Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Fogyókúrák » Egyéb kérdések

A kérdés

Tényleg mindegy, mit eszek, ha tartom a kalóriadeficitet?

Ha édességekből sokat benyomok, de normális kajákból keveset, de tartom a kalóriadeficitet, akkor nem fogok hízni? De izomtömeget vesztek majd?


  júl. 10. 19:38  Privát üzenet  

A válaszok
Hát fogyas szempontjából mindegy, mivel fogyni fogsz. És jól mondod, izomtomeget fogsz veszíteni. A helyedben normális kajákat ennek, nem éri meg mergezni a szervezeted.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 68%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/9Időpont júl. 10. 19:41 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Ha edz mellette, akkor a zsírból fogy, nem?

A válaszíró 73%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/9Időpont júl. 10. 20:46 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
[link]

A válaszíró 62%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/9Időpont júl. 10. 22:10 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
nem

A válaszíró 70%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/9Időpont júl. 11. 08:38 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Ha kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyit elégetsz, fogyni fogsz.


De.


Egyrészt édességből nehéz kevesebb kalóriát bevinni. Hamar meg fogsz éhezni. Lehet, hogy annyira hazavágod a cukoranyagcserédet, hogy leesik a vércukorszinted, elájulsz stb.


Másrészt azt marha nehéz megbecsülni, hogy mennyi kalóriát használsz el. Ráadásul ez függhet attól, hogy pontosan mit eszel. Mondjuk ha sok édességet, akkor kialakul az inzulinrezisztencia, állandóan magas lesz az inzulinszinted, amire a zsírsejtek fölébrednek, magukba pakolják a cukrot a vérből, az izmoknak meg nem marad. Ergó kevesebbet fogsz használni. A valóság persze sokkal bonyolultabb ennél, ez egy nagyon leegyszerűsített példa volt, annak illusztrálására, hogy hogyan befolyásolja az elfogyasztott étel a felhasználást.


(Az origós cikkben leírt kutatás - az origós cikk ismertetője alapján - hibás. Nem volt kontrollcsoport. Azt régóta tudjuk, hogy ha valaki odafigyel arra, hogy mit eszik, az önmagában elég lehet a fogyáshoz. Kalóriaszámlálásnál sokaknak nem kell csökkenteni a keretet, csak számolni - és hopp, fogyni kezdenek, mert nem csipegetnek az étkezések között észrevétlenül egy csomó pluszkalóriát. Ettől még a cikk állítása lehet akár igaz, akár hamis, csak ez a kutatás nem alkalmas az állítás alátámasztására.)



A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/9Időpont júl. 11. 16:08 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Kontroll csoport nélkül is meg lehet mondani józan paraszti ésszel, hogy a feldolgozott étel csipegetés kis mennyiségben is plöttyedt zsírt, nőknél narancsbőrt, izom és ízületi leépülést, cukorbetegséget, stb. fog okozni, még alacsony kalória bevitel esetén is, mivel NINCS SZÜKSÉGE ezekre a szervezetednek, NEM TUDJA HASZNOSÍTANI őket és amiket meg tudna, azok helyett viszed be ezeket egyfajta pótcselekvésként.

A válasz 66%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 62%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/9Időpont júl. 11. 17:15 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

De tudja hasznosítani. Nincsenek a molekulák felcímkézve benne, hogy "feldolgozott". A szervezetben az emésztőenzimek és a többi csak a kémiai szerkezetet nézik, ha az nekik megfelel, akkor felhasználják az ételt. Ha vajat csipegetsz, attól meg ugyanúgy meg fogsz hízni. A plöttyedt zsír nemtől függetlenül a szervezet tartaléka, amiből ha túl sokat halmozol fel, ronda leszel és beteg. De mindegy, mitől hízol meg, a zsírtartalék plöttyedt és kész.


Annyi van, hogy az inzulinrezisztencia és a metabolikus szindróma a belső szervek zsírosodását okozza, azaz nagy lesz a hasad. A feldolgozott ételek között több olyan van, amivel könnyen tudsz IR-t okozni magadnak. De nem maga a feldolgozás az oka, hanem hogy ezeket az ételeket lehet a legkényelmesebben árusítani. Egy édes péksütit könnyedén megeszel menet közben is. Nade egy zöldségsalátát? Utóbbi sokkal romlandóbb is.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/9Időpont júl. 11. 17:39 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Látom te is a barlangban ragadtál és nem hallottál még rostról, felszívódásról, GI-ről, tápanyag összetettségtől. Egyél sok sütit!

A válaszíró 62%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/9Időpont júl. 11. 22:09 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Imádom, amikor valaki 20 éves, hibás, lejárt, megcáfolt alaptézisekkel érvel valaki, mintha azok aktuális gondolatok lennének és még csak egy pillanatra sem gondolkodik el azon, hogy miért írja a másik, hogy baromságokat magyaráz.

A válaszíró 62%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/9Időpont júl. 11. 22:12 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Ha nem lépem át a kalóriát és megvan a napi fehérje, akkor lényegében mindegy, hogy mit eszek?
Fontos a minőség, vagy mindegy mit csak legyen meg?
Napi 2x eszek, ez összvisz 1200-1400kcal+másfél órát sportolok (ugrókötél, intenzív séta) 20L/89kg az teljesen mindegy hogy abban az 1400kcal-ban mit eszek? Bármit lehet?
Ha betartom a hatarokat mindegy, hogy mit eszem?
Ha tartom az előírt kcal mennyiséget, akkor végülis mindegy mit eszek, akkor is fogyni fogok?
Gyümölcsöt se lenne szabad enni? Jól gondolom, hogy nem mindegy mit eszek hiába fér bele a kalóriadeficitbe?

Kérdések a Fogyókúrák rovatbólKérdések az Egyéb kérdések rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!