyókúra szempontjából a mozgás ?

Figyelt kérdés
Arra gondoltam, hogy mivel 18 percet bírok ugrókötelezni úgymond egyhuzamban (6percenként 1 perc pihenő) hogy ez szerintem egésznapra kevés mozgás ahhoz, hogy fogyjak, de ha később pl 1-2 óra után megismételném a 18 percet elég lenne ? (csak ez a mozgásfajta köt le, próbáltam táncos vidiket, kardiózást, futást stb. de csak ez tetszik)
máj. 18. 13:02
 1/10 anonim ***** válasza:
16%
18 perc ugrókötelezés az önmagában is elég sok. De ha 2x is csinálod, mindegy mennyi különbséggel, reggel-este is lehet, az már elég sok mozgásnak számít. Amiatt ne aggódj, hogy túl intenzív vagy valami, az alacsony zsírégető pulzustartomány egy mítosz. Eleve nem abban a zónában fogy a legtöbb zsír percenként, másrészt tökmindegy, milyen forrásból származó kalóriát használt el a szervezeted, amit elhasznált, azt elhasználta, ha szénhidrát volt és az már elfogyott, akkor a mozgás után lesz kényetelen a zsírok felhasználásával beérni.
máj. 18. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 jacint1988 ***** válasza:
100%
Fogyásnak egy kulcsa van. Kalória deficit. Ezt kétféleképpen érheted el. 1. Kevesebb kalóriát viszel be a napi szüksegletednél. 2. Mozgással többet égetsz el. Ha a kettőt kombinálod, akkor meg jobb a helyzet. Tudatosabban táplálkozz, főzz magadra és számold a kalóriákat! Az elején nehéznek tűnhet, pedig nem kell hozzá sok csak egy konyhai mérgleg meg a 6.osztályos matek. Pl.: csaj vagy és 1500 Kcal napi bevitelnél tartod a súlyod. Akkor vagy csökkented 1400ra hogy fogyj, vagy elégetsz mozgassal 100-200kcalt és a végeredmény ugyanaz. És itt jön a jó dolog az egészben. Ha lemozogsz napi 600 kcalt, akkor 2000 kcal is bevihetsz egy nap kajából!😉 Szóval a jó test és helyes táplálkozás elengedhetetlen része a kalóriabevitel kontrolálása! Hozzá teszem ehetsz ,,bármit,, ha nem léped túl a napi kalória határod.De: ha a napi étkezésed 3 szelet torta ami 1500 kcal mondjuk vagy 3 kiló saláta, ami szintén annyi, akkor láthatod, hogy jobb a mennyiseget egészseges ételekből fedezni! Remélem tudtam segíteni.
máj. 18. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat :-)

Valahol azt olvastam hogy 1200 kcalt egyek de akkor is ha tornázom mellette, ez nem túl kevés? 70kg vagyok amúgy és lány, 21 éves 156 cm

máj. 18. 20:38
 4/10 jacint1988 ***** válasza:
A kalóriabázis.hu oldalon van kalkulátor és sok infót találsz. Az ajánlott testsúlyod 48 és 60 között van valahol. Persze ez csak egy átlag. Ezen az oldalon be tudod lőni a dolgokat az adataid és céljaid megadásával. 1200 Kcal alá nem érdemes menni! Szerintem lődd be azt kezdésnek, de mivel tornázol,ezen majd biztosan lehet növelni. Attól függ milyen intenzitású az a torna. vannak alkalmazások amik, belövik neked a különböző mozgásformákat az életkoros, súlyod függvényében így azzal is tudsz számolni!;)
máj. 18. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 jacint1988 ***** válasza:
A lényeg, hogy a fogyókúrát el kell felejteni! A nevében is benne van kúra, tehát van időtartama! Ez egy életmód, amely meghálálja majd ha követed!;) Egészséges ételek, sok zöldség, minél kevesebb feldolgozott étel, mű dolgok. kenyeret felejtsd el! Max teljeskiörlésű rozs kenyér abonett ilyenek. cukrot és ilyen szar mesterséges édesítőket szintén nélkülözd! Rákkeltőek ilyen az aszpartám és társai. Csak még nem halt meg kellően sok ember bizonyítottan miattuk , ezért van forgalomban.PL.: A titán-dioxidot is adták az élelmiszerekhez, nem rég kiderült, hogy rákkeltő...nálunk még engedélyezett, viszont néhány országban tiltva van. Szóval a lényeg, hogy a mű, meg félkész termékeket is kerüld. Csináld meg te a magad kajáját, főzz porciózz számold a kalóriát és egy szuper közérzet és jó test, szép bőr, jó immunrendszer stb lesz a hála;)
máj. 18. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Használom az oldalt. 58kgt állítottam be célként és 1200 kalóriát így augusztusra saccolt, de szerintem biztos nem fogom tudni tartani ezt mindennap, igyekszem szépen lassan akkor ezeket kilőni, nyilván egyszerre szerintem nem menne mert az túl sok :D és lehet fel is adnám
máj. 18. 21:07
 7/10 anonim ***** válasza:
1200 kalória baromi kevés ilyen hosszú ideig. A kenyeret meg ha szereted (nem tudom) ki ne zárd az étrendedből - ezt csak azért mondom, mert mindig paff vagyok az ilyen válaszoktól, hogy "tilos kenyeret enni" stb. ugyan már miért lenne tilos. Pláne, ha szereti az ember, anélkül nagyobb szenvedés a fogyás.
máj. 18. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 jacint1988 ***** válasza:
100%

Nem kell rohanni, mint mondtam ez egy életforma. Szóval időd mint a tenger!;) Nem is szabad hirtelen! kezdetben elég szép lassan elhagyni a dolgokat és pár egészségesebb kaját beiktatni, már az is segít. Egyébként az

sokan nem is gondolnák, hogy sokkal laktatóbb az egészséges kaja... én mikor régen bevertem a mekiben 6 sajtburgert 1 óra múlva éhes voltam. mikor meg megettem egy-két szelet rozskenyeret körözöttel és görögsalátával még a napi kalóriát sem értem el és még sem voltam éhes. Minden táplálék más..vannak olyanok amik jobban eltelítenek. Rostban gazdag ételeket kell fogyasztani.

máj. 18. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Amúgy az nem igaz, hogy muszáj lenne ilyen szigorúnak lenni. A "hivatalos", mainstream tudomány által javasolt egészséges életmód például nem tiltja a kenyeret. A makrotápanyagok arányára is figyelj a kalórián túl (amit nem kell majd örökké számolnod, mert rá fogsz tanulni, hogy mi neked a normál adag). Egészséges dolog még a gyors felszívódású szénhidrátokat kerülni (na itt jön be a kenyér, főleg a fehér, meg a feldolgozott ételekkel is ez a fő gond, hogy gyorsabban szívódnak fel), ide tartoznak a szabad cukrok is (minden hozzáadott cukor meg a gyümölcslé természetes cukortartalma is, ajánlott édesítőszer helyett is inkább az édes íz fokozatos csökkentése), sót és zsírt mértékkel fogyasztani (de ezeket tilos lenullázni). A sok zöldség meg kb minden táplálkozási irányzat szerint ajánlott :-)


Itt van egy jó infografika, a modern táplálkozási piramis, ami jelzi, hogy miből érdemes többet és miből kevesebbet enni:

[link]


Figyeld meg, hogy a zöldségek, a teljes kiőrlésű kenyér és a telítetlen növényi olajok ott figyelnek az alján.

máj. 18. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Nagyon rendesek vagytok, köszönöm a válaszokat, sok hasznos dolgot tudtam meg :)
máj. 18. 21:19

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!