Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Fogyókúrák » Egyéb kérdések

A kérdés

9 hónap alatt hány kilót lehet fogyni?

Egy év múlva lesz a szalagavatóm, és szeretnék szép lenni a jeles napon. Most se vagyok annyira csúnya, de túlsúlyos vagyok 165cm/70kg. Mivel sokan vagyunk ekkorák a lányok közül, így félek, hogy valaki olyannal kerülnék párba, akivel nem szeretnék, az alkatom miatt. Akivel szeretnék táncolni kb 10-15 kg-val lehet könnyebb nálam,és nagyjából ennyi centivel magasabb is. Bár a ruha elrejti a különbségeket (neki nem látszana, milyen vékony a karja, az én vaskos lábamat, meg a hasam alján lévő hájt elrejtené a tüll), de a próbákon furán néznénk ki együtt. Az egyik barátnőm szerint úgy, mint a 101 kiskutyából a kövér és sovány csávók, akik Szörnyellának csicskáztak😅

De nem csak emiatt szeretnék fogyni, hanem mert több, mint 10 éve nem láttam magam túlsúly nélkül, és kíváncsi vagyok, hogy nézek ki lapos hassal, normális lábakkal.

Szerintetek, ha hetente 3* fél órát erősítek+2* biciklizem, hétvégén a családdal kirándulunk, van hetente 3 tesim, és változtatok az étrendemen (kevesebb kenyér, édesség, nem iszom üdítőket, csak alkalmanként), akkor sikerülhet legalább 10 kg-tól megválnom?



Keress kérdéseket hasonló témákban: szalagavató, fogyás, túlsúly, testalkat

  nov. 6. 22:40  Privát üzenet  

A válaszok
Ha jól csinálod, heti 0,5 kiló.

A válasz 88%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 67%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/10Időpont nov. 7. 00:34 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Egyetlen tanácsot adok neked, amit sokan nem tudnak alapból.

A mozgás egy szép és jó dolog, az arányos fogyás, az izmosodás, a bőrfeszesedés angyala.

De fogyni elsősorban az étkezés megváltoztatásával lehet, illetve pontosabban kalóriacsökkentéssel.

Annak idején én sem voltam vele tisztában ezért rengeteg mozgással és egy enyhe diétával alig értem el valamit.

Később aztán megfelelő étkezéssel rengeteget fogytam, mozgás nélkül.

Olyan 80/20 az aràny,az étkezés/mozgás fontosságában, ha ezt már tudod rengeteget nyertél.



A válasz 80%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 77%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/10Időpont nov. 7. 01:16 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Az étkezés többet számít a fogyásban mint a mozgás, 80/20 az arány.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 77%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/10Időpont nov. 7. 01:19 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Rendszeres mozgás, torna, úszás vagy hasonló mellett max. 0,5-1 kg/hónap az, amit fogyni tudsz úgy, hogy a leadott kilók ne jöjjenek vissza rád, esetleg duplán.

A válasz 14%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 63%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/10Időpont nov. 7. 03:33 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Jó látni, hogy először azt írod, hogy mennyit fogsz mozogni, ezt egész pontosan betervezted, az étrendet meg csak nagy vonalakban tetted mellé.


Mert nem az étrenden múlik! Elmondom, hogy miért, először röviden, aztán hosszabban.


Tehát: "Mindig lehet többet sportolni!" Ez volt a rövid.


Kifjetve: A fogyást az eredményezi, hogy kevesebb energiát viszel be a szervezetedbe, mint amennyit elhasználsz. Pongyolán fogalmazva: "kevesebb kalóriát eszel", mint amennyit elégetsz.


De mennyivel kevesebbet? Minél kevesebbet? Mennyit kell enni, hogy x kilót fogyjak?


Akik fogyni akarnak, általában a zsírpárnáikat akarják eltüntetni. Egyszerűsítsük tehát a képletet, számoljunk a zsírral. 1 kg zsír 7700 kcal (kilokalória, de általában csak kalóriának mondjuk). Amíg van nagy tömegű zsír a szervezetedben, addig ez az elsődleges tartalékod, amit tartósan leépítesz. (Terhelés hatására a vérből a glükóz, aztán a májban tárolt glikogén bomlik, ezután a zsír. "Izomból" fogyni normális életvitel mellett nem fogsz, ahhoz extrém éhezés szükséges - a szervezet vigyáz az értékes, nagy nehézségek árán előállított fehérjékre, amíg van más, addig abból pótol energiát.


Tehát 7700 kcal 1 kg zsír. Neked 10 kiló a célod, ez 77.000 kcal. A célod az, hogy a következő 9 hónapban ennyivel kevesebbet egyél (igyál). Ennyi deficitet kell létrehoznod.


Ha most éled a fiatalok átlagos életét, akkor elégetsz napi 2000 kcal-t, nagyságrendileg. Ha mozgás nélkül akarnál fogyni, akkor kb 270 napra szétosztva napi 300 kalóriával kellene kevesebbet enned. Ez önmagában sem nagy érvágás, tehát a 10 kiló messze nem lehetetlen, viszonylag kis odafigyeléssel sem. Persze te jelenleg valószínűleg a napi 2000-nél kicsit többet eszel, (és gyarapodsz tőle), tehát a mostani kajához képest 500 kcal-t is el kéne venni. Azt már azért megérzi az ember, szénhidrátból nagyon hamar összejön ennyi!


De mi van, ha mozogsz? Megnöveled a fogyasztásod, tehát fentebb mehetsz a bevitellel is. Többet kell enned, de mégis fogyni fogsz! Hát nem pazar?


Ha mozogsz napi 300 kcal-t (ami nem sok mozgás) máris ledolgozod a többletet, és akkor tényleg csak egy keveset kell szűkíteni (inkább csak pl. zöldséggel helyettesíteni a krumplit, tésztát, és meg is vagy). Ha 500 kcal-t mozogsz akkor még némi extra is belefér.


A másik út (főleg ha sokat akarnál fogyni rövid idő alatt) az intenzív kalóriadfeficit - lányok gyakran kezdenek koplalni, és lemennek akár napi 1000 kcal környékére is. Na, ebben csak elsorvadni lehet. A test elkezdi a tartalékokból pótolni a hiányzó 1000-et, (ami napi kevesebb, mint 15 deka zsír), de ennyi kajával nem lehet elég vitamint, nyomelemet bevinni...


Mit lehet tenni, hogy mégis menjen a fogyás? Többet kell mozogni! Egy bizonyos határ alá nem lehet leszorítani az ételt, de mindig lehet többet, vagy intenzívebben sportolni! Egy top sportoló megeszik akár 8-12 ezer kcal-t is! Négyszer annyit, mint egy átlagember, és mégis versenysúlyban marad. Mert lemozogja, napi 3 olyan edzés, aminek a bemelegítése is több, mint amit egy átlagember megcsinál, az égeti ám a kalóriákat!


Ugyanez igaz "kicsiben" is.


És akkor a végére a saját példa: én 115 kilóról mentem 90-ig (majd jöttem fel 95-re) de jó két év alatt. Ettem, amit addig, (mindent), annyit, amennyit korábban (sokat), a különbség a mozgás volt. Nem is fogytam gyorsan, ez kb. havi 1 kg. Igaz, közben sokkal izmosabb is lettem, gyakran a mérleg nem is mutatott kevesebbet hétről-hétre, csak a méretek változtak. Nyilván egy kis étrenddel meg lehetett volna támogatni, és akkor akár 85-80-ig is lemehettem volna, de igazából már 90 kiló körül gyengének éreztem magam, nem tudtam annyit futni, nem tudtam akkorát emelni, mint akár csak pár kilóval nehezebben...


Szóval sok mozgás, ésszerű kaja, és fogyás, átalakulás lesz a vége. Életmódváltás.



A válasz 45%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 73%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/10Időpont nov. 7. 10:38 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Azért a 165/70 nem egy extrém túlsúly.

Egyébként egyén és diéta függő a fogyás mennyisége.

Nekem 30 kiló ment le 9 hónap alatt.

AZ étkezés fontosabb mint a mozgás,elsősorban arra koncentrálj.A mozgás az inkább rásegít erősít.

Mozoghatsz te bármennyit ha közben rendesen eszel.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 79%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/10Időpont nov. 7. 11:25 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

#5: ez jól hangzik és logikusnak tűnik, de nem mindenkinél válik be (bár biztosan vannak kivételek).

Sok ember a több mozgás hatására automatikusan többet is eszik. Az úszás pl. kifejezetten növeli az étvágyat. Ha nem figyel oda a táplálkozásra is, nem biztos, hogy fogyni is fog. Emellett a legtöbb embernek nincs ideje annyit mozogni, mint egy profi sportolónak.

Ismerek valakit (nő), aki évek óta elég sokat mozog, futóversenyeken is rendszeresen indul, és majdnem minden nap 1 órát úszik. Izmosabb lett, jó kondiban van, de ránézésre semmivel se lett vékonyabb, sehol. Eleve teltebb típus, nem volt vékony, amikor elkezdte a futást. Fiatal kora óta ismerem, akkor szerintem kb. 15-20 kg-val lehetett kisebb a súlya. Nem fogyás céljából mozog, inkább az egészsége miatt és mert szereti, jól érzi magát így.

""Izomból" fogyni normális életvitel mellett nem fogsz, ahhoz extrém éhezés szükséges - a szervezet vigyáz az értékes, nagy nehézségek árán előállított fehérjékre, amíg van más, addig abból pótol energiát." - Ez nem igaz, fogyás alatt mindenképpen izmot is veszít az ember. Hogy mennyit, milyen arányban, az a fehérjebeviteltől, étrendtől és attól függ, mennyit használod az izmaidat. Ezért is hasznos a mozgás, de az táplálkozás legalább ennyire fontos.

Én úgy fogytam le (kb. 15 kilót), hogy nem mozogtam többet, mint előtte. (Ez nem jelenti azt, hogy egész nap üldögéltem.) Egyszerűen étrendváltoztatással, kalóriákat nem is számoltam, csak a fehérjére és a szénhidrátra figyeltem oda. Ez nálam azt jelentette, hogy több húst és tojást ettem, hogy meglegyen az ajánlott fehérjebevitelem, és sokkal kevesebb szénhidrátot, zsírból annyit, amennyi jólesett (nem kerültem a zsíros ételeket, sőt). A ch csökkentése érdekében visszafogtam a sok szénhidrátot tartalmazó ételeket, a köreteket zöldségekre cseréltem, édesség gyanánt gyümölcsöt ettem. Nem éheztem, annyit ettem, amennyi jólesett, akkor, amikor megéheztem.

Később elkezdtem edzeni is, nem sokat, csak annyit, amennyi az időmbe kényelmesen belefért. Felszedtem egy kis izmot, formásabb lettem. Hamarabb is elkezdhettem volna, de így is elégedett vagyok az eredménnyel. Az étrendem most is kb. ugyanaz, mint amivel lefogytam, talán egy kicsivel lazább.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 74%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/10Időpont nov. 7. 12:19 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

,,9 hónap alatt hány kilót lehet fogyni?" - Attól függ mire vagy képes a célért.


Bár én sose fogyóztam de elmesélek valamit: 7.-8. közötti nyáron mentem a tengere egy táborba. De ott a fogínyem be volt gyulladva, aftám is volt, a nyelvemen meg egy ízlelőbimbó kifehéredett és fájt. Röviden: úgy fájt a szám, hogy alig tudtam enni. Szinte egész végig éhes voltam, már nem azért ettem a csokit, mert finom, hanem mert az a szájban fájdalommentesen szétolvad és mégis étel... A szűk hét alatt 6 kg-t fogytam. (Pedig viszonylag keveset mozogtam)



Ezzel arra akarok egy kicsit rávilágítani, hogy a sportnak meg a kicsit kevesebb édességnek csak hosszútávon van hatása. (Vagy még akkor se, mert hiába hogy nem iszol kólát, vagy eszel csokit, ha az iskolában tízórainak 2 szendvicset is viszel...)


Nem azt akarom mondani, hogy éheztesd magad, de ha nem létszükség, akkor ne egyél csak úgy.



A válasz 83%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 93%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/10Időpont nov. 7. 16:34 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Már az is nagy változásokat hozhat, ha a "kevesebb kenyér" helyett egyáltalán nem eszel kenyeret. Vagy maximum graham kenyeret pl. kis mennyiségben. Lehet nélküle élni hidd el. :)

Nem kevesebb édességet eszel, hanem NEM eszel édességet. Csak akkor tartasz otthon, ha tudod magadról, hogyha a megengedett mennyiséged egy kocka a táblából naponta, akkor valóban csak egy kockát eszel meg.

Nem kevesebb cukros üdítőt iszol, hanem NEM iszol cukros üdítőt. Iszol vizet, citromos vizet, vagy nagyon maximum teszel bele egy kis édesítőt és limonádé szerűség lesz belőle. Esetleg jó minőségű gyümölcs tea (cukor nélkül). De az agyon cukrozott üdítőket felejtsd el.

Az alkalmanként mit jelent nálad? Ezt is fontos helyretenni fejben. Az alkalmanként nálam azt jelenti, hogyha kéthavonta vendégségbe megyünk, akkor nem adok le menüt mit vagyok hajlandó megenni és mit nem. Eszek mindenből, amit elém tesznek, de már közel sem úgy ráugorva, degeszre zabálva magam, mint korábban. És megiszom hozzá egy pohár üdítőt, ha úgy van. Ez alkalom. Napi szinten nem lehet ilyen alkalom, mert az egyenes út a kudarchoz.

Sokféle módszert próbáltam és én is azt tapasztaltam magamon, hogy mozgással, a régi étrendem mellett egy deka nem ment le. Ellenben mozgás nélkül az étrendem megváltoztatásával szó szerint olvadni kezdtek a kilók. Amikor olyan szakaszom van, hogy lehetőségem adódik mozgásra (most úgyérzem nem fér bele az életembe), akkor persze a tuti kombó a jó kaja és a mozgás.


Azért tartom fontosnak, hogy meggyőzzelek, mert én akkor rontottam el, amikor annyi idős voltam, mint Te. A különbség az, hogy én akkor bármit megehettem, piszkafa voltam, nem látszott meg rajtam soha semmi. Aztán 22 évesen elkezdtem hízni és úgy jött fel rám 28 éves koromra gyakorlatilag 10 év alatt plusz 20 kiló, hogy észre sem vettem. Tiniként sosem kellett azon gondolkoznom mit ehetek meg és mit nem. 10 évvel később pedig eljutottam arra a szintre, hogy utáltam tükörbe nézni és eldöntöttem, hogy gyökeresen változtatnom kell. Sosem leszek már 58 kiló, nem is szeretnék annyi lenni. Tavaly 79 kilóról fogytam le fél év alatt 70-re. Azt mostanáig tartottam és most úgy döntöttem, hogy szeretnék még 5 kilótól megszabadulni ahhoz, hogy jól érezzem magamat a bőrömben.

Válts életmódot, ne csak időszakos fogyó kampányokba kezdj. 10 év múlva boldogan fogsz visszanézni a mostani énedre, hogy ezt megtetted magadért. :)



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 86%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/10Időpont nov. 7. 23:17 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Egyénfüggő. Én -30 kgnàl tartok, 8 hónap + 9 nap. Ma reggel mértem. Extrém nagy súlyfeleslegem van de több betegségem is ami miatt lassabb a dolog. ( Anyagcserezavar és endokrinológiai problémàk is)

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 10/10Időpont nov. 9. 17:21 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
3 hónap alatt 9 kilót fogyni reális cél?
2,3 hónap alatt lehetséges lenne 10 kilót fogyni? (edzéssel és diétával)
5 honap alatt lehetseges lenne fogyni 12-13 kilot? Az ujevi fogadasomat szeretnem teljesiteni
Mennyit és hányszor fussak hogy egy hónap alatt fogyni tudjak 3-4 kg-t?
Ilyen etrenddel hany kilot lehetne fogyni 1 honap alatt mozgas nelkul?
Hogy tudnék 1 hónap alatt 53 kilóra fogyni?

Kérdések a Fogyókúrák rovatbólKérdések az Egyéb kérdések rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!